BibTex RIS Kaynak Göster

THE CORPARATE-VALUES-ADAPTION LEVEL OF SALES STAFF AND DIFFERENCES AMONG THESE VALUES: THE MEASUREMENT OF THE LEVEL OF ADOPTION OF CORPORATE VALUES BY THE SALES STAFF IN THE FURNITURE INDUSTRY

Yıl 2015, Sayı: 46, 153 - 176, 17.11.2015

Öz

As a key factor in the organizational culture as well as in the institutionalization, the values become premises for the competitiveness. However, the abstract definition of values leads to lack in their determination, adaptation by the employees, as well as in their impact measurement. The aim of this paper is to develop the measurable sub-corparate values. In this context, it is measured the level of corporate values adopted by the sales staffs and in this context, the level of adaption of corporate values by the sales staff is measured and sub-factors of corporate values were identified. This survey is conducted among the sales staffs in various sales staffs of Istikbal and Bellona, which are one of the leading furniture brands in Turkey. Eight values defined by 25 parameters and six sub factors are analysed by factor analysis. And these factors are named as participation, social responsibility, team working, results orientation, customer orientation and commitment. The outcomes of non-parametric tests show that there exists statistically significant differences in itself of the groups which are occupational preferences, working company, type of store, new/expericenced employees regarding the adaptation of corporate values.  

Kaynakça

  • AKINCI, Zeki; (2011), “Eleştirel Bir Yaklaşım: İşletmelerde Çalışanlar Bir
  • “Kaynak” Mı Yoksa Bir “Kıymet” Midir?” Süleyman Demirel Üni- versitesi, Vizyoner Dergisi, 3(5), ss.28-32. ATAY, Salim; (2003), “Türk Yönetici Adaylarının, Siyasal ve Dinî Tercihleri ile Yaşam Değerleri Arasındaki İlişki”, Değerler Eğitimi Dergisi, 1(3), ss.87-120.
  • BALTAŞ, Acar ve Handan O. UŞAKLIGİL; (2014), “Çalışan Bağlılığı Efsane- si”, Harvard Business Review Türkiye, Kasım, ss. 116-123.
  • BARBOUR, George P.; Thomas W. FLETCHER and George A. SIPEL; (1986),
  • Yerel Yönetimlerde Belediyelerde Başarının Yolları: Karşılaştırma- lı Örneklerle, Çev.: Şevki BULUT ve Selahattin YILDIRIM, İstanbul: Marmara ve Boğazları Belediyeler Birliği. BRADY, Michael K. and J. Josep CRONIN; (2001), “Customer Orientation:
  • Effects on Customer Service Perceptions and Outcome Behaviors”, Jo- urnal of Service Research, 3, pp.241-251. CAN, Abdullah; (2014), SPSS ile Nicel Veri Analizi, İkinci Baskı, Ankara: Pegem Yayınları.
  • DAULATRAM, B. Lund; (2003), “Organizational Culture and Job Satisfac- tion”, Journal of Business & Industrial Marketing, 18(3), pp.221.
  • DEMİRTAŞ, Mine; (2010), “Örgütsel İletişimin Verimlilik ve Etkinliğinde
  • Yararlanılan İletişim Araçları ve Halkla İlişkiler Filmleri Örneği”, Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi, 18(1), ss. 411-444. ERHARD, Werner H.; Jensen JENSEN C. and Steven ZAFFRON; (2007), “In- tegrity: A Positive Model That Incorporates The Normative Phenomena
  • Of Morality, Ethics, And Legality”, Negotiation, Organizations and Markets Research Papers, Barbados Group Working Paper, No: 06-0
  • ERKMEN, Turhan; (2008), Yönetim ile ilişkisi Bakımından Örgüt Kültürü
  • Süreci ve Uygulamaları, Yönetim, İletişim, Kültür, Birinci Baskı, İs- tanbul: Arıkan Yayıncılık. GATIGNON, Hubert and J. Marc XUEREB; (1997), “Stratejic Orientation of the Firm and New Product Performance”, Journal of Marketing Rese- arch, 34(1), pp.77-90.
  • GUISO, Luigi; Paola SAPIENZA and Luigi ZINGALES; (2013), “The Value of
  • Corporate Cultur” September, Internet Address: http://economics. mit.edu/ files/9721, Date of Access: 20.05.2015.
  • GÜÇLÜ, Nezahat; (2003). “Örgüt Kültürü”, Kırgızistan Manas Üniversitesi
  • Sosyal Bilimler Dergisi, 6, ss.147-159. HODGKINSON, Christopher.; (2008), Yönetim Felsefesi, Örgütsel Yaşamda
  • Değerler ve Motivasyon, Çev.: İbrahim ANIL ve Binali DOĞAN, Bi- rinci Baskı, İstanbul: Beta Yayınları. HODGSON, Geoffrey M.; ( 1996), “Corporate Culture and the Nature of the Firm,” in Jo GROENEWEGEN (Ed.), Transaction Cost Economics and Beyond, Boston: Kluwer Academic Press, pp.249-269.
  • HOWARD, Larry W.; (1998), “Validating the Competing Values Model as a
  • Representation of Organizational Cultures”, International Journal of Organizational Analysis, 6(3), pp.231-250. ILANGOVAN, David and Aiyer DURGADOSS; (2009), “Value Congruence
  • Personal Values and Corporate Values”,Curie Journal, 1(4), pp. 92-96. KLUCKHOHN, Clyde K.; (1951), “Values and Value Orientations in the Theory of Action”, in Talcott PARSONS and Edward A. SHILS
  • (Ed.), Toward a General Theory of Action, Cambridge: Harvard Uni- versity Press, pp.388-344. KOTLER, Philip; (2000), Pazarlama Yönetimi, Çeviren: Nejat Muallimoğlu,
  • Millennium Baskı, İstanbul: Beta Yayınları. KÖK, Sabahat B. ve Betül ÖZCAN; (2012). “Örgüt Kültürünün Oluşumunda
  • Etkili Olan Faktörler ve Örgütsel Bağlılık İlişkisi: Bankacılık Sektörün- de Bir Uygulama”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 7(2), ss.113- KREPS, David, (1990), “Corporate Culture and Economic Theory” in Perspec- tives on Positive Political Economy”, in James E. ALT and Kenneth A.
  • SHEPSLE (Ed.), Cambridge University Press, pp. 90-143. LINCOLN, James; Jon R. OLSO and Mitsuyo HANADA; (1986), “Cultural
  • Effects on Organizational Structure: The Case of Japanese Firms in the United States”, American Sociological Review, 43(6), pp.829-847. MENGÜŞOĞLU, Takiyettin; (1997), Felsefeye Giriş, Üçüncü Baskı, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • MORGAN, Gareth; (1986), Images of Organization, First Edition, Newbury Park: Sage.
  • MURAT, Güven ve Banu AÇIKGÖZ; (2007), “Yöneticilerin Örgüt Kültürü
  • Algılamalarına İlişkin Bir Analiz: Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Örneği”, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5), ss.1-20. NIDUMOLU, Ram; Jib ELLISON; John WHALEN ve Erin BILLMAN; (2014), “İşbirliği Mecburiyeti”, Harvard Business Review Türkiye, Nisan, ss.73-80.
  • NOBLE, Charles H.; Rajiv K. SINHA and Ajith KUMAR; (2002), “Market
  • Orientation and Alternative Strategic Orientations: A Longitudinal As- sessment of Performance Implications”, Journal of Marketing, 66(4), pp. 25-39. O’REILLY, Charles and A. Chatman CHATMAN and David F. Caldwell; (1991), “People and Organizational Culture: A Profile Comparison
  • Approach to Assessing Person-Organization Fit”, Academy of Mana- gement Journal, 34(3), pp.487-516. O'REILLY, Charles; (1989), "Corporations, Culture and Commitment: Motiva- tion and Social Control in Organizations", California Management Review, 31(4), pp. 9-25.
  • ÖZELSEN, Ertan; (2003), “Sosyolojik bir Olgu Olarak Değer”, Değerler Eği- timi Dergisi, 1(3), ss.217-239.
  • ÖZEN, Şükrü; (1996), Bürokratik Kültür 1: Yönetsel Değerlerin Toplumsal
  • Temelleri, Yayın No: 272, Ankara: TODAİE Yayınları. PETTIGREW, Andrew M.; (1979), “On Studying Organizational Cultures”.
  • Administrarive Science Quarterly, 24 (4), pp. 570-580. QUINN, Robert E. and John R. KIMBERLY; (1984), “Paradox, Planning, and Perseverance: Guidelines for Managerial Practice”, in John
  • R.KIMBERLY and Robert E. QUINN (Ed.), New Futures: The Chal- lenge of Managing Corporate Transitions, Homewood: Dow Jones- Irwin, pp.295-313. ROKEACH, Milton; (1973), The Nature of Human Values, New York: The Free Press.
  • SABUNCUOĞLU, Zeyyad ve Melek TÜZ; (2008), Örgütsel Psikoloji, Seki- zinci Baskı, Bursa: Furkan Yayıncılık.
  • SAĞNAK, Mesut; (2005), “Örgüt ve Yönetimde Değerlerin Önemi”, Milli Eği- tim Üç Aylık Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi, Bahar, 33(166), İn- ternet si:http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/166/i ndex3-sagnak.htm, Erişim Tarihi: 18.08.2015. Adre
  • SAUNDERS, Lewis Thornhill; (2000), Research Methods for Business Stu- dents, Second Edition, New Jersey: Prebtice-Hall Inc.
  • SCHEIN, Edgar H.; (1985), Organizational Culture And Leadership, First
  • Edition, San Francisco: Jossey-Bass. SHETH, Jagdish N.; Rajendra S. SISODIA and Arun SHARMA; (2000), “An- tecedents and Consequences of Customer-Centric Marketing”, Journal of the Acedemy of Marketing Science, 28 (1), pp.55-56.
  • SMIREICH, Linda And Marta B. CALAS; (1987), “Organizational Culture: A
  • Critical Assesment”, Handbook of Organizational Communication: An Interdisciplinary Perspective, pp. 195-227. SOSER, Emre; (2014), “Geleceği Satmak: Değişimin Farkında mısınız?”, Har- vard Business Review Türkiye, Nisan, ss. 112-118.
  • TURGUT, Tülay; (1998), “Örgütsel Davranışta Değerlerin Yeri”, iç. Suna
  • TEVRÜZ (Ed.), Endüstri ve Örgüt Psikolojisi II, Ankara: Türk Psiko- loglar Derneği Yayınları, ss.35-48. VARİNLİ, İnci; Eyüp YARAŞ ve Ahmet BAŞALP; (2009), “Satış elemanları- nın Duygusal Zekâsının Bir Göstergesi Olarak Algılanan Performans,
  • Satış ve Müşteri Odaklılık”, C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 10(1), ss. 159-173. WELCH, Jack; (2008), Kazanmak İstiyorsanız, Birinci Baskı, İstanbul: Opti- mist Yayınları.
  • WILLIAM, H. Mobley; Lena WANG and Kate FANG; (2005), “Organizational
  • Culture: Measuring and Developing It Your Organization”, Internet Address: http://www.ceibs.edu/link/latest/images/ 20050701/1394.pdf, Date of Access: 17.08.2015.
  • YAĞMURLU, Aslı; (1997), “Örgüt Kültürü: Tanımlar ve Yaklaşımlar” Ankara
  • Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 52(1), ss. 717-724.

Satış Elemanlarının Kurumsal Değerleri Benimseme Düzeyi ve Bu Değerler Arasındaki Farklılıklar: Mobilya Sektöründe Satış Elemanlarının Kurumsal Değerleri Benimseme Düzeylerinin Ölçülmesi

Yıl 2015, Sayı: 46, 153 - 176, 17.11.2015

Öz

Kurum kültürü ve kurumsallaşma gibi kavramların yapı taşı niteliğinde olan değerler, rekabet edebilmenin de öncülü haline gelmiştir. Değerlerin soyutluğundan kaynaklanan sorunlar nedeni ile değerlerin belirlenmesi, belirlense bile çalışanlara benimsetilmesi, etkilerinin ölçülmesi konularında önemli boşluklar vardır. Bu makalenin amacı, ölçülebilir alt kurumsal değerler belirlemektir. Bu araştırmada,  satış elemanlarının kurumsal değerleri benimseme düzeyi ölçülmüş ve değer ifadelerinin alt faktörleri incelenmektir. Bu bağlamda, Türkiye’nin öncü mobilya markalarından İstikbal ve Bellona bayi kanallarında çalışan satış elamanlarına yönelik bir anket uygulaması yapılmıştır. Araştırmada, Faktör Analizi ile sekiz değeri tanımlayan 25 parametre altı alt faktöre indirgenmiştir. Bu faktörlere; Katılımcılık, Sosyal sorumluluk, ekip ruhu, sonuç odaklılık, müşteri odaklılık ve adanmış şeklinde isimlendirilmiştir. Ayrıca, Non-parametrik testlerle; mesleki tercih, çalışılan kurum, mağaza türü, eski-yeni çalışan grupların kendi içinde kurumsal değerleri benimsenme düzeylerine ilişkin anlamlı farklılıklar saptanmıştır.

 

