Tez Özeti
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Platformlarındaki Politik Mesajlara Tepkileri; Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu’nda Yapılan Kantitatif Bir Araştırma

Yıl 2020, , 579 - 602, 24.01.2020
https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.594243

Öz

Sosyal medya yeni iletişim teknolojilerinin ortaya çıkmasıyla hayatımıza girmiştir
ve özellikle gençlerin sanal dünyalarının özü haline geldiği genel kabul görmektedir.
Çeşitli araştırmalar, gençlerin gittikçe artan bir şekilde kendini tanıtmak, kişilerarası
iletişim kurmak, günlük olaylardan haberdar olmak ve fikirlerini ifade etmek
için yoğun olarak sosyal medya platformlarını kullandığını göstermektedir.
Çalışmanın Amacı: Bu araştırma üniversite öğrencilerinin internet ve sosyal medya
kullanım alışkanlıklarını ortaya koymayı ve bu bağlamda sosyal medya platformlarında
dolaşan siyasi paylaşımlara yaklaşımlarını araştırmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla
Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu’ndan 420 öğrenciden oluşan
bir örneklem çalışmaya dâhil edilmiş ve bu grupla yüz yüze anket çalışması yapılmıştır.
Yöntem: Çalışma kapsamında kantitatif araştırma tekniklerinden yüz yüze anket
tekniği kullanılmıştır. Çalışma %98 güven düzeyi ve %5 hata payı ile yapılmıştır.
Bulgular: Araştırmanın ana bulgularından biri, internetin gençlerin günlük yaşamlarında, ilk
sırada sosyal medya platformları kullanımı amacı ile (%46) sonra araştırma amacı ile (% 19,4),
sosyal etkileşimde bulunma veya birbirleriyle iletişim kurma amacı ile (% 10,2) kullanılan
önemli bir araç olduğu sonucudur. Siyasal iletişim ve sosyal medya bağlamında, öğrenciler
politik mesajlara mesafeli görünmelerine rağmen, bunun yanında öğrencilerin gözünde sosyal
medya platformları siyasal iletişim açısından önemli bir araç olarak görülmektedir. Sosyal medya
platformlarında genç yetişkinlerin yarısından fazlası, özellikle siyasî paylaşımlara yorum yapmak
ve onlarla etkileşimde bulunmak yerine siyasetçilerin takipçileri konumunda bulunmaktadırlar.
Her ne kadar araştırmanın bulguları tüm üniversite öğrencileri için genelleştirilemese de bu pilot
çalışma gençlerin sosyal medya platformlarında politik mesajlara tepkilerini anlama konusunda
anlamlı veriler sağlama potansiyeline sahiptir.

