Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Reflection of the Covid-19 Process on Social Media (A Meta-Synthesis Study)

Yıl 2021, , 551 - 573, 30.07.2021
https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.885179

Öz

Individuals who want to learn about Covid-19 and address the concerns caused by Covid-19 are looking for answers to their questions on social media to satisfy their curiosity. This enables a serious exchange of information about health communication on social media platforms. There have been numerous studies examining the relationship of social media with the pandemic process. This study is aims to achieve a cumulative result by combining qualitative data from studies that address the relationship between social media and the Covid-19 pandemic. In the study, meta-synthesis method suitable with the evaluation of qualitative data and in qualitative research pattern was used. The data obtained from analysing the researches showed that the studies were converged around limited purposes and limited results. It was also understood that there was low diversity in the methods used. Considering the importance and amplitude of the subject, the purposes of researches should have been more diverse. The researches should also include stronger recommendations that will guide new research and guide the field. In addition, more work is needed to solve the problem of information pollution in health communication.

Kaynakça

  • Akgül, M. (2020). Çevrimiçi Ortamlarda Nefret Söylemi: Ekşi Sözlük’te 65 Yaş Üstü Sokağa Çıkma Yasağı Tartışmaları. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (51), 57-78.
  • Akyüz, S. S. (2020). Yanlış Bilgi Salgını: COVID-19 Salgını Döneminde Türkiye’de Dolaşıma Giren Sahte Haberler. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (34), 422-444.
  • Alemdaroğlu, A., & Demirtaş, N. (2004). Mynet’te Erkeklik Halleri. Toplum ve Bilim(101), 206-225.
  • Arğın, E. (2019). Z Kuşağının Sosyal Medya Bağlılığı ve Narsist Eğilimler: Elazığ İli Örneği. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6 (6), 166-183.
  • Ateş, N. B., & Baran, S. (2020). Kriz İletişiminde Sosyal Medyanın Etkin Kullanımı: Covid-19 (Koronavirüs) Salgınına Yönelik Twitter Analizi. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi, 64-96.
  • Aydın, A. F. (2020). Post-truth Dönemde Sosyal Medyada Dezenformasyon: Covid-19 (yeni koronavirüs) Pandemi Süreci. Asya Studies, 4 (12), 76-90.
  • Babacan, M. E. (2014). Sosyal Medya Sonrası Yeni Toplumsal Hareketler. Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (1), 135-160.
  • Babacan, M., Haşlak, İ., & Hira, İ. (2011). Sosyal Medya ve Arap Baharı. Akademik İncelemeler Dergisi, 6 (2), 63-92.
  • Bahar, A. (2020). Polislik Perspektifinden Dijital Misenformasyon ve Dezenformasyon: Covid-19 Örnek Olayı Bağlamında Bir Analiz. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16 (30), 2760-2794.
  • Bilgiç, A., & Akyüz, S. S. (2020). Türkiye’de Covid-19 Pandemisi Döneminde Sağlık Bakanı Fahrettin Koca’nın Sosyal Medya Kullanımı: Twitter Paylaşımları İçerik Analizi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(COVID-19 Special Issue), 230-243.
  • Binark, M. (2014). Giriş. M. Binark (Dü.) içinde, Giriş, Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Bode, L., & Vraga, E. K. (2018). See Something, Say Something: Correction of Global Health Misinformation on Social Media. Health communication, 33 (9), 1131-1140.
  • Chou, S. W.-y., Hunt, Y. M., Beckjord, B. E., Moser, R. P., & Hesse, B. W. (2009). Social media use in the United States: Implications for health communication. Journal of Medical Internet Research, 11(4), 1-12.
  • Cılızoğlu, G. Y., Dondurucu, Z., & Çetinkaya, A. (2020). Sosyal Pazarlama Bağlamında Covid-19 Salgını Sürecinde GSM Operatörlerinin Youtube Reklamlarının Analizi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 6 (1), 280-299.
