Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Funny Faces of the Culture Industry: An Overview From Photonovels to Meme

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 4, 263 - 283, 30.07.2018
https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.421698

Öz

With the introduction of the mass media to human life, its meaning, expression and
how you interact behavior it has undergone a change. Especially the visual content
of the mass media has influenced the audience directly or indirectly. Thus it emerged
a new narrative forms of media and attracted the attention of a wider audience.
Even though some changes in the new media formally associated with technological
development, continuing the visual impact of the power of traditional media it
reveals. In this context, the study aims to compare the photo-novels, a product of mass
culture that emerged during periods when the traditional media were influential,
and the caps (a.k.a memes) of the mass media product of the new media in a general
framework in the context of form and content by historical comparison method.

Kaynakça

  • Acosta-Alzuru, C. (2010). “I’m Not a Feminist...I Only Defend Women as Human Beings”: The Production, Representation, and Consumption of Feminism in a Telenovela. Critical Studies in Media Communication, 269-264. Erişim: 20.12.2017 http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/07393180302775
  • Adorno, T. (2014). Kültür Endüstrisi (9. baskı). (N. Ülner, M. Tüzel, & E. Gen, Çev.) İstanbul: İletişim Yay.
  • Aykaç, O. (2016). Uyumsuzluk (Uyuşmazlık) Teorisi Bağlamında Ortaoyunu Metinlerinin İncelenmesi. SEFAD(35), 235-244. Erişim: 25.06. 2018 http:// sefad.selcuk.edu.tr/sefad/article/view/602/571
  • Barthes, R. (2002). S / Z. İstanbul: Yapı Kredi Yay.
  • Benjamin, W. (1995). Pasajlar. (A. Cemal, Çev.) İstanbul: Yapı Kredi Yay.
  • Berger, J. (1995). Görme Biçimleri (6. bs.). (Y. Salman, Çev.) İstanbul: Metis Yay.
  • Bergson, H. (2014). Gülme. (D. Çetinkasap, Çev.) İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yay.
  • Börszei, L. K. (2013). Makes a Meme Instead: A Concise History of Internet Memes. New Media Studies Magazine, 162. Erişim: 09.09.2017 https://works. bepress.com/linda_borzsei/2/
  • Crapis, G. (2003). Fotoromanzo Popolare. www.didaweb.com. Erişim: 23.12.2017 http://www.didaweb.net/fuoriregistro/leggi.php?a=3742
  • Çakır, M. (2014). Görsel Kültür ve Küresel Kitle Kültürü. Ankara: Ütopya Yay.
  • Çaktı, S. (2014). Ülkemizdeki Caps Kültürü ve Gelişimi [İnfografik]. www.sosyalsosyal. com: Erişim: 10.12.2017 http://www.sosyalsosyal.com/ulkemizdeki-capskulturu-ve-gelisimi-infografik
  • Eco, U. (1979). The Role Of The Reader: [Elektronik Sürüm] Bloomington: Indiana University Press.
  • Fiske, J. (2012). Popüler Kültürü Anlamak. (S. İrvan, Çev.) İstanbul: Parşömen Yay.
  • Forgacs, D. (2012). Gramsci Kitabı: Seçme Yazılar (2. bs). (İ. Yıldız, Çev.) Ankara: Dipnot Yay.
  • Franco, J. (1998). Kadınların İçerilmesi: Kuzey Amerika ve Meksika Popüler Anlatısıyla İlgili Bir Karşılaştırma. T. Modleski içinde, Eğlence İncelemeleri (s. 156). İstanbul: Metis Yay.
  • Güneş, S. (2001). Medya ve Kültür (2. bs). Ankara: Vadi Yay.
  • Highfied, T., & Leaver, T. (2016). Instagrammatics and digital methods: Studying visual social media, from selfies and GIFs to memes and emoji. Communication Research and Practice, 47-62. Erişim: 08.11.2017. http://www. tandfonline.com/doi/full/10.1080/22041451.2016.1155332
  • İnam, A. (2002, Mayıs). Gülmeyi Bilememenin Gülünçlüğü. Erişim: 06.30.2018 www. phil.metu.edu.tr: http://www.phil.metu.edu.tr/ahmet-inam/gulme.htm
  • Kawamura, Y. (2016). Moda-loji. (Ş. Özüdoğru, Çev.) İstanbul: Ayrıntı Yay.
  • Kocabaylıoğlu, D. (2007, 09 20). Bir Dönemin Fotoroman Sinemacıları. Erişim: 03. 04. 2018 aylak.name: http://aylakname.blogspot.com/2007/09/bir-doneminfotoroman-sinemaclar.html
  • Kracauer, S. (2011). Kitle Süsü. (O. Kılıç, Çev.) İstanbul: Metis Yay.
  • Loren, S. (2014). Dün Bugün Yarın : Bütün Hayatım (3. bs.). (E. Y. Cendey, Çev.) İstanbul: Kırmızı Kedi Yay.
  • Lull, J. (2001). Medya İletişim Kültür. (N. Güngör, Çev.) Ankara: Vadi yay.
  • McRobbie, A. (1978). Jackie: An Ideology Of Adolescent Femininity. Erişim: 02.02.2017 www.bham.ac.uk: http://epapers.bham.ac.uk/1808/1/SOP53.pdf
  • Mutlu, E. (2005). Globalleşme, Popüler Kültür ve Medya. Ankara: Ütopya Yay.
  • Neuman, w. L. (2010). Toplumsal Araştırma Yöntemleri - 2 (Cilt 2). İstanbul: Yayın Odası Yay.
  • Quadri, M. D. (2016, Mart 23). Il Mondo Di Maria - Il Fotoromanzo. Erişim: 05. 10. 2017 tarihinde www.altosannio.it: http://www.altosannio.it/il-mondo-dimaria-il-fotoromanzo/#_ftn1
  • Sağdıç, O. (2013, Şubat 11). Fotoğrafın Ozan’ı Eski Ankara’yı özlüyor. (R. Özel, Röportaj Yapan) www.hurriyet.com. Erişim: 07. 11. 2017 http://www. hurriyet.com.tr/fotografin-ozan-i-eski-ankara-yi-ozluyor-22572585
  • Sartori, G. (2006). Görmenin İktidarı. (G. Batuş, & B. Ulukan, Çev.) İstanbul: Karakutu Yay.
  • Storey, J. (2000). Popüler Kültür Çalışmaları. İstanbul: Babil Yay.
  • Taburoğlu, Ö. (2013). Resim, Söz ve Yazı. İstanbul : Doğu Batı Yay.
  • Timuçin, A. (tarih yok). Gülmek. Erişim: 30.06.2018 insanokur.org: https://www. insanokur.org/karikatur-ve-felsefe-afsar-timucin/
  • Tokgöz, O. (1981). Temel Gazetecilik. Ankara: AÜ SBF Yay.
  • Yaylagül, L. (2008). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot Yayınları.
  • Yücel, H. (2013). İmgeden Yoruma. İstanbul: Ayrıntı Yay.

Kültür Endüstrisinin Eğlencelik Yüzleri: Fotoroman’dan Caps’e Bir Bakış

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 4, 263 - 283, 30.07.2018
https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.421698

Öz

Kitle iletişim araçlarının insanoğlunun hayatına girmesiyle birlikte, onun anlam, ifade
etme ve etkileşim kurma davranışları da değişime uğramıştır. Özellikle kitle iletişim
araçlarının görsel içerikleri okucuyu/izleyiciyi doğrudan ya da dolaylı olarak etkisi
altına almıştır. Böylelikle yeni anlatı biçimleri medya içinde ortaya çıkmış ve geniş
kitlelerin ilgisini çekmiştir. Teknolojik gelişme ile ortaya çıkan yeni medya ortamında
da biçimsel olarak bazı değişiklikler olsa bile, geleneksel medyanın ortaya çıkarttığı
bu görsel güç etkisini sürdürmektedir. Bu bağlamda çalışma, geleneksel medyanın
etkili olduğu dönemlerde ortaya çıkan bir kitle kültürü ürünü olan fotoromanlarla,
yeni medyanın kitle kültürü ürünü olan caps’lerin tarihsel karşılaştırma yöntemiyle
biçim ve içerik bağlamında genel bir çerçevede karşılaştırılmasını amaçlamaktadır.

Kaynakça

  • Acosta-Alzuru, C. (2010). “I’m Not a Feminist...I Only Defend Women as Human Beings”: The Production, Representation, and Consumption of Feminism in a Telenovela. Critical Studies in Media Communication, 269-264. Erişim: 20.12.2017 http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/07393180302775
  • Adorno, T. (2014). Kültür Endüstrisi (9. baskı). (N. Ülner, M. Tüzel, & E. Gen, Çev.) İstanbul: İletişim Yay.
  • Aykaç, O. (2016). Uyumsuzluk (Uyuşmazlık) Teorisi Bağlamında Ortaoyunu Metinlerinin İncelenmesi. SEFAD(35), 235-244. Erişim: 25.06. 2018 http:// sefad.selcuk.edu.tr/sefad/article/view/602/571
  • Barthes, R. (2002). S / Z. İstanbul: Yapı Kredi Yay.
  • Benjamin, W. (1995). Pasajlar. (A. Cemal, Çev.) İstanbul: Yapı Kredi Yay.
  • Berger, J. (1995). Görme Biçimleri (6. bs.). (Y. Salman, Çev.) İstanbul: Metis Yay.
  • Bergson, H. (2014). Gülme. (D. Çetinkasap, Çev.) İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yay.
  • Börszei, L. K. (2013). Makes a Meme Instead: A Concise History of Internet Memes. New Media Studies Magazine, 162. Erişim: 09.09.2017 https://works. bepress.com/linda_borzsei/2/
  • Crapis, G. (2003). Fotoromanzo Popolare. www.didaweb.com. Erişim: 23.12.2017 http://www.didaweb.net/fuoriregistro/leggi.php?a=3742
  • Çakır, M. (2014). Görsel Kültür ve Küresel Kitle Kültürü. Ankara: Ütopya Yay.
  • Çaktı, S. (2014). Ülkemizdeki Caps Kültürü ve Gelişimi [İnfografik]. www.sosyalsosyal. com: Erişim: 10.12.2017 http://www.sosyalsosyal.com/ulkemizdeki-capskulturu-ve-gelisimi-infografik
  • Eco, U. (1979). The Role Of The Reader: [Elektronik Sürüm] Bloomington: Indiana University Press.
  • Fiske, J. (2012). Popüler Kültürü Anlamak. (S. İrvan, Çev.) İstanbul: Parşömen Yay.
  • Forgacs, D. (2012). Gramsci Kitabı: Seçme Yazılar (2. bs). (İ. Yıldız, Çev.) Ankara: Dipnot Yay.
  • Franco, J. (1998). Kadınların İçerilmesi: Kuzey Amerika ve Meksika Popüler Anlatısıyla İlgili Bir Karşılaştırma. T. Modleski içinde, Eğlence İncelemeleri (s. 156). İstanbul: Metis Yay.
  • Güneş, S. (2001). Medya ve Kültür (2. bs). Ankara: Vadi Yay.
  • Highfied, T., & Leaver, T. (2016). Instagrammatics and digital methods: Studying visual social media, from selfies and GIFs to memes and emoji. Communication Research and Practice, 47-62. Erişim: 08.11.2017. http://www. tandfonline.com/doi/full/10.1080/22041451.2016.1155332
  • İnam, A. (2002, Mayıs). Gülmeyi Bilememenin Gülünçlüğü. Erişim: 06.30.2018 www. phil.metu.edu.tr: http://www.phil.metu.edu.tr/ahmet-inam/gulme.htm
  • Kawamura, Y. (2016). Moda-loji. (Ş. Özüdoğru, Çev.) İstanbul: Ayrıntı Yay.
  • Kocabaylıoğlu, D. (2007, 09 20). Bir Dönemin Fotoroman Sinemacıları. Erişim: 03. 04. 2018 aylak.name: http://aylakname.blogspot.com/2007/09/bir-doneminfotoroman-sinemaclar.html
  • Kracauer, S. (2011). Kitle Süsü. (O. Kılıç, Çev.) İstanbul: Metis Yay.
  • Loren, S. (2014). Dün Bugün Yarın : Bütün Hayatım (3. bs.). (E. Y. Cendey, Çev.) İstanbul: Kırmızı Kedi Yay.
  • Lull, J. (2001). Medya İletişim Kültür. (N. Güngör, Çev.) Ankara: Vadi yay.
  • McRobbie, A. (1978). Jackie: An Ideology Of Adolescent Femininity. Erişim: 02.02.2017 www.bham.ac.uk: http://epapers.bham.ac.uk/1808/1/SOP53.pdf
  • Mutlu, E. (2005). Globalleşme, Popüler Kültür ve Medya. Ankara: Ütopya Yay.
  • Neuman, w. L. (2010). Toplumsal Araştırma Yöntemleri - 2 (Cilt 2). İstanbul: Yayın Odası Yay.
  • Quadri, M. D. (2016, Mart 23). Il Mondo Di Maria - Il Fotoromanzo. Erişim: 05. 10. 2017 tarihinde www.altosannio.it: http://www.altosannio.it/il-mondo-dimaria-il-fotoromanzo/#_ftn1
  • Sağdıç, O. (2013, Şubat 11). