Bölgesel bir kalkınma aracı olarak alternatif turizm kapsamında kış
turizminin kullanılabilmesi için potansiyele sahip yörelere yönelik bilimsel
araştırmalar önem arz etmektedir. Bu araştırmada, mevcut kış turizmi
destinasyonlarının gelişim sürecine katkı sağlamak bağlamında kış turizmine
katılan yerli ziyaretçilerin seyahat davranışlarının (motivasyon-memnuniyet)
belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla, Kayseri ilinde bulunan Erciyes Kayak
Merkezi’ni Aralık 2014-Mart 2015 döneminde, kış turizmi amaçlı ziyaret eden 480
yerli ziyaretçiden, anket tekniği kapsamında veri toplanmıştır. Veriler, yerli ziyaretçilerin
seyahat motivasyonları (rahatlama, kendini geliştirme, huzur, sosyalleşme) ve
seyahat memnuniyetleri (pist, alışveriş, güvenlik, konaklama, eğitmen, ulaşım)
ilişkilendirilerek, seyahat motivasyonu ve seyahat memnuniyeti arasında anlamlı
bir ilişkinin bulunup bulunmadığı test edilmiştir. Araştırma sonuçları
kapsamında kış turizmine katılan yerli ziyaretçilerin seyahat motivasyonlarının
seyahat memnuniyetlerini orta düzeyde etkilediği ve kayak merkezlerinin
gelişiminde ziyaretçilerin seyahat motivasyonlarından yararlanılabileceği tespit
edilmiştir. Kayak merkezi yöneticilerinin tüketici davranışı konusunda
bilgilendirilmesi ve desteklenmesinin önemine dikkat çekilmiştir.
Kış Turizmi Yerli Ziyaretçi Seyahat Motivasyonu Seyahat Memnuniyeti Erciyes Kayak Merkezi
Existing winter tourism destinations should be
developed and the potential regions should be used for tourism in order to use
winter tourism as a means for regional development within the context of
alternative tourism. This research aims to reveal consumer behaviors (motivation-satisfaction) of domestic visitors that participate in winter tourism within the
context of the development of the existing winter tourism destinations. With
this aim, a survey was conducted on 480 domestic visitors that visited Erciyes
Ski Resort between December 2014 and March 2015. The survey compared the
domestic visitors’ visiting motivations (relief, self-development, tranquility
and socialization) with their visiting satisfaction (track, shopping, security,
accommodation, trainer, transportation) in order to find if a meaningful
relationship between the visiting motivations and visiting satisfaction. The
study found that the visiting motivations of the domestic visitors that
participate in winter tourism had a moderate impact over their visiting
satisfaction. Besides, we found that visiting motivations of the visitors may
be used for the development of ski resorts. The study concludes that the
managers of the ski resorts should be supported and informed about the
importance of the consumer behavior.
Winter Tourism Domestic Visitor Travel Motivation Travel Satisfaction Erciyes Ski Resort
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2017 |
Kabul Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 49 |
ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2021 | iibfdergi@erciyes.edu.tr
Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.