Türkiye’de mağaza markalarına yönelik tüketici tercih ve tutumlarına ilişkin araştırmalar olmasına karşın farklı tüketici gruplarının mağaza markası kullanımına yönelik tutumları ile ilgili araştırmalar oldukça kısıtlıdır. Bu çalışmada, Giresun il merkezinde yaşayan kadın tüketicilerin genel süpermarket tercihleri ve mağaza markalı ürünlere yönelik tutum ve davranışları incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, kadın tüketicilerin mağaza markalı ürün tercihlerini belirleyen en önemli etkenler fiyatların uygunluğu ve ürün kalitesidir. Ayrıca, yerel marketlerden alışveriş yapan kadın tüketicilerin mağaza markalı ürün tercihlerini belirleyen en önemli etkenler, ürünlerin genel kalite düzeyi, memleket markası olması, indirimler, ürünlerin raflarda kolay bulunabilmesi ve ürün teşhirinin cazip olmasıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Mayıs 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 38 |
ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2021 | iibfdergi@erciyes.edu.tr
Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.