Kaynakça

  • AKINCI, Zeki; (2011), “Eleştirel Bir Yaklaşım: İşletmelerde Çalışanlar Bir
  • “Kaynak” Mı Yoksa Bir “Kıymet” Midir?” Süleyman Demirel Üni- versitesi, Vizyoner Dergisi, 3(5), ss.28-32. ATAY, Salim; (2003), “Türk Yönetici Adaylarının, Siyasal ve Dinî Tercihleri ile Yaşam Değerleri Arasındaki İlişki”, Değerler Eğitimi Dergisi, 1(3), ss.87-120.
  • BALTAŞ, Acar ve Handan O. UŞAKLIGİL; (2014), “Çalışan Bağlılığı Efsane- si”, Harvard Business Review Türkiye, Kasım, ss. 116-123.
  • BARBOUR, George P.; Thomas W. FLETCHER and George A. SIPEL; (1986),
  • Yerel Yönetimlerde Belediyelerde Başarının Yolları: Karşılaştırma- lı Örneklerle, Çev.: Şevki BULUT ve Selahattin YILDIRIM, İstanbul: Marmara ve Boğazları Belediyeler Birliği. BRADY, Michael K. and J. Josep CRONIN; (2001), “Customer Orientation:
  • Effects on Customer Service Perceptions and Outcome Behaviors”, Jo- urnal of Service Research, 3, pp.241-251. CAN, Abdullah; (2014), SPSS ile Nicel Veri Analizi, İkinci Baskı, Ankara: Pegem Yayınları.
  • DAULATRAM, B. Lund; (2003), “Organizational Culture and Job Satisfac- tion”, Journal of Business & Industrial Marketing, 18(3), pp.221.
  • DEMİRTAŞ, Mine; (2010), “Örgütsel İletişimin Verimlilik ve Etkinliğinde
  • Yararlanılan İletişim Araçları ve Halkla İlişkiler Filmleri Örneği”, Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi, 18(1), ss. 411-444. ERHARD, Werner H.; Jensen JENSEN C. and Steven ZAFFRON; (2007), “In- tegrity: A Positive Model That Incorporates The Normative Phenomena
  • Of Morality, Ethics, And Legality”, Negotiation, Organizations and Markets Research Papers, Barbados Group Working Paper, No: 06-0
  • ERKMEN, Turhan; (2008), Yönetim ile ilişkisi Bakımından Örgüt Kültürü
  • Süreci ve Uygulamaları, Yönetim, İletişim, Kültür, Birinci Baskı, İs- tanbul: Arıkan Yayıncılık. GATIGNON, Hubert and J. Marc XUEREB; (1997), “Stratejic Orientation of the Firm and New Product Performance”, Journal of Marketing Rese- arch, 34(1), pp.77-90.
  • GUISO, Luigi; Paola SAPIENZA and Luigi ZINGALES; (2013), “The Value of
  • Corporate Cultur” September, Internet Address: http://economics. mit.edu/ files/9721, Date of Access: 20.05.2015.
  • GÜÇLÜ, Nezahat; (2003). “Örgüt Kültürü”, Kırgızistan Manas Üniversitesi
  • Sosyal Bilimler Dergisi, 6, ss.147-159. HODGKINSON, Christopher.; (2008), Yönetim Felsefesi, Örgütsel Yaşamda
  • Değerler ve Motivasyon, Çev.: İbrahim ANIL ve Binali DOĞAN, Bi- rinci Baskı, İstanbul: Beta Yayınları. HODGSON, Geoffrey M.; ( 1996), “Corporate Culture and the Nature of the Firm,” in Jo GROENEWEGEN (Ed.), Transaction Cost Economics and Beyond, Boston: Kluwer Academic Press, pp.249-269.
  • HOWARD, Larry W.; (1998), “Validating the Competing Values Model as a
  • Representation of Organizational Cultures”, International Journal of Organizational Analysis, 6(3), pp.231-250. ILANGOVAN, David and Aiyer DURGADOSS; (2009), “Value Congruence
  • Personal Values and Corporate Values”,Curie Journal, 1(4), pp. 92-96. KLUCKHOHN, Clyde K.; (1951), “Values and Value Orientations in the Theory of Action”, in Talcott PARSONS and Edward A. SHILS
  • (Ed.), Toward a General Theory of Action, Cambridge: Harvard Uni- versity Press, pp.388-344. KOTLER, Philip; (2000), Pazarlama Yönetimi, Çeviren: Nejat Muallimoğlu,
  • Millennium Baskı, İstanbul: Beta Yayınları. KÖK, Sabahat B. ve Betül ÖZCAN; (2012). “Örgüt Kültürünün Oluşumunda
  • Etkili Olan Faktörler ve Örgütsel Bağlılık İlişkisi: Bankacılık Sektörün- de Bir Uygulama”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 7(2), ss.113- KREPS, David, (1990), “Corporate Culture and Economic Theory” in Perspec- tives on Positive Political Economy”, in James E. ALT and Kenneth A.
  • SHEPSLE (Ed.), Cambridge University Press, pp. 90-143. LINCOLN, James; Jon R. OLSO and Mitsuyo HANADA; (1986), “Cultural
  • Effects on Organizational Structure: The Case of Japanese Firms in the United States”, American Sociological Review, 43(6), pp.829-847. MENGÜŞOĞLU, Takiyettin; (1997), Felsefeye Giriş, Üçüncü Baskı, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • MORGAN, Gareth; (1986), Images of Organization, First Edition, Newbury Park: Sage.
  • MURAT, Güven ve Banu AÇIKGÖZ; (2007), “Yöneticilerin Örgüt Kültürü
  • Algılamalarına İlişkin Bir Analiz: Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Örneği”, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5), ss.1-20. NIDUMOLU, Ram; Jib ELLISON; John WHALEN ve Erin BILLMAN; (2014), “İşbirliği Mecburiyeti”, Harvard Business Review Türkiye, Nisan, ss.73-80.