  • data.tuik.gov.tr. (2021, 01 25). https://data.tuik.gov.tr/Search/Search?text=sosyal%20medya&dil=1 adresinden alındı
  • Depoux, A., Martin, S., Karafillakis, E., Preet, R., Wilder-Smith, A., & Larson, H. (2020). he pandemic of social media panic travels faster than the COVID-19 outbreak. Journal of Travel Medicine(27), 1-2.
  • Dikmen, M. (2021). COVID-19 Pandemisinde Üniversite Öğrencilerinin Depresyon Düzeyleri ile Sosyal Medya Bağımlılıkları Arasındaki İlişki: Bir Yapısal Eşitlik Modeli. Bağımlılık Dergisi, Journal of Dependence, 22 (1), 20-30.
  • Dinçer, S. (2018). Content Analysis in Scientific Research: Meta-Analysis, Meta-Synthesis, and Descriptive Content Analysis. Bartın University Journal of Faculty of Education, 7 (1), 176-190. doi:DOI: 10.14686/buefad.363159
  • Dinler, Z. (2016). Bilimsel Araştırma ve a-kaynaklar. Bursa: Ekin Yay.
  • Evers, C. W., Albury, K., Byron, P., & Crawford, K. (2013). Young people, social media, social network sites and sexual health communication in Australia: This is funny, you should watch it. International Journal of Communication, 7(18), 263-280.
  • Fauci, A., Lane, H. C., & Redfield, R. R. (2020). Covid-19 navigating the uncharted. The new england journal o f medicine, 1268-1269.
  • Field, A. P., & Gillett, R. (2010). How to do a meta‐analysis. British Journal of Mathematical and Statistical Psychology, 63.3, 665-694.
  • Gao, J., Zheng, P., Jia, Y., Chen, H., Mao, Y., Chen, S., & Daj, J. (2020). Mental health problems and social media exposure during COVID-19 outbreak. Plos one, 15 (4), 1-10.
  • Geray, H. (2004). Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş. Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Güçlü, İ. (2019). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri Teknik, Yaklaşım Uygulama. Ankara: Nobel.
  • Hazar, Ç. M. (2011). Sosyal medya bağımlılığı-bir alan çalışması. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (32), 151-175.
  • https://dijilopedi.com. (2021, 01 28). https://<dijilopedi.com/2020-turkiye-internet-kullanimi-ve-sosyal-medya-istatistikleri/ adresinden alındı
  • Karagöz, K. (2018). Post Truth Çağında Yayıncılığın Geleceği. TRT Akademi, 3 (6), 678-708.
  • Karataş, Z. (2020). COVID-19 Pandemisinin Toplumsal Etkileri, Değişim ve Güçlenme. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 3-17.
  • Kavaklı, N. (2019). Yalan Haberle Mücadele ve İnternet Teyit/Doğrulama Platformları. Erciyes İletişim Dergisi, 6 (1), 663-682.
  • Kırık, A. M. (2017). Yeni Medya Aracılığıyla Değişen İletişim Süreci: Sosyal Paylaşım Ağlarında Gençlerin Konumu. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5 (1), 230-261.
  • Kirman, F. (2020). Sosyal Medyada Salgın Psikolojisi: Algı, Etki ve Başa Çıkma. Dünya İnsan Bilimleri Dergisi, (2), 11-44.
  • Kirtiş, K., & Karahan, F. (2011). To Be or Not to Be in Social Media Arena as the Most Cost-Efficient Marketing Strategy after the Global Recession. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 24, 260-268.
  • Koç, M. A. (2020). Covid-19 Salgınının Yarattığı Küresel Kriz Bağlamında Sosyal Medyada Kriz Yönetimi: Türk Hava Yolları Örneği. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7 (7), 190-200.
  • Korda, H., & Itani, Z. (2013). Harnessing social media for health promotion and behavior change. Health promotion practice, 14 (1), 15-23.
  • Küçük, O. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Bursa: Ekin Yay.
  • Moorhead, A. S., Hazlett, D. E., Harrison, L., Carroll, J. K., Irwin, A., & Hoving, C. (2013). A New Dimension of Health Care: Systematic Review of the Uses, Benefits, and Limitations of Social Media for Health Communication. Journal of Medical Internet Research, 14 (1), 1-17.
