PDF Mendeley EndNote BibTex Kaynak Göster

ŞEHİRLERİN MARKALAŞMASI SÜRECİNDE MARKA KONUMLANDIRMASININ ROLÜ: SEFERİHİSAR CITTASLOW ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2017, Cilt 5, Sayı 1, 326 - 342, 29.01.2017
https://doi.org/10.17680/erciyesakademia.291902

Öz

Günümüzde marka şehir yaratma kavramı her geçen gün önemini arttırmaktadır. Şehirler
sadece turist çekme amacıyla değil, yerel halkın refahı, ekonomik kalkınma gibi sebeplerle de
markalaşma çalışmalarını stratejik kararlar çerçevesinde sürdürmektedir. Bu bağlamda İzmir
iline bağlı Seferihisar Belediyesi de hem yerel halkın refahı hem yerel üretimin gelişmesi
ve sürdürülmesi amacıyla Cittaslow (Sakin Şehir) hareketinin bir parçası olmuş ve marka
konumlandırmasını bu eksende oluşturmaktadır. Araştırmanın amacı Seferihisar’ın bu yöndeki
marka konumlandırmasına yönelik stratejik çabalarının irdelenmesidir. Bu kapsamda hem
Seferihisar Belediyesi yönetiminde görev alan yetkili kişiyle ile hem de yerel halk ve yerli
turistlerle derinlemesine mülakat yöntemi ile görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen verilere göre
Seferihisar markasının Cittaslow felsefesine uygun olarak konumlandırıldığı belirlenmiştir.
Yerel halkın gerek ekonomik gerek sosyal alanda Seferihisar’daki değişimlere olumlu olarak
baktıkları saptanmıştır. Yerli turist algısı ise hedeflendiği gibi huzurlu ve dingin ama kendi
kendine yeten bir şehir algısıyla eşleşmektedir.

Yıl 2017, Cilt 5, Sayı 1, 326 - 342, 29.01.2017
https://doi.org/10.17680/erciyesakademia.291902

Öz

Ayrıntılar

Bölüm Sunulmuş Bildiriler
Yazarlar

Ebru GÖKALİLER

Yayımlanma Tarihi 29 Ocak 2017
Başvuru Tarihi 28 Kasım 2016
Kabul Tarihi
Yayınlandığı Sayı Yıl 2017, Cilt 5, Sayı 1

Kaynak Göster

Bibtex @ { erciyesiletisim291902, journal = {Erciyes İletişim Dergisi}, issn = {1308-3198}, eissn = {2667-5811}, address = {}, publisher = {Erciyes Üniversitesi}, year = {2017}, volume = {5}, number = {1}, pages = {326 - 342}, doi = {10.17680/erciyesakademia.291902}, title = {ŞEHİRLERİN MARKALAŞMASI SÜRECİNDE MARKA KONUMLANDIRMASININ ROLÜ: SEFERİHİSAR CITTASLOW ÜZERİNE BİR İNCELEME}, key = {cite}, author = {Gökaliler, Ebru} }
APA Gökaliler, E. (2017). ŞEHİRLERİN MARKALAŞMASI SÜRECİNDE MARKA KONUMLANDIRMASININ ROLÜ: SEFERİHİSAR CITTASLOW ÜZERİNE BİR İNCELEME . Erciyes İletişim Dergisi , 5 (1) , 326-342 . DOI: 10.17680/erciyesakademia.291902
MLA Gökaliler, E. "ŞEHİRLERİN MARKALAŞMASI SÜRECİNDE MARKA KONUMLANDIRMASININ ROLÜ: SEFERİHİSAR CITTASLOW ÜZERİNE BİR İNCELEME" . Erciyes İletişim Dergisi 5 (2017 ): 326-342 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/erciyesiletisim/issue/27688/291902>
Chicago Gökaliler, E. "ŞEHİRLERİN MARKALAŞMASI SÜRECİNDE MARKA KONUMLANDIRMASININ ROLÜ: SEFERİHİSAR CITTASLOW ÜZERİNE BİR İNCELEME". Erciyes İletişim Dergisi 5 (2017 ): 326-342
RIS TY - JOUR T1 - ŞEHİRLERİN MARKALAŞMASI SÜRECİNDE MARKA KONUMLANDIRMASININ ROLÜ: SEFERİHİSAR CITTASLOW ÜZERİNE BİR İNCELEME AU - Ebru Gökaliler Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - doi: 10.17680/erciyesakademia.291902 DO - 10.17680/erciyesakademia.291902 T2 - Erciyes İletişim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 326 EP - 342 VL - 5 IS - 1 SN - 1308-3198-2667-5811 M3 - doi: 10.17680/erciyesakademia.291902 UR - https://doi.org/10.17680/erciyesakademia.291902 Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Erciyes İletişim Dergisi ŞEHİRLERİN MARKALAŞMASI SÜRECİNDE MARKA KONUMLANDIRMASININ ROLÜ: SEFERİHİSAR CITTASLOW ÜZERİNE BİR İNCELEME %A Ebru Gökaliler %T ŞEHİRLERİN MARKALAŞMASI SÜRECİNDE MARKA KONUMLANDIRMASININ ROLÜ: SEFERİHİSAR CITTASLOW ÜZERİNE BİR İNCELEME %D 2017 %J Erciyes İletişim Dergisi %P 1308-3198-2667-5811 %V 5 %N 1 %R doi: 10.17680/erciyesakademia.291902 %U 10.17680/erciyesakademia.291902
ISNAD Gökaliler, Ebru . "ŞEHİRLERİN MARKALAŞMASI SÜRECİNDE MARKA KONUMLANDIRMASININ ROLÜ: SEFERİHİSAR CITTASLOW ÜZERİNE BİR İNCELEME". Erciyes İletişim Dergisi 5 / 1 (Ocak 2017): 326-342 . https://doi.org/10.17680/erciyesakademia.291902
AMA Gökaliler E. ŞEHİRLERİN MARKALAŞMASI SÜRECİNDE MARKA KONUMLANDIRMASININ ROLÜ: SEFERİHİSAR CITTASLOW ÜZERİNE BİR İNCELEME. EİD. 2017; 5(1): 326-342.
Vancouver Gökaliler E. ŞEHİRLERİN MARKALAŞMASI SÜRECİNDE MARKA KONUMLANDIRMASININ ROLÜ: SEFERİHİSAR CITTASLOW ÜZERİNE BİR İNCELEME. Erciyes İletişim Dergisi. 2017; 5(1): 326-342.
IEEE E. Gökaliler , "ŞEHİRLERİN MARKALAŞMASI SÜRECİNDE MARKA KONUMLANDIRMASININ ROLÜ: SEFERİHİSAR CITTASLOW ÜZERİNE BİR İNCELEME", Erciyes İletişim Dergisi, c. 5, sayı. 1, ss. 326-342, Oca. 2017, doi:10.17680/erciyesakademia.291902

Cited By

Türk Turizminde Yükselen Trend Destinasyonların Konumlandırma Stratejilerinin Belirlenmesi
GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences
Mehmet Oğuzhan İLBAN
https://doi.org/10.53353/atrss.949642