TURİZMDE DESTİNASYON MARKALAMASI: ALANYA ÖRNEĞİ
Yıl 2012,
Sayı: 39, 169 - 192, 21.05.2015
Mustafa Kavacık
Saadet Zafer
,
Mehmet İnal
Öz
Pazarlamanın vazgeçilmezlerinden olan marka, günümüzde birçok alanda pazarlama aracı olarak kullanılmaktadır. Turizm sektöründe de artan bir öneme sahip olan marka destinasyonların gerek ülke içinde gerekse ülke dışındaki rakiplerinden ayırt edilmesini sağlamaktadır. Destinasyon olmayı başarabilmiş birçok şehir farkındalığını arttırmak için markalaşma çabasına girmektedir. Bunun için de markanın en önemli bileşenlerinden biri olan marka imajının kontrol edilmesi ve yönetilmesi gerekmektedir. Marka olmak için sağlanması gereken bir takım unsurlar söz konusudur. Bu durum destinasyon markası olmak için de geçerlidir. Bu çalışmada destinasyon pazarlamasında önemli bir araç olan destinasyon markasının oluşturulma ilkelerine değinilerek, Alanya’nın bir destinasyon markası olup olmadığı analiz edilmiştir.
Kaynakça
- Ajans1; (2004), “Alanya’nın Tanıtım Sloganı Değiştirildi”, İnternet Adresi: http://www.ajansbir.com/haber-3639-3639-3639-Alanyanin_tanitim_ slogani_degistirildi.html, Erişim Tarihi: 22.10.2012.
- AKIŞ, Ayhan; (2007), “Alanya’da Turizm ve Turizmin Alanya Ekonomisine Etkisi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17, ss. 15–32.
- AKOĞLAN KOZAK, Meryem; A. Celil ÇAKICI; Nazmi KOZAK; Murat AZALTUN; Alptekin SÖKMEN ve Mehmet SARIŞIK; (2002), Otel İş- letmeciliği, Ankara: Detay Yayıncılık.
- Alanya Belediyesi; (2009), “Alanya Belediyesi Stratejik Planı (2010–2014)”, İnternet Adresi: http://www.alanya.bel.tr/belediye/Stratejik_plan.asp, Erişim Tarihi: 24.10.2012.
- Alanya Belediyesi; (2009), “Stratejik Planlama Çalışmaları ve Temel Kavramlar 2010–2014”, Alanya, İnternet Adresi: http://www.alanya.bel.tr/ docu- ments/starejik%20plan/3%201.B%C3%96L%C3%9CM%20 STRATEJ %C4%B0K%20PLANLAMA%20%C3%87ALI%C5%9EMALARI%20 VE%20TEMEL%20KAVRAMLARI.pdf, Erişim Tarihi: 24.10.2012.
- Alanya Belediyesi; (2006), “Stratejik Plan 2006–2010”, Alanya, İnternet Adre- si: http://www.alanya.bel.tr/belediye/mkItem.asp?mkID=72&mkrID=467, Erişim Tarihi: 24.10.2012.
- Alanya Belediyesi, (2008), “Alanya Üniversitesi Stratejik Planlama ve Fizibili- te Raporu”, İnternet Adresi: www.alanya-bld.gov.tr/documents/ alan- yaukisarapor.pdf, Erişim Tarihi: 25.10.2012.
- Alanya Haber; (2008, 25 Ocak), “Alanya’da Turizm”, İnternet Adresi: http://www.alanyahaber.com/haber-oku-43-alanyada-turizm.html, Eri- şim Tarihi: 23.10.2012.
- ALTAB; (t.y.), “Alanya Çevresi Turizmi Geliştirme ve Alt Yapı İşletme Birliği Tüzüğü”, İnternet Adresi: http://altab.gov.tr/tuzuk.php, Erişim Tarihi: 23.10.2012.
- ALTSO; (t.y.), “Marka Şehir Olursanız Geliriniz 10 Kat Artar”, İnternet Adresi: http://www.altso.org.tr/index.php?option=com_content&task=view&id =1501, Erişim Tarihi: 13.11.2011.
- ALTSO; (2012), “Alanya’da Golf Amaçlı Beş Yeni Turizm Merkezi Resmileş- ti”, İnternet Adresi: http://www.altso.org.tr/index.php?option=com_ content&task=view&id=1679, Erişim Tarihi: 01.11.2012.
- ALTSO; (t.y.), “Alanya Ekonomik Raporu 2010”, İnternet Adresi: http://www.altso.org.tr/index.php?option=com_content&task=view&id =508&Itemid=335, Erişim Tarihi: 14.11.2011.
- ANDSAGER, Julie L. and Jolanta A. DRZEWIECKA; (2002), “Desirability of Differences in Destinations”, Annals of Tourism Research, 29(2), pp. 401–421.
- AR AKDENİZ, Aybeniz; (2004), Marka ve Marka Stratejileri, Ankara: Detay Yayıncılık.
- BAGAEEN, Samer; (2007), “Brand Dubai: The Instant City; or The Instantly Recognizable City”, International Planning Studies, 12(2), pp. 173– 197.
- BALAKRISHNAN, Melodena S.; Ramzi NEKHILI and Clifford LEWIS; (2011), “Destination Brand Components”, International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 5(1), pp. 4–25.
- BALOGLU, Seyhmus and Ken W. MCCLEARY; (1999), “A Model of Destina- tion Image Formation”, Annals of Tourism Research, 26, pp. 868–897.
- BOZKURT, İzzet; (2000), Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Ankara: MediaCat Kitapları.
- BOZKURT, Said Vakkas ve Yalçın AY; (t.y.), “Üretim ve Büyüme”, İnternet Adresi: http://www.hazine.org.tr/tr/index.php/ekonomi/ueretim-ve- bueyueme, Erişim Tarihi: 05.11.2011.
- CAN, Emel; (2007), “Marka ve Marka Yapılandırma”, Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi, 22(1), ss. 225–237.
- ÇEVİRGEN, Aydın ve Engin ÜNGÜREN; (2009), “Yöre Esnafının Her Şey Dahil Sistemine Yönelik Tutumları”, Ege Akademik Bakış, 9(2), ss. 637–658.
- DEFFNER, Alex and Christos LIOURIS; (2005), “City Marketing: A Signifi- cant Planning Tool For Urban Development In A Globalised Economy”, 45th Congress Of The European Regional Science Association, Vrije Universiteit Amsterdam, 23–27 August, ss. 1–21, İnternet Adresi: http://www-sre.wu-wien.ac.at/ersa/ersaconfs/ersa05/papers/395.pdf, Erişim Tarihi: 02.11.2012
- DOĞANLI, Bilge; (2006), “Turizmde Destinasyon Markalaşması ve Antalya Örneği”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Isparta: Süleyman Demirel Üni- versitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- EREN, İskender Alp; (2009), “Antalya İli, Alanya İlçesinde Sürdürülebilirlik Açısından Turizm Çevre Konulu Bir Alan Araştırması”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Ens- titüsü.
- EROĞLU, A. Hüsrev; (2007), “Şehirlerin Markalaşması”, Yerel Siyaset Dergi- si, 23, ss. 65–68.
- ERSUN, Nur ve Kahraman ARSLAN, (2009), “Kongre Turizminin Geliştiril- mesinde Kongre ve Ziyaretçi Bürolarının Rolü ve Önemi”, İstanbul Ti- caret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(15), ss. 89–114.
- FYALL, Alan and Brian GARROD; (2005), Tourism Marketing: A Collabo- rative Approach, U.K: Channel View Publications.
- GÜRBÜZ, Ahmet; (2005), “Kastamonu’ya Gelen Yerli Turist Profilini Belirle- meye Yönelik Bir Uygulama”, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, ss. 75–92.
- Haber Alanya; (2012, 2 Ekim), “En Büyük Sorun Ulaşım”, İnternet Adresi: http://www.haberalanya.com.tr/root.vol?title=en-buyuk-sorun- ulasim&exec=page&nid=459145, Erişim Tarihi: 23.10.2012.
- Haber Alanya; (2012, 6 Eylül), “Deniz ve Sahillerde Kirlilik Emaresi Yok”, İnternet Adresi: http://www.haberalanya.com.tr/root.vol?title=deniz-ve- sahillerde-kirlilik-emaresi-yok&exec=page&nid=450232, Erişim Tari- hi: 02.11.2012.
- Haberler; (2012, 2 Ocak), “Alanya, Spor Turizminden 15 milyon Lira Kazan- dı”, İnternet Adresi: http://www.haberler.com/alanya-spor-turizminden- 15-milyon-lira-kazandi-3232971-haberi/, Erişim Tarihi: 30.10.2012.
- İLBAN, Mehmet Oğuzhan; (2007), “Destinasyon Pazarlamasında Marka İmajı ve Seyahat Acentalarında Bir Araştırma”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Balıkesir: Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Konaklı Belediyesi; (2010), “Konaklı Örnek Şehir Olma Yolunda İlerliyor”, İnternet Adresi: www.konakli-bld.gov.tr/tr/165/Konakli-Ornek-Sehir- Olma-Yolunda-Ilerliyor, Erişim Tarihi: 13.11.2011.
- KOZAK, Nazmi; (2010), Turizm Pazarlaması, Ankara: Detay Yayıncılık.
- KPY (Kültür Politikaları ve Yönetimi); (2011), “İstanbul 2010 Etki Raporu Açıklandı”, İnternet Adresi: http://bilgikpy.com/istanbul-2010-etki- raporu-aciklandi/, Erişim Tarihi: 12.11.2011.
- LEISEN, Birgit; (2001), “Image Segmentation: The Case of a Tourism Destina- tion”, Journal of Services Marketing, 15(1), pp. 49–66.
- MAHESHWARI, Vishwas; Ian VANDEWALLE and David BAMBER; (2011), “Place Branding’s Role in Sustainable Development”, Journal of Place Management and Development, 4(2), pp. 198–213.
- MORGAN, Nigel; Annette PRITCHARD ve Roger PRIDE; (2004), Destina- tion Branding, Second Edition, Oxford: Elseiver Butterworth- Heinemann.
- NTVMSNBC; (2000, 14 Ekim), “Alanya’ya Yeni Slogan”, İnternet Adresi: http://arsiv.ntvmsnbc.com/news/36818.asp, Erişim Tarihi: 13.11.2011.
- ÖZDEMİR, Gökçe; (2007), “Destinasyon Yönetimi ve Pazarlama Temelleri: İzmir İçin Bir Destinasyon Model Önerisi”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- ÖZDEMİR, Gökçe; (2008), Destinasyon Pazarlaması, Ankara: Detay Yayıncı- lık.
- PIKE, Steven; (2005), “Tourism Destination Branding Complexity”, Journal of Product & Brand Management, 14 (4), pp. 258–259.
- Radikal; (2012, 3 Haziran), “Alanya Plajları 24 Saat İzlenecek”, İnternet Adre- si: http://www.radikal.com.tr/radikal.aspx?aType=RadikalDetayV3& ArticleID=1089988&CategoryID=77, Erişim Tarihi: 27.10.2012.
- Sabah; (2011, 29 Nisan), “Antalya’ya Çılgın Tren Projesi”, İnternet Adresi: http://www.sabah.com.tr/Ekonomi/2011/04/29/antalyaya-cilgin-tren- projesi, Erişim Tarihi: 13.11.2011.
- Sabah; (2012, 5 Ekim), “Cennet Vadisi Turizme Kazandırılacak”, İnternet Ad- resi: http://www.sabah.com.tr/Turizm/2012/10/05/cennet-vadisi- turizme-kazandirilacak, Erişim Tarihi: 31.10.2012.
- SCOTT, Noel; Ann Suwaree ASHTON; Peiyi DING and Honggang XU; (2011), “Tourism Branding and Nation Building In China”, International Jo- urnal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 15(3), pp. 227– 234.
- TANERİ, Burhan; (2011, 13 Aralık), “Alanya Havzasında Ulaşım Sorunu”, Alanya Adres, /yazar.asp?yaziID=6529, Erişim Tarihi: 27.10.2012.
- TBMM; (1995), “Markaların Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Karar- name”, İnternet Adresi: http://www2.tbmm.gov.tr/d24/1/1-0223.pdf, Erişim Tarihi: 21.10.2012.
- TERZİBAŞOĞLU, Esencan; (2004), “Successful Destination Management and Marketing Fundamentals”, Internet Address: http://crnarupa.singidunum.ac.rs/ARHIVA/Master/Master%20studije/In formacio- ni%20sistemi%20u%20turizmu/PrateciPrimeri/Destinacije/Esen_Mosco w.pdf, Date of Access: 10.11.2011.
- Turizm Haberleri; (2010, 3 Kasım), “Alanya’ya Dev Kongre Merkezi Geli- yor”, İnternet Adresi: http://www.turizmhaberleri.com/haberayrinti. asp?ID=17392, Erişim Tarihi: 01.11.2012.
