The concept of social media is an important issue that has kept academics, users
and the business world busy since the day it was introduced. This new media,
called social media, which reveals new forms of communication and is based on
interaction, causes the time left for itself to be too much, as well as being in fashion
for the users. This intensive use of social media has led to the problem of problematic
use, which has promoted the emergence of the concept of social media addiction. In
this research, the social media addiction levels of university students were tried to
be measured. For this purpose, the research was carried out on the students who
studied at Aksaray University. According to the results obtained, participants’ social
media addiction levels were found to be at a “low level of addiction.” In addition,
it has been concluded that there is a significant difference between the variables
such as participants’ education program, period of using social media per day and
how long they use social media, and the levels of social media addiction. However,
a significant positive correlation between the sub-factors of social media addiction
scale has been found.
Addiction Social Media Internet Addiction Social Media Addiction : Uses and Gratifications Social Network
Sosyal medya kavramı, ortaya atıldığı günden beri akademisyenleri, kullanıcıları
ve iş dünyasını meşgul eden önemli bir konudur. Sosyal medya adı verilen, yeni
iletişim biçimlerini ortaya çıkaran, etkileşime dayalı, paylaşım temalı bu yeni ortam;
kullanıcıların gözdesi olmakla birlikte kendine ayrılan mesainin çok yoğun olması
sonucunu da beraberinde getirmektedir. Sosyal medyanın bu yoğun kullanımı,
problemli kullanım sorununa yol açmış, bu durum da sosyal medya bağımlılığı
kavramının ortaya çıkmasını desteklemiştir. Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin
sosyal medya bağımlılık düzeyleri ölçülmeye çalışılmıştır. Bu maksatla araştırma,
Aksaray Üniversitesi’nde öğrenim gören öğrenciler üzerinde uygulanmıştır. Elde
edilen sonuçlara göre, katılımcıların sosyal medya bağımlılık düzeyleri “az bağımlı”
seviyesinde bulunmuştur. Ayrıca araştırmada katılımcıların öğrenim gördükleri
program, günlük sosyal medya kullanım süreleri, sosyal medyayı ne kadar zamandır
kullandıkları değişkenleri ile sosyal medya bağımlılık düzeyleri arasında anlamlı bir
farklılık olduğu sonucu ortaya konulmuştur. Bununla birlikte sosyal medya bağımlılık
ölçeğinin alt faktörleri arasında pozitif yönde, anlamlı ilişki bir saptanmıştır.
Sosyal Ağ Sosyal Medya İnternet Bağımlılığı Sosyal Medya Bağımlılığı Bağımlılık Kullanımlar ve Doyumlar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 4 |