BibTex RIS Kaynak Göster

HABER TWEETLERİ ÜZERİNDEN KULLANICI ETKİLEŞİMİNİN ANALİZİ

Yıl 2017, , 314 - 324, 29.01.2017
https://doi.org/10.17680/erciyesakademia.291903

Öz

Yeni medyanın en önemli özelliklerinden birisi, iletişim sürecinde bireylerin birbirleriyle
etkileşimine olanak tanımasıdır. Genel bir tanımlamayla etkileşim kavramı bireylerin karşılıklı
olarak ileti alış verişinde bulunmaları durumudur. Etkileşim özelliği sayesinde bireyler, medya
mesajlarına kişisel yorumlarını ekleyerek onları yeniden üretebilmekte ya da söz konusu
medya mesajlarını paylaşarak (retweet ederek) yeniden dolaşıma sokabilmektedirler. Bu
araştırmada haber ajansları ve gazetelerden gelen iletilerin etkileşim düzeylerini belirlemek
amaçlanmıştır. Bu amaçla 1 Mayıs - 31 Temmuz 2016 tarihleri arasında Doğan Haber Ajansı
(DHA), Anadolu Ajansı (AA), Sabah Gazetesi, Sözcü Gazetesi ve Hürriyet Gazetesinin resmi
Twitter hesaplarından gönderilen toplam 81.174 tweet kaydedilmiştir. Kullanıcıların etkileşim
düzeyini belirlemek için kaydedilen tweetlerin, retweet edilme ve beğeni sayıları üzerinden
analiz gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizde haber tweetlerinin 48 saat içindeki etkileşim
oranları, günün belli zaman dilimlerinde gönderilen tweetlerin kullanıcılar tarafından ne kadar
retweet edildiği ve beğenildiği, retweet ve beğeni sayılarının

Yıl 2017, , 314 - 324, 29.01.2017
https://doi.org/10.17680/erciyesakademia.291903

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Sunulmuş Bildiriler
Yazarlar

Duygu Dumanlı Kürkçü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Ocak 2017
Gönderilme Tarihi 30 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Kürkçü, D. D. (2017). HABER TWEETLERİ ÜZERİNDEN KULLANICI ETKİLEŞİMİNİN ANALİZİ. Erciyes İletişim Dergisi, 5(1), 314-324. https://doi.org/10.17680/erciyesakademia.291903