Kaynakça

  • Aydın, İ. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımları Üzerine Bir Araştırma: Anadolu Üniversitesi Örneği, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 35, 373-386, Konya
  • Akar, E. (2015). İnternetle Değişen Siyaset Pazarlaması: Dünyadan Örneklerle Yeni Trendler. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,(23), https://dergipark. org.tr/tr/pub/dpusbe/issue/4765/65491
  • Barnlaud, D. (1968). Interpersonal Cummuncation:Survey and Studies, Boston
  • Behnke, P. (2010). Social Media and Politics Online Social Networking and Political Communication in Asia, Konrad-Adenauer-Stiftung
  • Bostancı, M. (2014). Siyasal İletişim 2.0, Erciyes İletişim Dergisi, Cilt:3, Sayı:3 ss(84-96), Kayseri
  • Delany, C. (2009). Learning from Obama Lessons for Online Communicators in 2009 and Beyond , http://www.epolitics.com/learning-from-obama.pdf
  • Gerbner, G. (1967). Mass Media and Human Communication Theory, New York
  • Gülcan, Z. ,Vurgun, Ş. ,Gürdin, B. , Akpınar, M. (2015). Meslek Yüksekokulu Öğrencileri ve Sosyal Ağlar: Nazilli, Atça ve Kuyucak Meslek Yüksekokullarının Karşılaştırması, Electronic Journal of Vocational Colleges, Aralık UMYOS Özel Sayısı, Kırklareli
  • İnal, A. (1999). Dil ve İktidar Sorunu, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, Ankara
  • Kamp, M. (2016). Assessing the Impact Of Social Media on Political Communication and Civic Engagement in Uganda
  • Karlsen, R and Enjolras, B. (2016) Styles of Social Media Campaining and Influence in a Hybrid Political Communication System: linking Candidate Survey Data with Twitter Data, The International Journal of Press and Politics, Vol:21(3), p.338-357
  • Kırık, A. (2013). Yeni Medya Çağı Çerçevesinde Türkiye’de Televizyondan İnternete Dönüşüm ve Sosyal Paylaşım Ağlarında Gençlerin Konumu, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi, İstanbul
  • Küçükali, A. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımı: Atatürk Üniversitesi Örneği, Bartın Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, Cilt:7, Sayı:13, Bartın
  • Lakkysetty, N. Deep, P. and Balamarugan, J. (2018). Social Media and Its Impacts on Politics, International Journal of Advance Research, Ideas and Innovations in Technology, Volume:4, Issue:2, pp.2108-2117
  • Richard, L and Pomper, G. (2002) Effectiveness of Negative Campaigning in US Senate Elections. American Journal of Political Science. 46 (1), pp.47-66
  • McNair, B. (2011), An Introduction to Political Communication, Taylor and Francis Group. Abingdon
  • McQuail, D ve Windahl S. (1982) Communication Models for he Study of Mass Communication, Çev. Yumlu, K. (2005). İletişim Modelleri Kitle İletişim Çalışmalarında, İmge Kitapevi, Ankara
  • Meti, V. (2014). Political Communication in Digital Age – Social Media Analysis.
  • Mutlu, E. (1994). İletişim Sözlüğü, Ayraç Kitapevi, Isparta
  • Nulty, P., Teocharis, Y., Sebastian, P., Parnet, O., Benoit, K. (2016). Social Media and Political Communication in the 2014 Elections to the European Parliament, Electoral Studies, Volume:44, pp. 429-444
  • Osgood, C. E, Suci, G. J. ve Tannenbaum, P. H. (1957). The Measurement of Meaning, University of Illinois Press, Urbana.
  • Safko, L. and Brake, D. (2009). The Social Media Bible Tactics Tools and Strategies for Business Success, John Wiley&Sons Inc, New Jersey
  • Safko, L. (2010). The Social Media Bible Tactics Tools and Strategies for Business Success, John Wiley&Sons Inc, New Jersey
  • Salvatore, A. (2013). New Media, the “Arab Spring,” and the Metamorphosis of the Public Sphere: Beyond Western Assumptions on Collective Agency and Democratic Politics, Constellations Volume 20, No 2, ss. 217-228
  • Shami, S. and Ashfaq, A. (2018). Strategic Political Communication, Public Relations, Reputation Management & Relationship Cultivation through Social Media, Journal of Research Society of Pakistan, Volume:55, Issue:2, pp.139-154
  • Solmaz, B , Tekin, G , Herzem, Z , Demir, M . (2013). İnternet Ve Sosyal Medya Kullanımı Üzerine Bir Uygulama. Selçuk İletişim , 7 (4) , 23-32
  • Stieglitz, S., Brockmann, T. And Xuan L. D.(2012). Usage Of Social Media For Political Communication, PACIS.
  • Svanson, D. And Nimmo, D. (1990). New Directions in Political Communication;A Research Book, Newbury Park
  • Topuz, H. (1991). Siyasal Reklamcılık: Dünyadan ve Türkiye’den Örneklerle, Cem Yayınevi, İstanbul
  • Uslu, Z. K. (1996). Siyasal İletişim ve 24 Aralık 1995 Genel Seçimleri, Yeni Türkiye Dergisi, Sayı:11, Ankara
  • Üksel, S. (2015). Kullanımlar ve Doyumlar Kuramı Çerçevesinde Sosyal Medya Kullanımı: Sakarya Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Konya
  • Theodorson, S. A. Ve Theorson, A. G. (1969). A Modern Dictionary of Sociology, Cassell, New York
  • Wolfsfeld, G., EladSegevand T. S. (2013) Social Media and the Arab Spring: Politics Comes First, http://hij.sagepub.com/content/early/2013/01/16/1940161212471716
  • Yavaşgel, E. (1997). Siyasal İletişim Kuramı, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Cilt:0 Sayı:4, s.219-233

