BibTex RIS Kaynak Göster

BİR TÜKETİCİ GRUBU OLARAK KADINLARIN MAĞAZA MARKALI ÜRÜNLERE KARŞI TUTUMLARI: GİRESUN İLİ ÖRNEĞİ

Yıl 2011, Sayı: 38, 79 - 100, 14.05.2015

Öz

Türkiye’de mağaza markalarına yönelik tüketici tercih ve tutumlarına ilişkin araştırmalar olmasına karşın farklı tüketici gruplarının mağaza markası kullanımına yönelik tutumları ile ilgili araştırmalar oldukça kısıtlıdır. Bu çalışmada, Giresun il merkezinde yaşayan kadın tüketicilerin genel süpermarket tercihleri ve mağaza markalı ürünlere yönelik tutum ve davranışları incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, kadın tüketicilerin mağaza markalı ürün tercihlerini belirleyen en önemli etkenler fiyatların uygunluğu ve ürün kalitesidir. Ayrıca, yerel marketlerden alışveriş yapan kadın tüketicilerin mağaza markalı ürün tercihlerini belirleyen en önemli etkenler, ürünlerin genel kalite düzeyi, memleket markası olması, indirimler, ürünlerin raflarda kolay bulunabilmesi ve ürün teşhirinin cazip olmasıdır.

Kaynakça

  • AKSULU, İkbal ve Engin ÖZGÜL; (1999), “Pazarlama Çevresi ve Pazarlama- da Yeni Yaklaşımlar”, 4. Ulusal Pazarlama Kongresi, 18- 20 Kasım 1999, Antakya, ss. 83–94.
  • AKSULU, İkbal; (2000), “Tüketiciyi Perakendeci Markasına Yönelten Neden- ler”, 5.Ulusal Pazarlama Kongresi, 16–18 Kasım 2000, Antalya, ss. 327–347.
  • AKSULU, İkbal; (2002), Dünya’da ve Türkiye’de Perakendecilik ve Özel Markalar, İzmir: İlkem Ofset.
  • AYCAKİRGİZ; (2010), “Erkekler, Kadınlar ve Onların Ayrı Alışveriş Dünya- ları” İnternet Adresi: http://www.aycakirgiz.wordpress.com, , Erişim Tarihi: 24.01.2010.
  • ÇAĞLAR, İrfan ve Sabiha KILIÇ; (2005), Pazarlama, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • ÇATI, Kahraman ve İnci VARİNLİ; (2008), Güncel Pazarlama Yaklaşımla- rından Seçmeler, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • DEMİRCİ OREL, Fatma; (2004), “Market Markaları ve Üretici Markalarına Yönelik Tüketici Algılamaları”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bi- limler Enstitüsü Dergisi, 13(2), ss. 157–174.
  • ERDEN, Nevin; (2006), “Tüketicilerin Özel Markalı Ürünlere karşı Tutumları- nın Ortaya Çıkarılmasına Yönelik Bir Araştırma”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Denizli: Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • FIN, Byougho and Yong Gu SUH; (2005), “Integrating Effect of Consumer Perception Factors in Predicting Private Brand Purchase in a Korean Discount Store Context”, Journal of Consumer Marketing, 22(2), pp. 62–71.
  • GAVCAR, Erdoğan ve Saliha DİDİN; (2007), “Tüketicilerin “Perakendeci Marka- lı” Ürünleri Satın Alma Kararlarını Etkileyen Faktörler: Muğla İl Merke- zi’nde Bir Araştırma”, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 3(6), ss. 21–32.
