This study mentioned the role of political culture in ANAP’s political communication
practices in the 1991 parliamentary elections. The study approaches political culture
in the context of how political parties use cultural codes. The main assumption is
that “Cultural elements play a role in shaping political messages given in electoral
campaigns.” In this context “What is the use of political culture in the election
campaign of ANAP in the 1991 General Elections?” is sought. The number of
studies examining political communication campaigns in terms of political culture
indicators is very limited. This study is important in order to reveal the role, function
and content of political culture in political communication practices and election
campaigns. In this context, in ANAP’s political communication studies in 1991
General Elections; language, content, practices, political messages, and cultural
elements instrumentalized in electoral campaigns. The aim of the study was to find
out how the political culture codes were used in the election campaign prepared by
the French advertiser Jacques Seguela for the ANAP in the 1991 elections, which local
cultural qualities were involved in the campaign, and how political leaders benefited
from cultural indicators. The research was conducted on election declarations,
newspaper advertisements, television commercials and election songs. The survey
was limited to ANAP’s political communication activities in the 1991 General
Elections. As a result of the research, it has been seen that ANAP can not support
these messages with the necessary cultural codes, despite the fact that promises and
messages are prepared for large masses within the society. It has been determined
that the ANAP’s election campaign is totally leader-oriented and that it has designed
a political campaign that highlights Mesut Yilmaz.
Çalışma, 1991 Genel Seçimlerinde ANAP’ın siyasal iletişim uygulamalarında yer alan
siyasal kültürün rolünü konu edinmiştir. Çalışma, siyasal kültür konusuna seçmen
davranışları ve halkın siyasete bakış açısı anlamında değil, siyasal partilerin kültürel
kodları nasıl kullandıkları bağlamında yaklaşmaktadır. Araştırmada, “Kültürel
unsurlar seçim kampanyalarında verilen siyasal mesajların şekillenmesinde rol
oynamaktadır” önermesinden yola çıkılarak “1991 Genel Seçimlerinde ANAP’ın
seçim kampanyasında siyasal kültürden nasıl yararlanılmaktadır?” sorusuna cevap
aranmaktadır. Siyasal iletişim kampanyalarını siyasal kültür göstergeleri bakımından
inceleyen araştırmalarını sayısı oldukça azdır. Siyasal iletişim uygulamalarında ve
seçim kampanyalarında siyasal kültürün rolünü, işlevini ve muhtevasını ortaya
koymak adına bu çalışma önem arz etmektedir. Bu bağlamda 1991 Genel Seçimlerinde
ANAP’ın yaptığı siyasal iletişim çalışmalarındaki; dilin, içeriğin, uygulamaların,
siyasal mesajların ve seçim kampanyalarında araçsallaştırılan kültürel unsurların
ortaya konulması çalışmayı farklılaştıran başlıklardır. Çalışmanın amacı, 1991
seçimlerinde Fransız reklamcı Jacques Seguela’nın ANAP için hazırladığı seçim
kampanyasında siyasal kültür kodlarından nasıl yararlanıldığını belirlemektir.
Ayrıca bu kampanyada hangi yerel kültür niteliklerinin yer aldığını ve siyasal liderin
kültürel göstergelerden ne derecede faydalandığını tespit etmek amaçlanmaktadır.
Araştırma, seçim beyannamesi, gazete ilanları, televizyon reklamları ve seçim
şarkıları üzerinden yapılmıştır. Araştırma neticesinde, ANAP’ın toplum içindeki geniş
kitlelere yönelik olarak vaatler ve mesajlar hazırlamasına karşın, bu mesajları gerekli
kültürel kodlar ile destekleyemediği görülmüştür. ANAP’ın seçim kampanyasının
bütünüyle lider odaklı olduğu ve Mesut Yılmaz’ı öne çıkaran bir siyasal kampanya
tasarlandığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 7 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |