The use of color in newspapers is useful for easy and
quick understanding of the viewer, the fact that the coloring process
accelerates the cognitive process; And that the color associative feature
enriches the process of perception. The emotional and behavioral responses of
the readers to the colors are evaluated in this study. This empirical study is
designed to explore the emotional and behavioral effects of color against
black-white on news photographs. The reactions that readers give to colors can
affect the amount of they spend time on news, interest and in mind. This
research is an empirical study focusing on the characteristics and effect of
color in newspaper or news design. In this study, colored and black and white
model pages prepared in media commonly used sizes are shown for participant
readings. More than 320 university students are participating in the research,
who are at least four days a week reading a newspaper. The data obtained with
the ASL Mobile Eye tracking device is converted to the point coordinates using
EyeVision software. Calibration over seven points is provided. Spatial point
patterns are taken into consideration in the evaluation of the data. According
to this research result, although the readers want to read news on colored
pages, it cannot be said that the color factor has increased readability.
Gazetelerde renk kullanımının izleyicinin haberi kolay ve
çabuk anlaması için faydalı olduğu, rengin varlığının bilişsel süreci
hızlandırdığı; ayırt etmeyi sağladığı ve rengin çağrışım özelliği algı sürecini
zenginleştirdiği düşünülmektedir. Bu çalışmada gazete okurlarının renklere
verdikleri duygusal ve davranışsal tepkiler değerlendirilmektedir. Bu deneysel
çalışma haber fotoğraflarında rengin siyah-beyaz karşısındaki duygusal ve
davranışsal etkisini keşfetmek için tasarlanmaktadır. Okurların renk karşısında
verdiği tepkiler habere ayırdıkları süre, ilgi, akılda kalıcılık üzerinde
etkili olabilir. Bu araştırma gazete ya da haber tasarımında rengin
karakteristik önemi ve etkisi üzerine odaklanan ampirik bir çalışmadır. Bu
deneysel araştırmada medyada yaygın olarak kullanılan boyutlarda hazırlanan
renkli ve siyah beyaz maket sayfalar katılımcılara okumaları için
gösterilmektedir. Araştırmaya haftada en az dört gün gazete okuyan 320’nin
üzerinde üniversite öğrencisi katılmaktadır. ‘ASL Mobile Eye’ göz izleme cihazı
ile elde edilen veriler ‘EyeVision’ yazılımı ile değerlendirilerek nokta
koordinatlarına dönüştürülmektedir. Yedi nokta üzerinden kalibrasyon
sağlanmaktadır. Verilerin değerlendirilmesinde mekânsal nokta örüntüleri
dikkate alınmaktadır. Bu araştırma sonucuna göre, okurlar renkli sayfalarda
haber okumak istediklerini belirtmekte ancak renk faktörünün okunurluğu
artırmada pozitif bir rolü görülmemektedir.
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 13 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 3 |