- Devlet Planlama Teşkilatı; (2006), “Turizm Özel İhtisas Komisyonu Raporu”, IX. Beş Yıllık Kalkınma Planı, İnternet Adresi: http://plan9.dpt.gov.tr/ oik49_turizm/49turizm.pdf, Erişim Tarihi: 19.11.2011
- Türkiye İstatistik Kurumu, (2012), Haber Bülteni, 4. Dönem 2011 Turizm İstatistikleri, İnternet Adresi: http://www.tuik.gov.tr/PreHaber Bultenle- ri.do?id=10738, Erişim Tarihi: 01.11.2012.
- UZTUĞ, Ferruh; (2002), Markan Kadar Konuş: Marka İletişim Stratejileri, İstanbul: Mediacat Yayınları.
- ÜNGÜREN, Engin; Seden ALGÜR ve Hulusi DOĞAN; (2009), “Konaklama ve Seyahat Acentaları Yöneticilerinin Her Şey Dahil Sistemine Yönelik Tutumları: Antalya Örneği”, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İİBF Dergisi, 17, ss. 95–112.
- WHITE, Christopher; (2004), “Destination Image: To See Or Not To See?”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 16(5), pp. 309–314.
- WOOD, Lisa; (2000), “Brands And Brand Equity: Definition And Manage- ment”, Management Decision, 38(9), pp. 662-669.
- YAVUZ, Mehmet Cihan; (2007), “Uluslararası Destinasyon Markası Oluştu- rulmasında Kimlik Geliştirme Süreci: Adana Örneği”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- YAVUZ, Mehmet Cihan ve Solmaz Filiz KARABAĞ; (2009), “Ulusal Turizm Tanıtımı ve Pazarlama Yönetimi Örgütlenmesi: Türkiye İçin Bir Model Önerisi”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 36, ss. 113– 130.
- Yeni Alanya; (2012, 6 Ağustos), “Doğan: Turizmde Sorun Yok”, İnternet Adre- si: http://www.yenialanya.com/guncel/dogan-turizmde-sorun-yok- h30883.html, Erişim Tarihi: 27.10.2012.
- Yeni Alanya; (2012, 9 Ekim), “Adım adım Akdağ Kayak Merkezi’ne”, İnternet Adresi: http://www.yenialanya.com/guncel/adim-adim-akdag-kayak- merkezine-h40707.html, Erişim Tarihi: 28.10.2012.
- Yeni Alanya; (2012, 30 Ağustos), “Travelife Turizmcilere Anlatıldı”, İnternet Adresi: http://www.yenialanya.com/gundem/travelife-turizmcilere- anlatildi-h31841.html, Erişim Tarihi: 02.11.2012.
Yıl 2012,
Sayı: 39, 169 - 192, 21.05.2015
Mustafa Kavacık
Saadet Zafer
,
Mehmet İnal
Kaynakça
- Ajans1; (2004), “Alanya’nın Tanıtım Sloganı Değiştirildi”, İnternet Adresi: http://www.ajansbir.com/haber-3639-3639-3639-Alanyanin_tanitim_ slogani_degistirildi.html, Erişim Tarihi: 22.10.2012.
- AKIŞ, Ayhan; (2007), “Alanya’da Turizm ve Turizmin Alanya Ekonomisine Etkisi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17, ss. 15–32.
- AKOĞLAN KOZAK, Meryem; A. Celil ÇAKICI; Nazmi KOZAK; Murat AZALTUN; Alptekin SÖKMEN ve Mehmet SARIŞIK; (2002), Otel İş- letmeciliği, Ankara: Detay Yayıncılık.
- Alanya Belediyesi; (2009), “Alanya Belediyesi Stratejik Planı (2010–2014)”, İnternet Adresi: http://www.alanya.bel.tr/belediye/Stratejik_plan.asp, Erişim Tarihi: 24.10.2012.
- Alanya Belediyesi; (2009), “Stratejik Planlama Çalışmaları ve Temel Kavramlar 2010–2014”, Alanya, İnternet Adresi: http://www.alanya.bel.tr/ docu- ments/starejik%20plan/3%201.B%C3%96L%C3%9CM%20 STRATEJ %C4%B0K%20PLANLAMA%20%C3%87ALI%C5%9EMALARI%20 VE%20TEMEL%20KAVRAMLARI.pdf, Erişim Tarihi: 24.10.2012.