  • Naeem, M. (2021). Do social media platforms develop consumer panic buying during the fear of Covid-19 pandemic. Journal of Retailing and Consumer Services, 1-10.
  • Özoran, B. A. (2020). Covid-19 Salgınında Markaların Twitter Kullanımları Üzerine Bir İnceleme. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (Salgın Hastalıklar Özel Sayısı), 429-458.
  • Öztürk, M. F., & Talas, M. (2015). Sosyal medya ve eğitim etkileşimi. Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks,, 7 (1), 101-120.
  • Park, Y. A., & Gretzel, U. (2007). Success Factors for Destination Marketing Web Sites: A Qualitative Meta-Analysis. Journal of travel research, 46 (1), 46-63.
  • Radwan, E., & Radwan, A. (2020). The spread of the pandemic of social media panic during the COVID-19 outbreak. European Journal of Environment and Public Health, 4 (2), 1-3.
  • Sönmez, V., & Alacapınar, G. F. (2019). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri (7 b.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Subölen, S. (2020). Covid 19 Pandemisi Sürecinde Stresle Baş Etme Yöntemi Olarak Sosyal Medyada Mizah Olgusu: cezmikalorifer ve saykodelipaylasimlarr İsimli Instagram Hesaplarının Analizi. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 11.42, 123-142.
  • Şener, G. (2013). Önsöz. C. Bilgili, & G. Şener (Dü) içinde, Sosyal Medya ve Ağ Toplumu 2 / Kültür, Kimlik, Siyaset (s. 5-14). İstanbul: Reklam Yaratıcıları Derneği.
  • Şimşek, V. (2018). Post-truth ve yeni medya: Sosyal medya grupları üzerinden bir inceleme. Global Media Journal TR Edition, 8 (16), 1-14.
  • Tam, M. S. (2020). Covid-19 Süresince TC Sağlık Bakanlığı YouTube Kanalına İzleyici Dönütleri. Düşünce ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi, (3), 116-139.
  • Tanışık, S. (2020). Sosyal Medyada İçerik Üretiminin Markaların İtibarına Olan Etkisi: Covid-19 Pandemi Sürecinde Koç, Eczacıbaşı ve Arçelik’in Instagram Paylaşım Analizi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7 (6), 422-435.
  • Timulak, L. (2007). Identifying core categories of client-identified impact of helpful events in psychotherapy: A qualitative meta-analysis. Psychotherapy research, 305-314.
  • Timulak, L. (2009). Meta-analysis of qualitative studies: A tool for reviewing qualitative research findings in psychotherapy. Psychotherapy Research, 19 (4-5), 591-600.
  • Tunç, A. (2010). Tarihi Miras ve Güncel Beklentiler Arasındaki Türkiye. 23. Türk-Alman Gazetecilik Semineri, (s. 24250). Ankara.
  • Velavan, T. P., & Meyer, C. G. (2020). The COVID‐19 epidemic. Tropical medicine & international health, 25 (3), 278-280.
  • Vural, A. Z., & Bat, M. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Yasar University, 5 (20), 3348-3382.
  • www.bbc.com. (2021, 01 25). https://www.bbc.com/turkce/haberler-turkiye-53259275#:~:text=Bu%2C%20internette%20ge%C3%A7irilen%20toplam%20s%C3%BCrenin,sosyal%20medya%20kulland%C4%B1%C4%9F%C4%B1%20anlam%C4%B1na%20geliyor. adresinden alındı
  • www.bingol.edu.tr. (2021, 01 31). http://www.bingol.edu.tr/media/226858/sayt-bolum7a-Bilimsel-Arastirmalarda-Amac-Problem-ve-Sinirliliklar.pdf adresinden alındı
  • www.internetlivestats.com. (2021, 01 28). https://www.internetlivestats.com/ adresinden alındı
  • www.who.int. (2021, 01 26). https://www.who.int/csr/don/05-january-2020-pneumonia-of-unkown-cause-china/en/ adresinden alındı
  • Yang, X., Yu, Y., Xu, J., Shu, H., Xia, H., Wu, Y., . . . Shang, Y. (2020). Clinical course and outcomes of critically ill patients with SARS-CoV-2 pneumonia in Wuhan, China: a single-centered, retrospective, observational study. The Lancet Respiratory Medicine, 475-481.
  • Yeniçıktı, N. T. (2020). Sağlık Bakanlığının Instagram Paylaşımları Üzerinden Göstergebilimsel Bir İnceleme #Hayatevesığar. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (COVID-19 Special Issue), 365-385.
  • Yersel, B., Kalkan, B., & Özer, A. Ç. (2020). Kim Paylaşıyor? İnfodeminin Önüne Geçmek için Alan Uzmanı Kanaat Önderlerinin Instagram Kullanımları ve Kullanıcı Etkileşimlerinin Analizi. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 8 (24), 12-40.
  • Yılmaz, R. (2016). Öğretmenlerin İnternete Yönelik Epistemolojik İnançlarının İncelenmesi. (s. 966-979). Rize: 10th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS).
  • Yüksel, H. (2014). İnternet gazeteciliğinde bilgi kirliliği sorunu. Atatürk İletişim Dergisi, 125-138.

Covid-19 Sürecinin Sosyal Medyaya Yansıması (Bir Meta-Sentez Çalışması)

Yıl 2021, , 551 - 573, 30.07.2021
https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.885179

Öz

Zaman ve mekân zorunluluğunu ortadan kaldıran sosyal medyanın kullanımı, her geçen gün biraz daha artmakta ve kullanım amaçları biraz daha genişlemektedir. Covid-19 ile ilgili bilgi edinmek ve Covid-19’un oluşturduğu kaygıları gidermek isteyen bireyler sosyal medya ortamlarında merak ettikleri sorulara cevap aramaktadır. Bu durum sosyal medya platformları üzerinde sağlık iletişimi ile ilgili ciddi bir bilgi alışverişinin yaşanmasını sağlamaktadır. Sosyal medyanın pandemi süreci ile ilişkisini inceleyen çok sayıda çalışma yapılmıştır. Bu çalışma, sosyal medya ve Covid-19 pandemisi arasındaki ilişkiyi ele alan çalışmaların nitel verilerini birleştirerek kümülatif bir sonuç elde etme amacındadır. Çalışmada nitel verileri değerlendirmeye uygun ve nitel araştırma deseni içinde yer alan meta-sentez yöntem kullanılmıştır. Araştırmaların analizi sonucunda elde edilen veriler araştırmaların sınırlı amaçlar ve sınırlı sonuçlar etrafında birleştiğini göstermiştir. Ayrıca kullanılan yöntemlerde de çeşitliliğin düşük olduğu anlaşılmıştır. Konunun önemi ve genişliği düşünüldüğünde araştırmaların amaçlarının daha çeşitlilik göstermesi gerekmektedir. Araştırmalarda, yeni araştırmalara yol gösterecek, alana yön verecek daha güçlü önerilerin de yer alması gerekmektedir. Ayrıca sağlık iletişiminde yaşanan bilgi kirliliği sorununa çözüm getirecek daha fazla çalışmaya ihtiyaç vardır.

Kaynakça

  • Akgül, M. (2020). Çevrimiçi Ortamlarda Nefret Söylemi: Ekşi Sözlük’te 65 Yaş Üstü Sokağa Çıkma Yasağı Tartışmaları. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (51), 57-78.
  • Akyüz, S. S. (2020). Yanlış Bilgi Salgını: COVID-19 Salgını Döneminde Türkiye’de Dolaşıma Giren Sahte Haberler. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (34), 422-444.
  • Alemdaroğlu, A., & Demirtaş, N. (2004). Mynet’te Erkeklik Halleri. Toplum ve Bilim(101), 206-225.
  • Arğın, E. (2019). Z Kuşağının Sosyal Medya Bağlılığı ve Narsist Eğilimler: Elazığ İli Örneği. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6 (6), 166-183.
