Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜKETİCİ GÖZÜYLE TÜKETİCİ KORUNMASINA I.LİŞKİN ADANA İL MERKEZİNDE YAPILAN BİR SAHA ARAŞTIRMASI

Yıl 1991, Sayı: 9, 100 - 109, 18.09.1990

Öz

 Bu çalışma, günümüzde gündemde olan tüketici korunmasının tüketiciler tarafından nasıl algılandığı ve bu konuda neler yapılması gerektiğine ilişkin görüşleri ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışma için gerekli veriler Adana il merkezinde tabakalı örnekleme kullanılarak anket yöntemi ile tesbit edilmiştir. Çalışma sonucunda, tüketici korunması kavramının ele alınması gereken önemli bir konu olduğu, şikayetlerini dile getirebilen ve şikayetlerini iletebilecek ilgili bir makam arayan bir kitlenin oluştuğu, üretim ve pazarlama ile ilgili tüketicilere yansıyan sorunlarla işletmelerin yeterince ilgilenmedikleri ve bu nedenle tüketicilerin haklarını arayan bir tüketici birliğine ihtiyaç duydukları saptanmıştır.

Kaynakça

  • AAKER, David, A., and George S.DAY, "Consumerism: Search for Consumer Interest", The Free Press, NY, 1971.
  • BARKSDALE, Hiram C., and VVilliam R.DARDEN, "Consumer Attitudes Toward Marketing and Consumerism", Journal of Marketing, October 1972, Vol: 36, No:4.
  • BARKSDALE. Hiram C., and Warren A.FRENCH, " Response to Consumerism: How Change is Percieved by Both Sides" M.S.U.Business Topics, Michigan State University, Spring 1975, Vol: 23, No:2.
  • BORAK. Eser, "Tüketicilerin Korunması, Ülkemiz Açısından Önemi, Uygulamadaki Gelişmeler1; Eleştiriler, Öneriler", Açık Oturum, Banka ve Ekonomik Yorumlar Dergisi, Sayı:12. Aralık, 1984.
  • KAYNAK, Erdener, "Türkiye’de Tüketicilerin Korunmasında Yardımcı Araç Olarak Gönüllü Tüketici Örgütleri Deneyimi", Pazarlama Dergisi, Yıl:4, Sayı:3, İstanbul 1979.
  • ÖZTÜRK, Tanju, " Pazarlama Ekonomisi ve Tüketicilerin Korunması", İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Pazarlama Enstitüsü Yayını, Yıl:6, Sayı:2, 1981.
  • ÖZTÜRK, Tanju, "Türkiye'de Tüketicilerin Korunması: Sorunlar ve Çözümler", İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Pazarlama Enstitüsü Yayını, Yıl:6, Sayı:3, 1981.
  • TAMER, Meral, "Tüketicilerin Çekiliş Dayanışması", Cumhuriyet Dergisi, 29 Ocak 1989, Sayı:153.
  • USLU, Sedat ve Ali Kara, "Adana İlinde Farklı Gelir Gruplarındaki tüketicilerin Enflasyondan Etkilenme Dereceleri" Ç.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı:1, 1987.
  • UZUNOĞLU, Bahtiyar, " Tüketicinin Örgütlendirilmesi (Teşkilatlandırılması)", Pazarlama Dergisi, Ytl:8, Sayı:1, 1983.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serap Çabuk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Eylül 1990
Yayımlandığı Sayı Yıl 1991 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Çabuk, S. (1990). TÜKETİCİ GÖZÜYLE TÜKETİCİ KORUNMASINA I.LİŞKİN ADANA İL MERKEZİNDE YAPILAN BİR SAHA ARAŞTIRMASI. Erciyes Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi(9), 100-109.

TRDizinlogo_live-e1586763957746.pnggoogle-scholar.jpgopen-access-logo-1024x416.pngdownload.jpgqMV-nsBH.pngDRJI-500x190.jpgsobiad_2_0.pnglogo.pnglogo.png  arastirmax_logo.gif17442EBSCOhost_Flat.png?itok=f5l7Nsj83734-logo-erih-plus.jpgproquest-300x114.jpg

ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2021 | iibfdergi@erciyes.edu.tr

Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. 

 88x31.png