Bu çalışmada, fen bilimleri (fen ve teknoloji, fizik, kimya ve biyoloji) öğretmenlerinin cinsiyet, mesleki kıdem, mezuniyet branşı, hizmetiçi eğitime katılma durumu ve laboratuvar çalışmalarına yönelik öz-yeterlik görüşleri araştırılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2009–2010 eğitim-öğretim yılında Kayseri il merkezinde görev yapan fen bilimleri öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, evrenden örneklem yoluyla rastgele seçilen 209 öğretmenden oluşmaktadır. Öğretmenlere, güvenirlik katsayısı 0.92 olan anket uygulanmıştır. Verilerin analizi, SPSS 16.0 (Statiscal Package for Social Sciences) paket programı kullanılarak yapılmıştır. Dağılımın özellikleri incelenerek uygun istatistik yöntemlerin kullanılması ile veriler analiz edilmiştir. Araştırma sonunda, fen bilimleri öğretmenlerinin, laboratuvar uygulamalarına yönelik öz-yeterlik puanları, karasızlığın göstergesi olan 54 puanın üzerinde 77.88 olduğu, öğretmenlerin laboratuvar uygulamaları bakımından yeterli olduklarını düşündükleri anlaşılmıştır. Ayrıca, öğretmenlerin, laboratuvar uygulamalarına ilişkin özyeterlik puanının cinsiyet, hizmet süresi, mezun olunan yüksek öğretim kurumu, mezuniyet bölümü, hizmetiçi eğitime katılma durumu değişkenleri göre farklılık gösterip göstermediği istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, cinsiyete ve hizmetiçi eğitime katılma durumuna göre öğretmenlerin öz-yeterlik puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık oluşmadığı, fakat hizmet süresi, mezun olunan yüksek öğretim kurumu ve mezuniyet bölümüne göre, gruplar arasında anlamlı farklılıklar görülmüştür.
Fen Bilimleri Öğretmenleri Laboratuvar ÖzYeterlikleri Laboratuvar Uygulamaları
In this study, gender, service time, graduation department, participation to in-service training and selfqualification opinions towards laboratory studies of the science lectures’ (science and technology, physics, chemistry, biology) teachers was investigated. The samples of the study cover all the science lectures’ teachers who work in the Kayseri province centre in the educational year of 2009 and 2010. The sample of research which was randomly selected from all the samples was done with totally 209 teachers. Questionnaire that reliability coefficient is 0.92 was applied to teacher’s. Analysis of the data was done using by the SPSS.16.0 (Statiscal Package for Social Sciences) program. Examining the features of the distribution, the data were analyzed by appropriate statistical techniques. It was found that self-qualification scores of science lectures’ teachers attitudes towards laboratory studies were 77.88, which is some higher than the indecisive level, 54. Also, it was examined whether differences of self-qualification scores of the teacher’ towards laboratory studies with respect to gender, service time, graduation department, participation to the in-service training was investigated. As a result, it was found that between the self-qualification scores of the teachers don’t varied according to gender and participation to in-service training, but varied with respect to service time, graduation department in the inter group of the teachers.
Science Lectures’ Teachers Laboratory Proficiencies Laboratory Applications
Diğer ID | JA82CF86DH |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 27 Sayı: 1 |
✯ Etik kurul izni gerektiren, tüm bilim dallarında yapılan araştırmalar için etik kurul onayı alınmış olmalı, bu onay makalede belirtilmeli ve belgelendirilmelidir.
✯ Etik kurul izni gerektiren araştırmalarda, izinle ilgili bilgilere (kurul adı, tarih ve sayı no) yöntem bölümünde, ayrıca makalenin ilk/son sayfalarından birinde; olgu sunumlarında, bilgilendirilmiş gönüllü olur/onam formunun imzalatıldığına dair bilgiye makalede yer verilmelidir.
✯ Dergi web sayfasında, makalelerde Araştırma ve Yayın Etiğine uyulduğuna dair ifadeye yer verilmelidir.
✯ Dergi web sayfasında, hakem, yazar ve editör için ayrı başlıklar altında etik kurallarla ilgili bilgi verilmelidir.
✯ Dergide ve/veya web sayfasında, ulusal ve uluslararası standartlara atıf yaparak, dergide ve/veya web sayfasında etik ilkeler ayrı başlık altında belirtilmelidir. Örneğin; dergilere gönderilen bilimsel yazılarda, ICMJE (International Committee of Medical Journal Editors) tavsiyeleri ile COPE (Committee on Publication Ethics)’un Editör ve Yazarlar için Uluslararası Standartları dikkate alınmalıdır.
✯ Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine riayet edilmesi gerekmektedir.