  • Ateş, N. B., & Baran, S. (2020). Kriz İletişiminde Sosyal Medyanın Etkin Kullanımı: Covid-19 (Koronavirüs) Salgınına Yönelik Twitter Analizi. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi, 64-96.
  • Aydın, A. F. (2020). Post-truth Dönemde Sosyal Medyada Dezenformasyon: Covid-19 (yeni koronavirüs) Pandemi Süreci. Asya Studies, 4 (12), 76-90.
  • Babacan, M. E. (2014). Sosyal Medya Sonrası Yeni Toplumsal Hareketler. Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (1), 135-160.
  • Babacan, M., Haşlak, İ., & Hira, İ. (2011). Sosyal Medya ve Arap Baharı. Akademik İncelemeler Dergisi, 6 (2), 63-92.
  • Bahar, A. (2020). Polislik Perspektifinden Dijital Misenformasyon ve Dezenformasyon: Covid-19 Örnek Olayı Bağlamında Bir Analiz. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16 (30), 2760-2794.
  • Bilgiç, A., & Akyüz, S. S. (2020). Türkiye’de Covid-19 Pandemisi Döneminde Sağlık Bakanı Fahrettin Koca’nın Sosyal Medya Kullanımı: Twitter Paylaşımları İçerik Analizi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(COVID-19 Special Issue), 230-243.
  • Binark, M. (2014). Giriş. M. Binark (Dü.) içinde, Giriş, Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Bode, L., & Vraga, E. K. (2018). See Something, Say Something: Correction of Global Health Misinformation on Social Media. Health communication, 33 (9), 1131-1140.
  • Chou, S. W.-y., Hunt, Y. M., Beckjord, B. E., Moser, R. P., & Hesse, B. W. (2009). Social media use in the United States: Implications for health communication. Journal of Medical Internet Research, 11(4), 1-12.
  • Cılızoğlu, G. Y., Dondurucu, Z., & Çetinkaya, A. (2020). Sosyal Pazarlama Bağlamında Covid-19 Salgını Sürecinde GSM Operatörlerinin Youtube Reklamlarının Analizi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 6 (1), 280-299.
  • data.tuik.gov.tr. (2021, 01 25). https://data.tuik.gov.tr/Search/Search?text=sosyal%20medya&dil=1 adresinden alındı
  • Depoux, A., Martin, S., Karafillakis, E., Preet, R., Wilder-Smith, A., & Larson, H. (2020). he pandemic of social media panic travels faster than the COVID-19 outbreak. Journal of Travel Medicine(27), 1-2.
  • Dikmen, M. (2021). COVID-19 Pandemisinde Üniversite Öğrencilerinin Depresyon Düzeyleri ile Sosyal Medya Bağımlılıkları Arasındaki İlişki: Bir Yapısal Eşitlik Modeli. Bağımlılık Dergisi, Journal of Dependence, 22 (1), 20-30.
  • Dinçer, S. (2018). Content Analysis in Scientific Research: Meta-Analysis, Meta-Synthesis, and Descriptive Content Analysis. Bartın University Journal of Faculty of Education, 7 (1), 176-190. doi:DOI: 10.14686/buefad.363159
  • Dinler, Z. (2016). Bilimsel Araştırma ve a-kaynaklar. Bursa: Ekin Yay.
  • Evers, C. W., Albury, K., Byron, P., & Crawford, K. (2013). Young people, social media, social network sites and sexual health communication in Australia: This is funny, you should watch it. International Journal of Communication, 7(18), 263-280.
  • Fauci, A., Lane, H. C., & Redfield, R. R. (2020). Covid-19 navigating the uncharted. The new england journal o f medicine, 1268-1269.
  • Field, A. P., & Gillett, R. (2010). How to do a meta‐analysis. British Journal of Mathematical and Statistical Psychology, 63.3, 665-694.
  • Gao, J., Zheng, P., Jia, Y., Chen, H., Mao, Y., Chen, S., & Daj, J. (2020). Mental health problems and social media exposure during COVID-19 outbreak. Plos one, 15 (4), 1-10.
