Sosyal medya yeni iletişim teknolojilerinin ortaya çıkmasıyla hayatımıza girmiştir
ve özellikle gençlerin sanal dünyalarının özü haline geldiği genel kabul görmektedir.
Çeşitli araştırmalar, gençlerin gittikçe artan bir şekilde kendini tanıtmak, kişilerarası
iletişim kurmak, günlük olaylardan haberdar olmak ve fikirlerini ifade etmek
için yoğun olarak sosyal medya platformlarını kullandığını göstermektedir.
Çalışmanın Amacı: Bu araştırma üniversite öğrencilerinin internet ve sosyal medya
kullanım alışkanlıklarını ortaya koymayı ve bu bağlamda sosyal medya platformlarında
dolaşan siyasi paylaşımlara yaklaşımlarını araştırmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla
Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu’ndan 420 öğrenciden oluşan
bir örneklem çalışmaya dâhil edilmiş ve bu grupla yüz yüze anket çalışması yapılmıştır.
Yöntem: Çalışma kapsamında kantitatif araştırma tekniklerinden yüz yüze anket
tekniği kullanılmıştır. Çalışma %98 güven düzeyi ve %5 hata payı ile yapılmıştır.
Bulgular: Araştırmanın ana bulgularından biri, internetin gençlerin günlük yaşamlarında, ilk
sırada sosyal medya platformları kullanımı amacı ile (%46) sonra araştırma amacı ile (% 19,4),
sosyal etkileşimde bulunma veya birbirleriyle iletişim kurma amacı ile (% 10,2) kullanılan
önemli bir araç olduğu sonucudur. Siyasal iletişim ve sosyal medya bağlamında, öğrenciler
politik mesajlara mesafeli görünmelerine rağmen, bunun yanında öğrencilerin gözünde sosyal
medya platformları siyasal iletişim açısından önemli bir araç olarak görülmektedir. Sosyal medya
platformlarında genç yetişkinlerin yarısından fazlası, özellikle siyasî paylaşımlara yorum yapmak
ve onlarla etkileşimde bulunmak yerine siyasetçilerin takipçileri konumunda bulunmaktadırlar.
Her ne kadar araştırmanın bulguları tüm üniversite öğrencileri için genelleştirilemese de bu pilot
çalışma gençlerin sosyal medya platformlarında politik mesajlara tepkilerini anlama konusunda
anlamlı veriler sağlama potansiyeline sahiptir.
Sosyal Medya Üniversite Öğrencileri Siyasî Paylaşımlar İnternet Kullanımı Siyasal İletişim
Social media have entered our lives with the emergence of new communication
technologies and it is generally accepted that young people have become the essence of
their lives. Various research shows that young people are increasingly using social media
platforms to promote themselves, to communicate with people, to be aware of daily
news and to express their ideas. Objective of the Study: This study aims to reveal the
applications of internet and social media usage of university students and to investigate
their approaches to various political shares seen in social media platforms. For this
purpose, a sample of 420 students from Düzce University Vocational School of Social
Sciences was included in the study and a survey was conducted with this group. Method:
Face to face questionnaire technique was used as a quantitative research method. The
study was conducted with 98% confidence level and 5% error margin. Results: One of
the main findings of the study was that internet was used first in the daily lives of young
people for the use of social media platforms (46%), then for research (19.4%), for social
interaction or for communication with each other (10.2%). reveals that it is an important
tool. In the context of political communication and social media, although students seem
distant to political messages, social media platforms are seen as an important tool for
political communication in the eyes of students. On social media platforms, more than
half of young adults are politicians’ followers, rather than commenting and interacting
with political posts. Although the findings of the research cannot be generalized for all
university students, this pilot study has the potential to provide meaningful data on
understanding their response to political messages on social media platforms.
Social Media University Students Political Posts Internet Usage Political Communication
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Tez Özetleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 19 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |