In the 21st century, technological developments have brought
innovations in communication technologies. These innovations in communication
technologies have also led to innovations in people’s communication skills.
Social media sites such as Facebook and Twitter are widely used by many
segments of society, especially young people. The widespread use of social
networks by young people has led to the idea that it may increase the
effectiveness of learning. This study was attended by 54 students from
Eskişehir Osmangazi University Sivrihisar Vocational School Computer
Programming and Accounting & Tax Practices programs. Three different
parameters are evaluated in the study. These parameters are; social appearance
anxiety, Klout score expressing social media awareness, and general grades of
academic achievements of students. According to the obtained parameter values;
it was investigated whether there was a significant relationship between social
appearance anxiety, Klout score and academic achievement scores of vocational
school students. There is a negative correlation between mean anxiety and general
grade average.
Social Appearance Anxiety Klout Score Academic Achievement Vocational School Student
21. yüzyıldaki teknolojik gelişmeler iletişim teknolojilerinde
de yenilikleri beraberinde getirmiştir. İletişim teknolojilerindeki bu
yenilikler insanların iletişim becerilerinde de yeniliklere sebep olmuştur.
Facebook, Twitter gibi sosyal medya siteleri başta gençler olmak üzere toplumun
birçok kesimi tarafından yaygın olarak kullanılmaktadır. Sosyal ağların gençler
tarafından yaygın kullanım oranına sahip olması, öğrenimin etkinliğini
arttırabileceği görüşünün ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu çalışmaya,
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sivrihisar Meslek Yüksekokulu Bilgisayar
Programcılığı ile Muhasebe ve Vergi Uygulamaları programlarında öğrenim
görmekte olan öğrencilerden 54’ü katılmıştır. Çalışmada 3 farklı parametre için
değerlendirme yapılmaktadır. Bu parametreler; öğrencilerin sosyal görünüş
kaygısı, sosyal medya bilinirliğini ifade eden Klout skoru ve akademik
başarılarını gösteren genel not ortalamalarıdır. Elde edilen bu parametre
değerlerine göre; meslek yüksekokulu öğrencilerinin sosyal görünüş kaygısı,
Klout skoru ve akademik başarı puanları arasında anlamlı ilişkiler olup olmadığı
incelenmiş ve ortalama kaygı ile genel not ortalaması arasında negatif yönlü
anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
Sosyal Görünüş Kaygısı Klout Skoru Akademik Başarı Myo Öğrencileri
Bölüm | Sunulmuş Bildiriler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 27 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 3 |