  • Geray, H. (2004). Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş. Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Güçlü, İ. (2019). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri Teknik, Yaklaşım Uygulama. Ankara: Nobel.
  • Hazar, Ç. M. (2011). Sosyal medya bağımlılığı-bir alan çalışması. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (32), 151-175.
  • https://dijilopedi.com. (2021, 01 28). https://<dijilopedi.com/2020-turkiye-internet-kullanimi-ve-sosyal-medya-istatistikleri/ adresinden alındı
  • Karagöz, K. (2018). Post Truth Çağında Yayıncılığın Geleceği. TRT Akademi, 3 (6), 678-708.
  • Karataş, Z. (2020). COVID-19 Pandemisinin Toplumsal Etkileri, Değişim ve Güçlenme. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 3-17.
  • Kavaklı, N. (2019). Yalan Haberle Mücadele ve İnternet Teyit/Doğrulama Platformları. Erciyes İletişim Dergisi, 6 (1), 663-682.
  • Kırık, A. M. (2017). Yeni Medya Aracılığıyla Değişen İletişim Süreci: Sosyal Paylaşım Ağlarında Gençlerin Konumu. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5 (1), 230-261.
  • Kirman, F. (2020). Sosyal Medyada Salgın Psikolojisi: Algı, Etki ve Başa Çıkma. Dünya İnsan Bilimleri Dergisi, (2), 11-44.
  • Kirtiş, K., & Karahan, F. (2011). To Be or Not to Be in Social Media Arena as the Most Cost-Efficient Marketing Strategy after the Global Recession. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 24, 260-268.
  • Koç, M. A. (2020). Covid-19 Salgınının Yarattığı Küresel Kriz Bağlamında Sosyal Medyada Kriz Yönetimi: Türk Hava Yolları Örneği. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7 (7), 190-200.
  • Korda, H., & Itani, Z. (2013). Harnessing social media for health promotion and behavior change. Health promotion practice, 14 (1), 15-23.
  • Küçük, O. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Bursa: Ekin Yay.
  • Moorhead, A. S., Hazlett, D. E., Harrison, L., Carroll, J. K., Irwin, A., & Hoving, C. (2013). A New Dimension of Health Care: Systematic Review of the Uses, Benefits, and Limitations of Social Media for Health Communication. Journal of Medical Internet Research, 14 (1), 1-17.
  • Naeem, M. (2021). Do social media platforms develop consumer panic buying during the fear of Covid-19 pandemic. Journal of Retailing and Consumer Services, 1-10.
  • Özoran, B. A. (2020). Covid-19 Salgınında Markaların Twitter Kullanımları Üzerine Bir İnceleme. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (Salgın Hastalıklar Özel Sayısı), 429-458.
  • Öztürk, M. F., & Talas, M. (2015). Sosyal medya ve eğitim etkileşimi. Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks,, 7 (1), 101-120.
  • Park, Y. A., & Gretzel, U. (2007). Success Factors for Destination Marketing Web Sites: A Qualitative Meta-Analysis. Journal of travel research, 46 (1), 46-63.
  • Radwan, E., & Radwan, A. (2020). The spread of the pandemic of social media panic during the COVID-19 outbreak. European Journal of Environment and Public Health, 4 (2), 1-3.
  • Sönmez, V., & Alacapınar, G. F. (2019). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri (7 b.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Subölen, S. (2020). Covid 19 Pandemisi Sürecinde Stresle Baş Etme Yöntemi Olarak Sosyal Medyada Mizah Olgusu: cezmikalorifer ve saykodelipaylasimlarr İsimli Instagram Hesaplarının Analizi. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 11.42, 123-142.
  • Şener, G. (2013). Önsöz. C. Bilgili, & G. Şener (Dü) içinde, Sosyal Medya ve Ağ Toplumu 2 / Kültür, Kimlik, Siyaset (s. 5-14). İstanbul: Reklam Yaratıcıları Derneği.