  • NOBLE, Charles H.; Rajiv K. SINHA and Ajith KUMAR; (2002), “Market
  • Orientation and Alternative Strategic Orientations: A Longitudinal As- sessment of Performance Implications”, Journal of Marketing, 66(4), pp. 25-39. O’REILLY, Charles and A. Chatman CHATMAN and David F. Caldwell; (1991), “People and Organizational Culture: A Profile Comparison
  • Approach to Assessing Person-Organization Fit”, Academy of Mana- gement Journal, 34(3), pp.487-516. O'REILLY, Charles; (1989), "Corporations, Culture and Commitment: Motiva- tion and Social Control in Organizations", California Management Review, 31(4), pp. 9-25.
  • ÖZELSEN, Ertan; (2003), “Sosyolojik bir Olgu Olarak Değer”, Değerler Eği- timi Dergisi, 1(3), ss.217-239.
  • ÖZEN, Şükrü; (1996), Bürokratik Kültür 1: Yönetsel Değerlerin Toplumsal
  • Temelleri, Yayın No: 272, Ankara: TODAİE Yayınları. PETTIGREW, Andrew M.; (1979), “On Studying Organizational Cultures”.
  • Administrarive Science Quarterly, 24 (4), pp. 570-580. QUINN, Robert E. and John R. KIMBERLY; (1984), “Paradox, Planning, and Perseverance: Guidelines for Managerial Practice”, in John
  • R.KIMBERLY and Robert E. QUINN (Ed.), New Futures: The Chal- lenge of Managing Corporate Transitions, Homewood: Dow Jones- Irwin, pp.295-313. ROKEACH, Milton; (1973), The Nature of Human Values, New York: The Free Press.
  • SABUNCUOĞLU, Zeyyad ve Melek TÜZ; (2008), Örgütsel Psikoloji, Seki- zinci Baskı, Bursa: Furkan Yayıncılık.
  • SAĞNAK, Mesut; (2005), “Örgüt ve Yönetimde Değerlerin Önemi”, Milli Eği- tim Üç Aylık Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi, Bahar, 33(166), İn- ternet si:http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/166/i ndex3-sagnak.htm, Erişim Tarihi: 18.08.2015. Adre
  • SAUNDERS, Lewis Thornhill; (2000), Research Methods for Business Stu- dents, Second Edition, New Jersey: Prebtice-Hall Inc.
  • SCHEIN, Edgar H.; (1985), Organizational Culture And Leadership, First
  • Edition, San Francisco: Jossey-Bass. SHETH, Jagdish N.; Rajendra S. SISODIA and Arun SHARMA; (2000), “An- tecedents and Consequences of Customer-Centric Marketing”, Journal of the Acedemy of Marketing Science, 28 (1), pp.55-56.
  • SMIREICH, Linda And Marta B. CALAS; (1987), “Organizational Culture: A
  • Critical Assesment”, Handbook of Organizational Communication: An Interdisciplinary Perspective, pp. 195-227. SOSER, Emre; (2014), “Geleceği Satmak: Değişimin Farkında mısınız?”, Har- vard Business Review Türkiye, Nisan, ss. 112-118.
  • TURGUT, Tülay; (1998), “Örgütsel Davranışta Değerlerin Yeri”, iç. Suna
  • TEVRÜZ (Ed.), Endüstri ve Örgüt Psikolojisi II, Ankara: Türk Psiko- loglar Derneği Yayınları, ss.35-48. VARİNLİ, İnci; Eyüp YARAŞ ve Ahmet BAŞALP; (2009), “Satış elemanları- nın Duygusal Zekâsının Bir Göstergesi Olarak Algılanan Performans,
  • Satış ve Müşteri Odaklılık”, C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 10(1), ss. 159-173. WELCH, Jack; (2008), Kazanmak İstiyorsanız, Birinci Baskı, İstanbul: Opti- mist Yayınları.
  • WILLIAM, H. Mobley; Lena WANG and Kate FANG; (2005), “Organizational
  • Culture: Measuring and Developing It Your Organization”, Internet Address: http://www.ceibs.edu/link/latest/images/ 20050701/1394.pdf, Date of Access: 17.08.2015.
  • YAĞMURLU, Aslı; (1997), “Örgüt Kültürü: Tanımlar ve Yaklaşımlar” Ankara
  • Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 52(1), ss. 717-724.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emin Emirza Bu kişi benim

Sema Babayiğit Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 17 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 46

Kaynak Göster

APA Emirza, E., & Babayiğit, S. (2015). Satış Elemanlarının Kurumsal Değerleri Benimseme Düzeyi ve Bu Değerler Arasındaki Farklılıklar: Mobilya Sektöründe Satış Elemanlarının Kurumsal Değerleri Benimseme Düzeylerinin Ölçülmesi. Erciyes Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi(46), 153-176.

TRDizinlogo_live-e1586763957746.pnggoogle-scholar.jpgopen-access-logo-1024x416.pngdownload.jpgqMV-nsBH.pngDRJI-500x190.jpgsobiad_2_0.pnglogo.pnglogo.png  arastirmax_logo.gif17442EBSCOhost_Flat.png?itok=f5l7Nsj83734-logo-erih-plus.jpgproquest-300x114.jpg

ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2021 | iibfdergi@erciyes.edu.tr

Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. 

 88x31.png