Akıllı teknolojilerin hızla yaygınlaşması, geleneksel perakendecilik anlayışını değiştirmiş ve akıllı perakendecilik olarak adlandırılan yepyeni bir iş modeli gündeme gelmiştir. Perakendecilik alanı,
başarılı bir şekilde uygulanacak olan akıllı teknolojilerin kullanımı ile ortaya çıkacak büyük bir inovasyon gücüne sahiptir. Ancak fiziksel ve dijital boyutları bütünleştiren akıllı perakendecilikte akıllı sistemlerin yaygın kullanımıyla ilgili çeşitli zorlukların ortaya çıkması beklenmektedir. Son on yılda hem akademisyenler hem de uygulayıcılar tarafından akıllı perakendecilik konusuna artan bir ilgi olmasına rağmen bu yeni yaklaşımın temel dinamiklerine çok az dikkat edilmiştir. Bu noktada yapılan bu çalışmanın temel amacı akıllı perakendecilik kavramını teorik olarak açıklayarak, kavramın
bileşenleri ve zorluklarını ortaya koymaktır. Konunun kavramsal temellerinin bir bütün olarak ele alınması daha sonra yapılacak olan ampirik araştırmalara temel oluşturacaktır.
Akıllı Teknolojiler Akıllı Perakendecilik Akıllı Mağaza Akıllı Müşteri Deneyimi
The rapid development of smart technologies has altered the traditional retailing approach, bringing to the fore a new business model known as smart retailing. The retail industry has tremendous
innovation potential, which will be realized through the successful application of smart technologies. However, with the growing use of smart technology in smart retail, which integrates the physical and digital aspects, a number of issues are foreseen. Despite academic and practitioner interest in smart retailing expanding over the previous decade, little attention has been dedicated to the underlying dynamics of this new approach. At this point, the primary goal of this research is to conceptually describe the concept of smart retailing and to identify its components and challenges. Addressing the subject’s conceptual foundations as a whole will serve as the groundwork for future empirical investigation.
Smart Technologies Smart Retailing Smart Store Smart Customer Experience
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 18 Ağustos 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 20 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 65 |
ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2021 | iibfdergi@erciyes.edu.tr
Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.