  • Şimşek, V. (2018). Post-truth ve yeni medya: Sosyal medya grupları üzerinden bir inceleme. Global Media Journal TR Edition, 8 (16), 1-14.
  • Tam, M. S. (2020). Covid-19 Süresince TC Sağlık Bakanlığı YouTube Kanalına İzleyici Dönütleri. Düşünce ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi, (3), 116-139.
  • Tanışık, S. (2020). Sosyal Medyada İçerik Üretiminin Markaların İtibarına Olan Etkisi: Covid-19 Pandemi Sürecinde Koç, Eczacıbaşı ve Arçelik’in Instagram Paylaşım Analizi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7 (6), 422-435.
  • Timulak, L. (2007). Identifying core categories of client-identified impact of helpful events in psychotherapy: A qualitative meta-analysis. Psychotherapy research, 305-314.
  • Timulak, L. (2009). Meta-analysis of qualitative studies: A tool for reviewing qualitative research findings in psychotherapy. Psychotherapy Research, 19 (4-5), 591-600.
  • Tunç, A. (2010). Tarihi Miras ve Güncel Beklentiler Arasındaki Türkiye. 23. Türk-Alman Gazetecilik Semineri, (s. 24250). Ankara.
  • Velavan, T. P., & Meyer, C. G. (2020). The COVID‐19 epidemic. Tropical medicine & international health, 25 (3), 278-280.
  • Vural, A. Z., & Bat, M. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Yasar University, 5 (20), 3348-3382.
  • www.bbc.com. (2021, 01 25). https://www.bbc.com/turkce/haberler-turkiye-53259275#:~:text=Bu%2C%20internette%20ge%C3%A7irilen%20toplam%20s%C3%BCrenin,sosyal%20medya%20kulland%C4%B1%C4%9F%C4%B1%20anlam%C4%B1na%20geliyor. adresinden alındı
  • www.bingol.edu.tr. (2021, 01 31). http://www.bingol.edu.tr/media/226858/sayt-bolum7a-Bilimsel-Arastirmalarda-Amac-Problem-ve-Sinirliliklar.pdf adresinden alındı
  • www.internetlivestats.com. (2021, 01 28). https://www.internetlivestats.com/ adresinden alındı
  • www.who.int. (2021, 01 26). https://www.who.int/csr/don/05-january-2020-pneumonia-of-unkown-cause-china/en/ adresinden alındı
  • Yang, X., Yu, Y., Xu, J., Shu, H., Xia, H., Wu, Y., . . . Shang, Y. (2020). Clinical course and outcomes of critically ill patients with SARS-CoV-2 pneumonia in Wuhan, China: a single-centered, retrospective, observational study. The Lancet Respiratory Medicine, 475-481.
  • Yeniçıktı, N. T. (2020). Sağlık Bakanlığının Instagram Paylaşımları Üzerinden Göstergebilimsel Bir İnceleme #Hayatevesığar. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (COVID-19 Special Issue), 365-385.
  • Yersel, B., Kalkan, B., & Özer, A. Ç. (2020). Kim Paylaşıyor? İnfodeminin Önüne Geçmek için Alan Uzmanı Kanaat Önderlerinin Instagram Kullanımları ve Kullanıcı Etkileşimlerinin Analizi. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 8 (24), 12-40.
  • Yılmaz, R. (2016). Öğretmenlerin İnternete Yönelik Epistemolojik İnançlarının İncelenmesi. (s. 966-979). Rize: 10th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS).
  • Yüksel, H. (2014). İnternet gazeteciliğinde bilgi kirliliği sorunu. Atatürk İletişim Dergisi, 125-138.
Toplam 62 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Türkçe Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ismail Baydili 0000-0001-8563-8342

Yayımlanma Tarihi 30 Temmuz 2021
Gönderilme Tarihi 23 Şubat 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Baydili, I. (2021). Covid-19 Sürecinin Sosyal Medyaya Yansıması (Bir Meta-Sentez Çalışması). Erciyes İletişim Dergisi, 8(2), 551-573. https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.885179