  • GÜLDOĞAN, Nil Esra; (2005), “Üniversiteli Bayan Öğrencilerin Süpermarket Marka Tercihleri ve Süpermarket Seçimine Etkileri”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • KURTULUŞ, Sema; (2001), “Perakendeci Markası ve Üretici Markası Satın Alanların Tutumları Arasında Fark Var mı?”, Pazarlama Dünyası, 15(5), ss. 8–15.
  • KURTULUŞ, Kemal; (2004), Pazarlama Araştırmaları, Yedinci Baskı, İstan- bul: Literatür Yayınları.
  • LILJANDER, Veronica, Pia POLSA and Allard Van RIEL; (2009), “Modeling Consumer Responses To An Apparel Store Brand: Store Image As A Risk Reducer”, Journal of Retailing And Consumer Services, 16, pp. 281–290.
  • NETTEYİM; (2009), “Alışverişte Kadın Erkek Farklılığı”, İnternet Adresi: http://www.netteyim.net/haber/Yasam/alisveriste_kadin_erkek_farklil igi-haberi-1097, Erişim Tarihi: 12.12.2009.
  • ODABAŞI, Yavuz ve Mine OYMAN; (2002), Pazarlama İletişimi, İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • OKUMUŞ, Bendegül Aras ve Sıdıka BULDUK; (2003), “Tüketicilerin Süper- marketlerdeki Alışveriş Alışkanlıkları ve Ürün Seçimini Etkileyen Etmenler”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(4), ss. 70–83.
  • ÖZDEMİR, Erkan; (2009), “Cinsiyet Bazlı Farklılıklar ve Erkek Tüketicilere Yönelik Pazarlama Stratejileri”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(29), ss. 259–281.
  • ÖZGÜL, Engin; (2005), “Kobi’lerin Büyüme Stratejisi Alternatifi Olarak Özel Marka Uygulamalarının Dağıtım Kanalı İlişkisi Yaklaşımıyla Değer- lendirilmesine Yönelik Bir Araştırma”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • ÖZGÜL, Engin ve İkbal AKSULU; (2006), “Ambalajlı Gıda ürünlerinde Tüke- ticilerin Etiket Duyarlılığındaki Değişimler”, Ege Akademik Bakış, 6(1), ss. 1–10.
  • POLAT, Cihan ve Banu KÜLTER; (2007), “Perakende Mağaza Seçiminde Hangi Faktörler Etkili?: Niğde İli’ndeki Tüketiciler Üzerine Bir Uy- gulama”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(3), ss. 109-126.
  • SARIKAYA, Nilgün; (2007), Yeni Müşteri, Özel Bir Tüketici Grubu Olarak Kadınlar, İstanbul: Hayat Yayınları.
  • SAYDAN, Reha ve Nihal SÜTÜTEMİZ; (2008), “Üç Kuşak Kadının Alışveriş Davranışı ve Mağaza Seçimini Etkileyen Faktörler: Van İli Örneği”, Nevşehir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 13. Ulusal Pazarlama Kongresi, 25–29 Ekim 2008, ss. 366–380.
  • TEKİNAY, N. Aslı; (Ocak 2003), “Kadın Pazarında Başarının Sırrı”, Capital, İnternet Adresi: http://www.capital.com.tr/haber.aspx? HBR_KOD=849, Erişim Tarihi: 24.12.2009.
Yıl 2011, Sayı: 38, 79 - 100, 14.05.2015

