Ailenin içinde bulunduğu sosyal, kültürel
ve ekonomik çevre faktörlerindeki değişimler ailenin satın alma karar sürecini
ve bu süreçte yer alan rolleri de etkilemiştir. Günümüz ailesinde satın alma
karar sürecinde, geleneksel aile satın alma karar sürecine nazaran belirgin
değişimler görülmektedir. Bu çalışmada, Güney Kazakistan’ın en büyük üç
şehrinde (Çimkent, Türkistan ve Kentav)
yaşayan ailelerin satın alma kararlarında kadının rolü araştırılmıştır. Bu
amaca yönelik olarak araştırmanın verileri anket yöntemi ile Çimkent, Türkistan
ve Kentav'da yaşayan 453 Kazak aileden toplanmıştır. Araştırma sonucunda elde
edilen veriler istatistik paket programı ile analiz edilerek bağımlı ve
bağımsız değişkenler arasındaki farklılıkları ölçmek üzere Tek Yönlü Varyans
Analizi (OneWay ANOVA) uygulanmıştır. Satın alma karar sürecinde sekiz grup
ürün araştırmaya dahil edilmiş olup araştırmanın sonuçları iki demografik
özellik itibarı ile anlamlı farklılıklar ortaya koymuştur. Kadınların
meslekleri ve eğitim düzeyleri itibarı ile satın alma kararlarında farklılıklar
ortaya çıkmıştır. Genel itibariyle sonuçların literatür ile örtüştüğü
görülmüştür.
Tüketici Davranışı Aile Satın Alma Karar Süreci Kadının Rolü Kazakistan
Changes in the social, cultural and economic
environmental factors that the family is involved have affected the family purchasing
decision-making process and the roles involved in this process. Considerable changes can be observed in the purchasing
decision-making process within today’s families when compared to the one of
traditional families. In this study, women’s role in the purchasing decisions
of families living in the three largest cities of Southern Kazakhstan
(Shymkent, Turkistan and Kentav) was investigated. To this end, the data were gathered
via a survey from 453 Kazakh families living in Shymkent, Turkistan and Kentav.
The data were analyzed via SPSS, and One Way ANOVA was applied to measure the differences
between the dependent and independent variables. Eight products were involved
in the purchasing decision-making process. The results revealed significant differences
in terms of two demographic features- women’s occupations and educational backgrounds.
In general, the findings overlap with the literature.
Customer Behavior Family Purchasing Decision-Making Process Women’s Role Kazakhstan
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 1 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 50 |
ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2021 | iibfdergi@erciyes.edu.tr
Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.