Bu araştırmanın amacı, okul öncesi çocuğun sosyalleşmesinde 4-6 yaş Kur’an kurslarının rolünü sorumluluk değeri özelinde ortaya koymaktır. Bu kapsamda ebeveyn ve öğretici görüşlerine başvurulmuş, aynı zamanda araştırmacı tarafından gözlemler yapılmıştır. Görüşmelerde katılımcıların okul öncesi çocukların sosyalleşme süreçlerine ilişkin görüşleri alınmıştır. Gözlemelerde ise okul öncesi çocukların sosyalleşme durumlarının ne olduğu ortaya konulmaya çalışılmıştır.
Okul öncesi çocuğun sosyalleşmesinde 4-6 yaş Kur’an kurslarının rolünün sorumluluk değeri özelinde ebeveyn ve öğretici görüşlerine göre ortaya konulması, bu kursların yaygın din eğitimindeki işlevlerini ve okul öncesi çocukların gelişimine katkılarını görebilmek bakımından önemlidir. Bu kapsamda araştırmamızda elde edilen verilerin, DİB’in ilgili birimlerine, genelde yaygın din eğitimi, özelde ise 4-6 yaş Kur’an kursları hakkında yapılacak olan araştırmalara kaynaklık etmesi beklenmektedir. Diğer taraftan araştırmanın öğreticilerin, pedagojik formasyon bilgi ve becerilerini gözden geçirmeleri ve geliştirmeleri bakımından katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Ayrıca yapılan literatür taramasında, okul öncesi dönemde çocukların uyum sürecini, öğretici yeterliklerini ele alan çalışmaların sınırlı olduğu tespit edilmiştir. Özellikle de okul öncesi dönem çocuğunun sosyalleşmesini eğitim ve din eğitiminin verileriyle ilişkilendirilerek, başlı başına ele alan bir çalışmanın olmadığı görülmüştür. Bu açıdan çalışmanın yaygın din eğitimi literatürüne katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
The aim of this research is to reveal the role of Quran courses for children aged 4-6 in the socialization of preschool children, specifically in terms of the value of responsibility. In this context, the opinions of parents and educators have been consulted, and observations were also made by the researcher. In the interviews, the participants' views on the socialization processes of preschool children were gathered. In the observations, an attempt was made to reveal the socialization status of preschool children.
Revealing the role of Quran courses for children aged 4-6 in the socialization of preschool children in terms of the value of responsibility, according to the views of parents and educators, is important in terms of understanding the functions of these courses in widespread religious education and their contributions to the development of preschool children. In this context, the data obtained in our research is expected to serve as a resource for the relevant units of the Diyanet (Directorate of Religious Affairs), as well as for future research on widespread religious education, specifically 4-6 years old Qur’an courses. On the other hand, it is believed that the research will contribute to teachers' review and improvement of their pedagogical knowledge and skills. Furthermore, in the literature review, it was found that studies addressing the adaptation process of children in the preschool period and the qualifications of teachers are limited. It was especially observed that there is no research focusing solely on the socialization of preschool children in relation to the data of education and religious education. In this regard, the study is expected to contribute to the literature on widespread religious education.
Religious Education Socialization Diyanet 4-6 Years Old Qur’an Courses
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 3 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 20 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 39 Sayı: 1 |
ERCİYES AKADEMİ | 2021 | erciyesakademi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.