Turizm sektöründe önemli bir niş pazar olarak kabul edilen engellilerin, turizm deneyimi sırasında karşılaştıkları iletişim sorunlarının tespit edilip çözümlenmesi, bu pazarın gelişimi için büyük öneme sahiptir. Turistik ürünün özelliği gereği satın alma işlemi bir bilinmeze doğru hareket etmeyi gerektirir. Çünkü turizm faaliyetinde bulunmak isteyen bireyler dokunamadığı, daha önceden deneyimleyemediği ve göremediği bir ürün satın almak durumundadır. Engelli bireylerin gereksinimleri göz önünde bulundurulduğunda bu noktada devreye giren bilginin etkili iletişim yolları ile kendilerine sunuluyor olması önem arz etmektedir. Hatta turizm faaliyetlerinde bulunma kararı alan ve satın alma işlemi gerçekleştiren engelli bireyler seyahatleri ve konaklamaları esnasında da kendileri ile etkili iletişim kurulmasına son derece gereksinim duymaktadırlar. Bu araştırmada ağaç diyagramı yöntemi ile turizm sektöründeki personelin engelliler ile iletişimlerinin geliştirilmesine yönelik görüş ve önerilerinin neler olduğunu belirlemek hedeflenmiştir. Araştırma kapsamında turizm sektöründe hizmet vermekte olan turizm işletmelerinden 50 personel ile görüşülmüştür. Bu bağlamda engellilerin yaşamış olduğu iletişim sorunları ele alınmış ve çözüm önerileri sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |