Bu çalışmanın temel amacı, KOBİ’lerin ihracat performansının ayırıcı değişkenler vasıtasıyla tahminlenip tahminlenemeyeceğini belirleyebilmektir. Bir başka deyişle, ihracat performansı düşük olan KOBİ’ler ile ihracat performansı yüksek olan KOBİ’leri farklılaştıran belirleyicileri saptayabilmektir. Araştırma hipotezlerini test edebilmek amacıyla diskriminant analizi kullanılmıştır. Analiz sonucunda, ihracat performansı düşük olan KOBİ’ler ile yüksek olan KOBİ’lerin pazar yönlülük bakımından birbirinden farklı oldukları tespit edilmiştir. Test grubu için diskriminant fonksiyonunun doğru sınıflandırma oranı %75,4’tir. Bu çalışma sonucunda, ihracat performansı yüksek olan küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin satış sonrası hizmetlere daha fazla özen gösterdikleri, müşteri memnuniyetini temel öncelikleri arasında değerlendirdikleri tespit edilmiştir. Ayrıca bu araştırma sonucunda, ihracat performansı yüksek olan işletmelerin fonksiyonları arasındaki koordinasyon ve eşgüdümün etkin olduğu ve piyasada meydana gelen rekabetçi faaliyetlere hızla cevap verdikleri tespit edilmiştir
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler İhracat Performansı Pazar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 29 |
ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2021 | iibfdergi@erciyes.edu.tr
Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.