The Reactions of University Students on Political Messages in Social Media Platforms; A Quantitative Research at the Duzce University Vocational School of Social Sciences

Yıl 2020, , 579 - 602, 24.01.2020
https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.594243

Öz

Social media have entered our lives with the emergence of new communication
technologies and it is generally accepted that young people have become the essence of
their lives. Various research shows that young people are increasingly using social media
platforms to promote themselves, to communicate with people, to be aware of daily
news and to express their ideas. Objective of the Study: This study aims to reveal the
applications of internet and social media usage of university students and to investigate
their approaches to various political shares seen in social media platforms. For this
purpose, a sample of 420 students from Düzce University Vocational School of Social
Sciences was included in the study and a survey was conducted with this group. Method:
Face to face questionnaire technique was used as a quantitative research method. The
study was conducted with 98% confidence level and 5% error margin. Results: One of
the main findings of the study was that internet was used first in the daily lives of young
people for the use of social media platforms (46%), then for research (19.4%), for social
interaction or for communication with each other (10.2%). reveals that it is an important
tool. In the context of political communication and social media, although students seem
distant to political messages, social media platforms are seen as an important tool for
political communication in the eyes of students. On social media platforms, more than
half of young adults are politicians’ followers, rather than commenting and interacting
with political posts. Although the findings of the research cannot be generalized for all
university students, this pilot study has the potential to provide meaningful data on
understanding their response to political messages on social media platforms.