- Alanya Belediyesi; (2006), “Stratejik Plan 2006–2010”, Alanya, İnternet Adre- si: http://www.alanya.bel.tr/belediye/mkItem.asp?mkID=72&mkrID=467, Erişim Tarihi: 24.10.2012.
- Alanya Belediyesi, (2008), “Alanya Üniversitesi Stratejik Planlama ve Fizibili- te Raporu”, İnternet Adresi: www.alanya-bld.gov.tr/documents/ alan- yaukisarapor.pdf, Erişim Tarihi: 25.10.2012.
- Alanya Haber; (2008, 25 Ocak), “Alanya’da Turizm”, İnternet Adresi: http://www.alanyahaber.com/haber-oku-43-alanyada-turizm.html, Eri- şim Tarihi: 23.10.2012.
- ALTAB; (t.y.), “Alanya Çevresi Turizmi Geliştirme ve Alt Yapı İşletme Birliği Tüzüğü”, İnternet Adresi: http://altab.gov.tr/tuzuk.php, Erişim Tarihi: 23.10.2012.
- ALTSO; (t.y.), “Marka Şehir Olursanız Geliriniz 10 Kat Artar”, İnternet Adresi: http://www.altso.org.tr/index.php?option=com_content&task=view&id =1501, Erişim Tarihi: 13.11.2011.
- ALTSO; (2012), “Alanya’da Golf Amaçlı Beş Yeni Turizm Merkezi Resmileş- ti”, İnternet Adresi: http://www.altso.org.tr/index.php?option=com_ content&task=view&id=1679, Erişim Tarihi: 01.11.2012.
- ALTSO; (t.y.), “Alanya Ekonomik Raporu 2010”, İnternet Adresi: http://www.altso.org.tr/index.php?option=com_content&task=view&id =508&Itemid=335, Erişim Tarihi: 14.11.2011.
- ANDSAGER, Julie L. and Jolanta A. DRZEWIECKA; (2002), “Desirability of Differences in Destinations”, Annals of Tourism Research, 29(2), pp. 401–421.
- AR AKDENİZ, Aybeniz; (2004), Marka ve Marka Stratejileri, Ankara: Detay Yayıncılık.
- BAGAEEN, Samer; (2007), “Brand Dubai: The Instant City; or The Instantly Recognizable City”, International Planning Studies, 12(2), pp. 173– 197.
- BALAKRISHNAN, Melodena S.; Ramzi NEKHILI and Clifford LEWIS; (2011), “Destination Brand Components”, International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 5(1), pp. 4–25.
- BALOGLU, Seyhmus and Ken W. MCCLEARY; (1999), “A Model of Destina- tion Image Formation”, Annals of Tourism Research, 26, pp. 868–897.
- BOZKURT, İzzet; (2000), Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Ankara: MediaCat Kitapları.
- BOZKURT, Said Vakkas ve Yalçın AY; (t.y.), “Üretim ve Büyüme”, İnternet Adresi: http://www.hazine.org.tr/tr/index.php/ekonomi/ueretim-ve- bueyueme, Erişim Tarihi: 05.11.2011.
- CAN, Emel; (2007), “Marka ve Marka Yapılandırma”, Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi, 22(1), ss. 225–237.
- ÇEVİRGEN, Aydın ve Engin ÜNGÜREN; (2009), “Yöre Esnafının Her Şey Dahil Sistemine Yönelik Tutumları”, Ege Akademik Bakış, 9(2), ss. 637–658.
- DEFFNER, Alex and Christos LIOURIS; (2005), “City Marketing: A Signifi- cant Planning Tool For Urban Development In A Globalised Economy”, 45th Congress Of The European Regional Science Association, Vrije Universiteit Amsterdam, 23–27 August, ss. 1–21, İnternet Adresi: http://www-sre.wu-wien.ac.at/ersa/ersaconfs/ersa05/papers/395.pdf, Erişim Tarihi: 02.11.2012
- DOĞANLI, Bilge; (2006), “Turizmde Destinasyon Markalaşması ve Antalya Örneği”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Isparta: Süleyman Demirel Üni- versitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- EREN, İskender Alp; (2009), “Antalya İli, Alanya İlçesinde Sürdürülebilirlik Açısından Turizm Çevre Konulu Bir Alan Araştırması”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Ens- titüsü.
- EROĞLU, A. Hüsrev; (2007), “Şehirlerin Markalaşması”, Yerel Siyaset Dergi- si, 23, ss. 65–68.
- ERSUN, Nur ve Kahraman ARSLAN, (2009), “Kongre Turizminin Geliştiril- mesinde Kongre ve Ziyaretçi Bürolarının Rolü ve Önemi”, İstanbul Ti- caret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(15), ss. 89–114.
- FYALL, Alan and Brian GARROD; (2005), Tourism Marketing: A Collabo- rative Approach, U.K: Channel View Publications.
- GÜRBÜZ, Ahmet; (2005), “Kastamonu’ya Gelen Yerli Turist Profilini Belirle- meye Yönelik Bir Uygulama”, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, ss. 75–92.
- Haber Alanya; (2012, 2 Ekim), “En Büyük Sorun Ulaşım”, İnternet Adresi: http://www.haberalanya.com.tr/root.vol?title=en-buyuk-sorun- ulasim&exec=page&nid=459145, Erişim Tarihi: 23.10.2012.
- Haber Alanya; (2012, 6 Eylül), “Deniz ve Sahillerde Kirlilik Emaresi Yok”, İnternet Adresi: http://www.haberalanya.com.tr/root.vol?title=deniz-ve- sahillerde-kirlilik-emaresi-yok&exec=page&nid=450232, Erişim Tari- hi: 02.11.2012.
- Haberler; (2012, 2 Ocak), “Alanya, Spor Turizminden 15 milyon Lira Kazan- dı”, İnternet Adresi: http://www.haberler.com/alanya-spor-turizminden- 15-milyon-lira-kazandi-3232971-haberi/, Erişim Tarihi: 30.10.2012.
- İLBAN, Mehmet Oğuzhan; (2007), “Destinasyon Pazarlamasında Marka İmajı ve Seyahat Acentalarında Bir Araştırma”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Balıkesir: Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Konaklı Belediyesi; (2010), “Konaklı Örnek Şehir Olma Yolunda İlerliyor”, İnternet Adresi: www.konakli-bld.gov.tr/tr/165/Konakli-Ornek-Sehir- Olma-Yolunda-Ilerliyor, Erişim Tarihi: 13.11.2011.
- KOZAK, Nazmi; (2010), Turizm Pazarlaması, Ankara: Detay Yayıncılık.
- KPY (Kültür Politikaları ve Yönetimi); (2011), “İstanbul 2010 Etki Raporu Açıklandı”, İnternet Adresi: http://bilgikpy.com/istanbul-2010-etki- raporu-aciklandi/, Erişim Tarihi: 12.11.2011.
- LEISEN, Birgit; (2001), “Image Segmentation: The Case of a Tourism Destina- tion”, Journal of Services Marketing, 15(1), pp. 49–66.
- MAHESHWARI, Vishwas; Ian VANDEWALLE and David BAMBER; (2011), “Place Branding’s Role in Sustainable Development”, Journal of Place Management and Development, 4(2), pp. 198–213.
- MORGAN, Nigel; Annette PRITCHARD ve Roger PRIDE; (2004), Destina- tion Branding, Second Edition, Oxford: Elseiver Butterworth- Heinemann.
- NTVMSNBC; (2000, 14 Ekim), “Alanya’ya Yeni Slogan”, İnternet Adresi: http://arsiv.ntvmsnbc.com/news/36818.asp, Erişim Tarihi: 13.11.2011.
- ÖZDEMİR, Gökçe; (2007), “Destinasyon Yönetimi ve Pazarlama Temelleri: İzmir İçin Bir Destinasyon Model Önerisi”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- ÖZDEMİR, Gökçe; (2008), Destinasyon Pazarlaması, Ankara: Detay Yayıncı- lık.
- PIKE, Steven; (2005), “Tourism Destination Branding Complexity”, Journal of Product & Brand Management, 14 (4), pp. 258–259.
- Radikal; (2012, 3 Haziran), “Alanya Plajları 24 Saat İzlenecek”, İnternet Adre- si: http://www.radikal.com.tr/radikal.aspx?aType=RadikalDetayV3& ArticleID=1089988&CategoryID=77, Erişim Tarihi: 27.10.2012.
- Sabah; (2011, 29 Nisan), “Antalya’ya Çılgın Tren Projesi”, İnternet Adresi: http://www.sabah.com.tr/Ekonomi/2011/04/29/antalyaya-cilgin-tren- projesi, Erişim Tarihi: 13.11.2011.
- Sabah; (2012, 5 Ekim), “Cennet Vadisi Turizme Kazandırılacak”, İnternet Ad- resi: http://www.sabah.com.tr/Turizm/2012/10/05/cennet-vadisi- turizme-kazandirilacak, Erişim Tarihi: 31.10.2012.
- SCOTT, Noel; Ann Suwaree ASHTON; Peiyi DING and Honggang XU; (2011), “Tourism Branding and Nation Building In China”, International Jo- urnal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 15(3), pp. 227– 234.
- TANERİ, Burhan; (2011, 13 Aralık), “Alanya Havzasında Ulaşım Sorunu”, Alanya Adres, /yazar.asp?yaziID=6529, Erişim Tarihi: 27.10.2012.
- TBMM; (1995), “Markaların Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Karar- name”, İnternet Adresi: http://www2.tbmm.gov.tr/d24/1/1-0223.pdf, Erişim Tarihi: 21.10.2012.
- TERZİBAŞOĞLU, Esencan; (2004), “Successful Destination Management and Marketing Fundamentals”, Internet Address: http://crnarupa.singidunum.ac.rs/ARHIVA/Master/Master%20studije/In formacio- ni%20sistemi%20u%20turizmu/PrateciPrimeri/Destinacije/Esen_Mosco w.pdf, Date of Access: 10.11.2011.
- Turizm Haberleri; (2010, 3 Kasım), “Alanya’ya Dev Kongre Merkezi Geli- yor”, İnternet Adresi: http://www.turizmhaberleri.com/haberayrinti. asp?ID=17392, Erişim Tarihi: 01.11.2012.
- Devlet Planlama Teşkilatı; (2006), “Turizm Özel İhtisas Komisyonu Raporu”, IX. Beş Yıllık Kalkınma Planı, İnternet Adresi: http://plan9.dpt.gov.tr/ oik49_turizm/49turizm.pdf, Erişim Tarihi: 19.11.2011
- Türkiye İstatistik Kurumu, (2012), Haber Bülteni, 4. Dönem 2011 Turizm İstatistikleri, İnternet Adresi: http://www.tuik.gov.tr/PreHaber Bultenle- ri.do?id=10738, Erişim Tarihi: 01.11.2012.
- UZTUĞ, Ferruh; (2002), Markan Kadar Konuş: Marka İletişim Stratejileri, İstanbul: Mediacat Yayınları.
- ÜNGÜREN, Engin; Seden ALGÜR ve Hulusi DOĞAN; (2009), “Konaklama ve Seyahat Acentaları Yöneticilerinin Her Şey Dahil Sistemine Yönelik Tutumları: Antalya Örneği”, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İİBF Dergisi, 17, ss. 95–112.
- WHITE, Christopher; (2004), “Destination Image: To See Or Not To See?”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 16(5), pp. 309–314.
- WOOD, Lisa; (2000), “Brands And Brand Equity: Definition And Manage- ment”, Management Decision, 38(9), pp. 662-669.
- YAVUZ, Mehmet Cihan; (2007), “Uluslararası Destinasyon Markası Oluştu- rulmasında Kimlik Geliştirme Süreci: Adana Örneği”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- YAVUZ, Mehmet Cihan ve Solmaz Filiz KARABAĞ; (2009), “Ulusal Turizm Tanıtımı ve Pazarlama Yönetimi Örgütlenmesi: Türkiye İçin Bir Model Önerisi”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 36, ss. 113– 130.
- Yeni Alanya; (2012, 6 Ağustos), “Doğan: Turizmde Sorun Yok”, İnternet Adre- si: http://www.yenialanya.com/guncel/dogan-turizmde-sorun-yok- h30883.html, Erişim Tarihi: 27.10.2012.
- Yeni Alanya; (2012, 9 Ekim), “Adım adım Akdağ Kayak Merkezi’ne”, İnternet Adresi: http://www.yenialanya.com/guncel/adim-adim-akdag-kayak- merkezine-h40707.html, Erişim Tarihi: 28.10.2012.
- Yeni Alanya; (2012, 30 Ağustos), “Travelife Turizmcilere Anlatıldı”, İnternet Adresi: http://www.yenialanya.com/gundem/travelife-turizmcilere- anlatildi-h31841.html, Erişim Tarihi: 02.11.2012.