Genel olarak
sinema ve özellikle Hollywood sineması endüstriyel üretimin bir parçasıdır.
Filmlerin üretimi çoğunlukla popüler kültürün beklentileriyle şekillenmektedir.
Nitekim Hollywood anlatılarında popüler temalar veya fantastik öyküler, politik
amaçlar doğrultusunda yeniden inşa edilmektedir. Hollywood sinemasının
başlangıcından bu güne, popüler varlığını devam ettiren bilim-kurgu türü, bu
bağlamda ele alınabilir. Bilim-kurgu türündeki filmlerde çoğunlukla toplumsalın
gelecekte karşılaşacağı korkular ve endişeler resmedilmektedir. Öte yandan,
bilim-kurgu türü de kendi içinde alt türlere ayrılmaktadır: Fantastik filmler,
teknoloji konulu filmler ve seriler biçiminde sunulan uzay filmleri gibi.
Çalışmada,
1977’den beri periyodik olarak üretilen Star Wars filmleri, ele
alınacaktır. Bu bağlamda, Star Wars: Güç Uyaniyor (2015) filmi,
“göstergebilimsel film çözümleme yöntemi” ile incelenecektir. Filmin
çözümlenmesinde, Christian Metz’in modeli referans alınmıştır. Araştırmanın
amacı, Star Wars filmlerinde sunulan ideolojik temsilleri incelemek ve
egemen yapının dönemsel endişelerini ortaya koymaktır. Bu bağlamda çalışmada,
filmin anlatısı ile serinin diğer öyküleri birlikte incelenmiş ve sonuç
bölümünde elde edilen veriler yorumlanmıştır.
Generally cinema
and especially Hollywood cinema is a part of the industrial production.
Production of movies are mostly shaped with the expectations of popular
culture. Popular themes or fantastic stories are rebuilt for the political
purposes in Hollywood narratives indeed. The science-fiction genre, which was
continued one’s existence since the beginning of Hollywood cinema to this day,
can be dealt with in this context. Fears and concerns that society will face in
the future are mostly figured in the science-fiction movies. On the other hand,
the genre of science fiction is also divided into subspecies: Such fantasy
films, movies on the theme of technology and space movies presented in series
format.
Star Wars movies
that are produced periodically since 1977, will be handled in the study. Star
Wars: The Force Awakens (2015) movie will be examined by “semiological film
analysis method” in the study. The model of Christian Metz is taken as a
reference in the analysis of the film. The purpose of the study is examined the
ideological representations presented in the Star Wars films and to
reveal the periodic worries of the sovereign structure. In this context, the
narrative of the film was examined with the other stories in the series
together and the obtained data was interpreted in conclusion.
Star Wars The Force Awakens Semiology İdeology Representation
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 2 |