BibTex RIS Kaynak Göster

Fen ve teknoloji öğretmenlerinin argümantasyon tabanlı bilim öğrenme becerileri

Yıl 2014, Cilt: 30 Sayı: 3, 174 - 179, 01.06.2014

Öz

Bu çalışma fen bilgisi bölümünde yüksek lisans yapan öğrencilerin fen ve teknoloji dersinde kazanılması istenen argümantasyon ve bilimsel düşünme becerilerinden problem çözme becerilerini ortaya çıkarmak için tasarlanmıştır. Bu sebepten do layı 2013 yılında yüksek lisans eğitimine başlamış ve ilk 1 yılını tamamlamış 15 öğrenci seçilmiştir. Bu öğrencilerden 10 kişi çalışmaya katılmayı kabul etmişlerdir. Çalışma öğrencilere yöneltilen ve bazı bilimsel becerileri gerektiren soru hakkında bireys el ve grup olarak çözmeye çalışmışlar ve daha sonra ise soru hakkındaki düşünceleri sorulmuştur. Araştırma sonucunda katılımcılar kendilerine yöneltilen sorunun düşünmeye yönelttiğini, düşünme becerilerini geliştirebilecek bir soru olduğunu ve düşündürücü bir yaklaşım içerdiğini ifade etmişlerdir.

Kaynakça

  • Ağargün M. Yücel, Kritik ve Analitik Düşünme Nedir. http://www.kritik-analitik.com/ (2012, Nisan 10) 2. Buçev, Kritik
  • Analitik Düşünmenin Basamakları,
  • http://bucev.net/kritik-analitik-dusunmenin-basamaklari/, (2013, Haziran 27).
  • Dufresne R. J., Gerace W. J., Hardiman P. T., Mestre J. P. Constraining novices to perform expert-like problem analyses: effects on schema acquisition. J. Learn. Sci. 2 1992.
  • Günel M., Kabatas-Memis E., Büyükkasap, E., Yaparak yazarak bilim öğrenimi-YYBÖ yaklaşımının ilköğretim öğrencilerinin fen akademik başarısına ve fen dersine yönelik tutumuna etkisi. Eğitim ve Bilim, 35 2010.
  • Hand B., Norton-Meier L., Staker J., Bintz, J., Negotiating science: The critical role of argument in student Heinemann. 2009. 5-10. Portsmouth, NH:
  • Hsu L., Brewe E., Foster T. M., Harper K. A., Resource letter RPS-1: research in problem solving. Am. J. Phys. 72 2004.
  • Jonassen D. H., Learning to Solve Problems: An Instructional Design Guide (Hoboken, NJ: Pfeiffer). 2004.
  • Larkin J, McDermott J, Simon D and Simon H., Expert and novice performance in solving physics problems Science 208 1980.
  • Leonard, W. J., Dufresne, R. J. and Mestre J. P., Using qualitative strategies to highlight the role of conceptual knowledge in solving problems Am. J. Phys. 64 1996.
  • Kim E and Pak S J Students do not overcome conceptual difficulties after solving 1000 traditional problems Am. J. Phys. 70 2001.
  • Maloney D. P., Research on problem solving: physics Handbook of Research on Science Teaching and Learning. Ed. D. L. Gabel, New York: Macmillan. 1994.
  • Mullis, I. V. S., Martin, M. O., Foy, P., & Arora, A., TIMSS 2011 international results in Science. 2012.
  • Paul, R., Elder, L., Critical Thinking (Prentice Hall), Concise Edition, 10 2005.
  • Prenzel, M. (Ed.). PISA 2003. Waxmann Verlag. 2004.
  • Örnek F. Models in Science Education: Applications of Models in Learning and Teaching Science. International Journal of Environmental & Science Education. 3 2008.
  • Reif F., Larkin J. H., Brackett G. C. Teaching general learning and problem-solving skills. Am. J. Phys. 44 1976.
  • Reif F., Heller J. I. Knowledge structure and problem solving in physics. Educ. Psychol. 17 1982.
  • Ruskin, Anglia Ruskin Üniversitesi Tarafından Üniversite Öğrencileri için Hazırlanmış Rapor. http://www.kritik- analitik.com/ (2012, Nisan 10).
  • Smith M. U. Toward a Unified Theory of Problem Solving: Views from the Content Domains. Hillsdale, NJ: Erlbaum. 1991.
  • Van Heuvelen A. Learning to think like a physicist: a review of research-based instructional strategies. Am. J. Phys. 59 1991.