Öz

Kaynakça

  • AKSULU, İkbal ve Engin ÖZGÜL; (1999), “Pazarlama Çevresi ve Pazarlama- da Yeni Yaklaşımlar”, 4. Ulusal Pazarlama Kongresi, 18- 20 Kasım 1999, Antakya, ss. 83–94.
  • AKSULU, İkbal; (2000), “Tüketiciyi Perakendeci Markasına Yönelten Neden- ler”, 5.Ulusal Pazarlama Kongresi, 16–18 Kasım 2000, Antalya, ss. 327–347.
  • AKSULU, İkbal; (2002), Dünya’da ve Türkiye’de Perakendecilik ve Özel Markalar, İzmir: İlkem Ofset.
  • AYCAKİRGİZ; (2010), “Erkekler, Kadınlar ve Onların Ayrı Alışveriş Dünya- ları” İnternet Adresi: http://www.aycakirgiz.wordpress.com, , Erişim Tarihi: 24.01.2010.
  • ÇAĞLAR, İrfan ve Sabiha KILIÇ; (2005), Pazarlama, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • ÇATI, Kahraman ve İnci VARİNLİ; (2008), Güncel Pazarlama Yaklaşımla- rından Seçmeler, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • DEMİRCİ OREL, Fatma; (2004), “Market Markaları ve Üretici Markalarına Yönelik Tüketici Algılamaları”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bi- limler Enstitüsü Dergisi, 13(2), ss. 157–174.
  • ERDEN, Nevin; (2006), “Tüketicilerin Özel Markalı Ürünlere karşı Tutumları- nın Ortaya Çıkarılmasına Yönelik Bir Araştırma”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Denizli: Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • FIN, Byougho and Yong Gu SUH; (2005), “Integrating Effect of Consumer Perception Factors in Predicting Private Brand Purchase in a Korean Discount Store Context”, Journal of Consumer Marketing, 22(2), pp. 62–71.
  • GAVCAR, Erdoğan ve Saliha DİDİN; (2007), “Tüketicilerin “Perakendeci Marka- lı” Ürünleri Satın Alma Kararlarını Etkileyen Faktörler: Muğla İl Merke- zi’nde Bir Araştırma”, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 3(6), ss. 21–32.
  • GÜLDOĞAN, Nil Esra; (2005), “Üniversiteli Bayan Öğrencilerin Süpermarket Marka Tercihleri ve Süpermarket Seçimine Etkileri”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • KURTULUŞ, Sema; (2001), “Perakendeci Markası ve Üretici Markası Satın Alanların Tutumları Arasında Fark Var mı?”, Pazarlama Dünyası, 15(5), ss. 8–15.
  • KURTULUŞ, Kemal; (2004), Pazarlama Araştırmaları, Yedinci Baskı, İstan- bul: Literatür Yayınları.
  • LILJANDER, Veronica, Pia POLSA and Allard Van RIEL; (2009), “Modeling Consumer Responses To An Apparel Store Brand: Store Image As A Risk Reducer”, Journal of Retailing And Consumer Services, 16, pp. 281–290.
  • NETTEYİM; (2009), “Alışverişte Kadın Erkek Farklılığı”, İnternet Adresi: http://www.netteyim.net/haber/Yasam/alisveriste_kadin_erkek_farklil igi-haberi-1097, Erişim Tarihi: 12.12.2009.
  • ODABAŞI, Yavuz ve Mine OYMAN; (2002), Pazarlama İletişimi, İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • OKUMUŞ, Bendegül Aras ve Sıdıka BULDUK; (2003), “Tüketicilerin Süper- marketlerdeki Alışveriş Alışkanlıkları ve Ürün Seçimini Etkileyen Etmenler”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(4), ss. 70–83.
  • ÖZDEMİR, Erkan; (2009), “Cinsiyet Bazlı Farklılıklar ve Erkek Tüketicilere Yönelik Pazarlama Stratejileri”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(29), ss. 259–281.
  • ÖZGÜL, Engin; (2005), “Kobi’lerin Büyüme Stratejisi Alternatifi Olarak Özel Marka Uygulamalarının Dağıtım Kanalı İlişkisi Yaklaşımıyla Değer- lendirilmesine Yönelik Bir Araştırma”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • ÖZGÜL, Engin ve İkbal AKSULU; (2006), “Ambalajlı Gıda ürünlerinde Tüke- ticilerin Etiket Duyarlılığındaki Değişimler”, Ege Akademik Bakış, 6(1), ss. 1–10.
  • POLAT, Cihan ve Banu KÜLTER; (2007), “Perakende Mağaza Seçiminde Hangi Faktörler Etkili?: Niğde İli’ndeki Tüketiciler Üzerine Bir Uy- gulama”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(3), ss. 109-126.
  • SARIKAYA, Nilgün; (2007), Yeni Müşteri, Özel Bir Tüketici Grubu Olarak Kadınlar, İstanbul: Hayat Yayınları.
  • SAYDAN, Reha ve Nihal SÜTÜTEMİZ; (2008), “Üç Kuşak Kadının Alışveriş Davranışı ve Mağaza Seçimini Etkileyen Faktörler: Van İli Örneği”, Nevşehir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 13. Ulusal Pazarlama Kongresi, 25–29 Ekim 2008, ss. 366–380.
  • TEKİNAY, N. Aslı; (Ocak 2003), “Kadın Pazarında Başarının Sırrı”, Capital, İnternet Adresi: http://www.capital.com.tr/haber.aspx? HBR_KOD=849, Erişim Tarihi: 24.12.2009.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Banu Özbucak Albar Bu kişi benim

Teoman Duman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 14 Mayıs 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 38

Kaynak Göster

APA Özbucak Albar, B., & Duman, T. (2015). BİR TÜKETİCİ GRUBU OLARAK KADINLARIN MAĞAZA MARKALI ÜRÜNLERE KARŞI TUTUMLARI: GİRESUN İLİ ÖRNEĞİ. Erciyes Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi(38), 79-100.

TRDizinlogo_live-e1586763957746.pnggoogle-scholar.jpgopen-access-logo-1024x416.pngdownload.jpgqMV-nsBH.pngDRJI-500x190.jpgsobiad_2_0.pnglogo.pnglogo.png  arastirmax_logo.gif17442EBSCOhost_Flat.png?itok=f5l7Nsj83734-logo-erih-plus.jpgproquest-300x114.jpg

ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2021 | iibfdergi@erciyes.edu.tr

Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. 

 88x31.png