Erken/Geç (E/G) tamamlanma problemi, önceleri literatürde ağırlıklandırılmış mutlak sapma problemi olarak bilinmekteydi. Hem erken hem de geç tamamlanma zamanı çizelgeleme problemlerinde önemli ölçütlerdir. Toplam gecikme ölçütü teslim tarihlerine uyuma ilişkin göstergeleri sağlarken (erken tamamlanan işlere ilişkin sonuçları göz ardı ederek), sadece geç tamamlanan işlerin cezaları ile ilgilenir. Ancak bu eğilim tam zamanında üretim (TZÜ) konusuna olan artan ilgi ile birlikte değişmeye başlamıştır. TZÜ’de erken tamamlanma geç tamamlanma kadar önemlidir. Öğrenme etkisi kavramı yöneylem araştırmasının birçok farklı alanında çalışılmıştır. Ancak üretim çizelgeleme ile ilgili sınırlı sayıda çalışma vardır. Bu çalışmada iki makine akış tipi çizelgeleme ortamında iş bağımlı öğrenme etkili ortak teslim tarihinden toplam erken/geç tamamlanma cezalarının en küçüklenmesi problemi ele alınmıştır. Ayrıca, KOBİ’ler için Karar Destek Sistemi (KDS) yaklaşımıyla Microsoft Excel®’de bir arayüz tasarlanmıştır. Bu arayüz KOBİ’lerde benzer çizelgeleme problemleri için kolaylıkla kullanılabilir. Bu arayüz ayrıca farklı çizelgeleme problemine sahip KOBİ’ler için geliştirilebilir ve dönüştürülebilir.
Çizelgeleme Akış Tipi Erken/Geç Tamamlanma Öğrenme Etkisi Tamsayılı Programlama Arayüz
In the literature, Earliness/Tardiness (E/T) problem was known as weighted absolute deviation problem. Both tardiness and earliness are very important performance criteria for scheduling problems. While total tardiness criterion provides adaptation for due date (ignoring results of early performed jobs), it deals with only cost of tardiness. However this phenomenon has been started to change with Just in Time (JIT) production concept. On JIT production, earliness is as important as tardiness. The phenomenon of the learning effect has been extensively studied in many different areas of operational research. However, there have been a few studies in the general context of production scheduling such as flow-shop scheduling. In this paper, we considered the minimization of the total earliness/tardiness penalties from a common due date under general job-dependent learning effects problem on a two-machine flow-shop scheduling environment. Furthermore, an interface at the Microsoft Excel was projected with Decision Support System Approach for Small and Medium Size Enterprises (SME). This interface could be easily used by SMEs, which have similar scheduling problems. This interface can also be improved/transformed for SMEs’ different scheduling problems.
Scheduling Flow-shop Earliness/Tardines Learning Effect Integer Programming Interface
Diğer ID | JA82AH56DC |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 27 Sayı: 4 |
✯ Etik kurul izni gerektiren, tüm bilim dallarında yapılan araştırmalar için etik kurul onayı alınmış olmalı, bu onay makalede belirtilmeli ve belgelendirilmelidir.
✯ Etik kurul izni gerektiren araştırmalarda, izinle ilgili bilgilere (kurul adı, tarih ve sayı no) yöntem bölümünde, ayrıca makalenin ilk/son sayfalarından birinde; olgu sunumlarında, bilgilendirilmiş gönüllü olur/onam formunun imzalatıldığına dair bilgiye makalede yer verilmelidir.
✯ Dergi web sayfasında, makalelerde Araştırma ve Yayın Etiğine uyulduğuna dair ifadeye yer verilmelidir.
✯ Dergi web sayfasında, hakem, yazar ve editör için ayrı başlıklar altında etik kurallarla ilgili bilgi verilmelidir.
✯ Dergide ve/veya web sayfasında, ulusal ve uluslararası standartlara atıf yaparak, dergide ve/veya web sayfasında etik ilkeler ayrı başlık altında belirtilmelidir. Örneğin; dergilere gönderilen bilimsel yazılarda, ICMJE (International Committee of Medical Journal Editors) tavsiyeleri ile COPE (Committee on Publication Ethics)’un Editör ve Yazarlar için Uluslararası Standartları dikkate alınmalıdır.
✯ Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine riayet edilmesi gerekmektedir.