Prospective science teachers’ argumentation-based science learning skills

Yıl 2014, Cilt: 30 Sayı: 3, 174 - 179, 01.06.2014

Öz

This study is designed to investigate graduate students’ argumentation and scientific thinking skills (e.g. problem solving) desired to be learned in science and technology courses. For this reason, 15 first year of graduate student who completed necessary coursework were selected as target group in 2013. Among them, ten students agreed to participate in the study. Students dealt with a scientific question posed and tried to solve as individual and in groups, and then developed arguments with the use of their thoughts to support the ir responses. As a result, participants indicated that the questions asked to them initiated their thinking and such a question could promote thinking skills and problem solving approaches.

Kaynakça

  • Ağargün M. Yücel, Kritik ve Analitik Düşünme Nedir. http://www.kritik-analitik.com/ (2012, Nisan 10) 2. Buçev, Kritik
  • Analitik Düşünmenin Basamakları,
  • http://bucev.net/kritik-analitik-dusunmenin-basamaklari/, (2013, Haziran 27).
  • Dufresne R. J., Gerace W. J., Hardiman P. T., Mestre J. P. Constraining novices to perform expert-like problem analyses: effects on schema acquisition. J. Learn. Sci. 2 1992.
  • Günel M., Kabatas-Memis E., Büyükkasap, E., Yaparak yazarak bilim öğrenimi-YYBÖ yaklaşımının ilköğretim öğrencilerinin fen akademik başarısına ve fen dersine yönelik tutumuna etkisi. Eğitim ve Bilim, 35 2010.
  • Hand B., Norton-Meier L., Staker J., Bintz, J., Negotiating science: The critical role of argument in student Heinemann. 2009. 5-10. Portsmouth, NH:
  • Hsu L., Brewe E., Foster T. M., Harper K. A., Resource letter RPS-1: research in problem solving. Am. J. Phys. 72 2004.
  • Jonassen D. H., Learning to Solve Problems: An Instructional Design Guide (Hoboken, NJ: Pfeiffer). 2004.
  • Larkin J, McDermott J, Simon D and Simon H., Expert and novice performance in solving physics problems Science 208 1980.
  • Leonard, W. J., Dufresne, R. J. and Mestre J. P., Using qualitative strategies to highlight the role of conceptual knowledge in solving problems Am. J. Phys. 64 1996.
  • Kim E and Pak S J Students do not overcome conceptual difficulties after solving 1000 traditional problems Am. J. Phys. 70 2001.
  • Maloney D. P., Research on problem solving: physics Handbook of Research on Science Teaching and Learning. Ed. D. L. Gabel, New York: Macmillan. 1994.
  • Mullis, I. V. S., Martin, M. O., Foy, P., & Arora, A., TIMSS 2011 international results in Science. 2012.
  • Paul, R., Elder, L., Critical Thinking (Prentice Hall), Concise Edition, 10 2005.
  • Prenzel, M. (Ed.). PISA 2003. Waxmann Verlag. 2004.
  • Örnek F. Models in Science Education: Applications of Models in Learning and Teaching Science. International Journal of Environmental & Science Education. 3 2008.
  • Reif F., Larkin J. H., Brackett G. C. Teaching general learning and problem-solving skills. Am. J. Phys. 44 1976.
  • Reif F., Heller J. I. Knowledge structure and problem solving in physics. Educ. Psychol. 17 1982.
  • Ruskin, Anglia Ruskin Üniversitesi Tarafından Üniversite Öğrencileri için Hazırlanmış Rapor. http://www.kritik- analitik.com/ (2012, Nisan 10).
  • Smith M. U. Toward a Unified Theory of Problem Solving: Views from the Content Domains. Hillsdale, NJ: Erlbaum. 1991.
  • Van Heuvelen A. Learning to think like a physicist: a review of research-based instructional strategies. Am. J. Phys. 59 1991.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA79MB46RM
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İshak Afşin Kariper Bu kişi benim

Bayram Akarsu Bu kişi benim

Josip Slısko Bu kişi benim

Adrian Corona Bu kişi benim

Jelena Radovanovic Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 30 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kariper, İ. A., Akarsu, B., Slısko, J., Corona, A., vd. (2014). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin argümantasyon tabanlı bilim öğrenme becerileri. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi, 30(3), 174-179.
AMA Kariper İA, Akarsu B, Slısko J, Corona A, Radovanovic J. Fen ve teknoloji öğretmenlerinin argümantasyon tabanlı bilim öğrenme becerileri. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi. Haziran 2014;30(3):174-179.
Chicago Kariper, İshak Afşin, Bayram Akarsu, Josip Slısko, Adrian Corona, ve Jelena Radovanovic. “Fen Ve Teknoloji öğretmenlerinin argümantasyon Tabanlı Bilim öğrenme Becerileri”. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi 30, sy. 3 (Haziran 2014): 174-79.
EndNote Kariper İA, Akarsu B, Slısko J, Corona A, Radovanovic J (01 Haziran 2014) Fen ve teknoloji öğretmenlerinin argümantasyon tabanlı bilim öğrenme becerileri. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi 30 3 174–179.
IEEE İ. A. Kariper, B. Akarsu, J. Slısko, A. Corona, ve J. Radovanovic, “Fen ve teknoloji öğretmenlerinin argümantasyon tabanlı bilim öğrenme becerileri”, Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi, c. 30, sy. 3, ss. 174–179, 2014.
ISNAD Kariper, İshak Afşin vd. “Fen Ve Teknoloji öğretmenlerinin argümantasyon Tabanlı Bilim öğrenme Becerileri”. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi 30/3 (Haziran 2014), 174-179.
JAMA Kariper İA, Akarsu B, Slısko J, Corona A, Radovanovic J. Fen ve teknoloji öğretmenlerinin argümantasyon tabanlı bilim öğrenme becerileri. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi. 2014;30:174–179.
MLA Kariper, İshak Afşin vd. “Fen Ve Teknoloji öğretmenlerinin argümantasyon Tabanlı Bilim öğrenme Becerileri”. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi, c. 30, sy. 3, 2014, ss. 174-9.
Vancouver Kariper İA, Akarsu B, Slısko J, Corona A, Radovanovic J. Fen ve teknoloji öğretmenlerinin argümantasyon tabanlı bilim öğrenme becerileri. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Dergisi. 2014;30(3):174-9.

✯ Etik kurul izni gerektiren, tüm bilim dallarında yapılan araştırmalar için etik kurul onayı alınmış olmalı, bu onay makalede belirtilmeli ve belgelendirilmelidir.
✯ Etik kurul izni gerektiren araştırmalarda, izinle ilgili bilgilere (kurul adı, tarih ve sayı no) yöntem bölümünde, ayrıca makalenin ilk/son sayfalarından birinde; olgu sunumlarında, bilgilendirilmiş gönüllü olur/onam formunun imzalatıldığına dair bilgiye makalede yer verilmelidir.
✯ Dergi web sayfasında, makalelerde Araştırma ve Yayın Etiğine uyulduğuna dair ifadeye yer verilmelidir.
✯ Dergi web sayfasında, hakem, yazar ve editör için ayrı başlıklar altında etik kurallarla ilgili bilgi verilmelidir.
✯ Dergide ve/veya web sayfasında, ulusal ve uluslararası standartlara atıf yaparak, dergide ve/veya web sayfasında etik ilkeler ayrı başlık altında belirtilmelidir. Örneğin; dergilere gönderilen bilimsel yazılarda, ICMJE (International Committee of Medical Journal Editors) tavsiyeleri ile COPE (Committee on Publication Ethics)’un Editör ve Yazarlar için Uluslararası Standartları dikkate alınmalıdır.
✯ Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine riayet edilmesi gerekmektedir.