Kaynakça

  • Aydın, İ. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımları Üzerine Bir Araştırma: Anadolu Üniversitesi Örneği, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 35, 373-386, Konya
  • Akar, E. (2015). İnternetle Değişen Siyaset Pazarlaması: Dünyadan Örneklerle Yeni Trendler. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,(23), https://dergipark. org.tr/tr/pub/dpusbe/issue/4765/65491
  • Barnlaud, D. (1968). Interpersonal Cummuncation:Survey and Studies, Boston
  • Behnke, P. (2010). Social Media and Politics Online Social Networking and Political Communication in Asia, Konrad-Adenauer-Stiftung
  • Bostancı, M. (2014). Siyasal İletişim 2.0, Erciyes İletişim Dergisi, Cilt:3, Sayı:3 ss(84-96), Kayseri
  • Delany, C. (2009). Learning from Obama Lessons for Online Communicators in 2009 and Beyond , http://www.epolitics.com/learning-from-obama.pdf
  • Gerbner, G. (1967). Mass Media and Human Communication Theory, New York
  • Gülcan, Z. ,Vurgun, Ş. ,Gürdin, B. , Akpınar, M. (2015). Meslek Yüksekokulu Öğrencileri ve Sosyal Ağlar: Nazilli, Atça ve Kuyucak Meslek Yüksekokullarının Karşılaştırması, Electronic Journal of Vocational Colleges, Aralık UMYOS Özel Sayısı, Kırklareli
  • İnal, A. (1999). Dil ve İktidar Sorunu, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, Ankara
  • Kamp, M. (2016). Assessing the Impact Of Social Media on Political Communication and Civic Engagement in Uganda
  • Karlsen, R and Enjolras, B. (2016) Styles of Social Media Campaining and Influence in a Hybrid Political Communication System: linking Candidate Survey Data with Twitter Data, The International Journal of Press and Politics, Vol:21(3), p.338-357
  • Kırık, A. (2013). Yeni Medya Çağı Çerçevesinde Türkiye’de Televizyondan İnternete Dönüşüm ve Sosyal Paylaşım Ağlarında Gençlerin Konumu, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi, İstanbul
  • Küçükali, A. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımı: Atatürk Üniversitesi Örneği, Bartın Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, Cilt:7, Sayı:13, Bartın
  • Lakkysetty, N. Deep, P. and Balamarugan, J. (2018). Social Media and Its Impacts on Politics, International Journal of Advance Research, Ideas and Innovations in Technology, Volume:4, Issue:2, pp.2108-2117
  • Richard, L and Pomper, G. (2002) Effectiveness of Negative Campaigning in US Senate Elections. American Journal of Political Science. 46 (1), pp.47-66
  • McNair, B. (2011), An Introduction to Political Communication, Taylor and Francis Group. Abingdon
  • McQuail, D ve Windahl S. (1982) Communication Models for he Study of Mass Communication, Çev. Yumlu, K. (2005). İletişim Modelleri Kitle İletişim Çalışmalarında, İmge Kitapevi, Ankara
  • Meti, V. (2014). Political Communication in Digital Age – Social Media Analysis.
  • Mutlu, E. (1994). İletişim Sözlüğü, Ayraç Kitapevi, Isparta
  • Nulty, P., Teocharis, Y., Sebastian, P., Parnet, O., Benoit, K. (2016). Social Media and Political Communication in the 2014 Elections to the European Parliament, Electoral Studies, Volume:44, pp. 429-444
  • Osgood, C. E, Suci, G. J. ve Tannenbaum, P. H. (1957). The Measurement of Meaning, University of Illinois Press, Urbana.
  • Safko, L. and Brake, D. (2009). The Social Media Bible Tactics Tools and Strategies for Business Success, John Wiley&Sons Inc, New Jersey
  • Safko, L. (2010). The Social Media Bible Tactics Tools and Strategies for Business Success, John Wiley&Sons Inc, New Jersey
  • Salvatore, A. (2013). New Media, the “Arab Spring,” and the Metamorphosis of the Public Sphere: Beyond Western Assumptions on Collective Agency and Democratic Politics, Constellations Volume 20, No 2, ss. 217-228
  • Shami, S. and Ashfaq, A. (2018). Strategic Political Communication, Public Relations, Reputation Management & Relationship Cultivation through Social Media, Journal of Research Society of Pakistan, Volume:55, Issue:2, pp.139-154
  • Solmaz, B , Tekin, G , Herzem, Z , Demir, M . (2013). İnternet Ve Sosyal Medya Kullanımı Üzerine Bir Uygulama. Selçuk İletişim , 7 (4) , 23-32
  • Stieglitz, S., Brockmann, T. And Xuan L. D.(2012). Usage Of Social Media For Political Communication, PACIS.
  • Svanson, D. And Nimmo, D. (1990). New Directions in Political Communication;A Research Book, Newbury Park
  • Topuz, H. (1991). Siyasal Reklamcılık: Dünyadan ve Türkiye’den Örneklerle, Cem Yayınevi, İstanbul
  • Uslu, Z. K. (1996). Siyasal İletişim ve 24 Aralık 1995 Genel Seçimleri, Yeni Türkiye Dergisi, Sayı:11, Ankara
  • Üksel, S. (2015). Kullanımlar ve Doyumlar Kuramı Çerçevesinde Sosyal Medya Kullanımı: Sakarya Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Konya
  • Theodorson, S. A. Ve Theorson, A. G. (1969). A Modern Dictionary of Sociology, Cassell, New York
  • Wolfsfeld, G., EladSegevand T. S. (2013) Social Media and the Arab Spring: Politics Comes First, http://hij.sagepub.com/content/early/2013/01/16/1940161212471716
  • Yavaşgel, E. (1997). Siyasal İletişim Kuramı, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Cilt:0 Sayı:4, s.219-233
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Tez Özetleri
Yazarlar

Ömer Faruk Özgür 0000-0001-5263-2403

Yayımlanma Tarihi 24 Ocak 2020
Gönderilme Tarihi 19 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Özgür, Ö. F. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Platformlarındaki Politik Mesajlara Tepkileri; Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu’nda Yapılan Kantitatif Bir Araştırma. Erciyes İletişim Dergisi, 7(1), 579-602. https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.594243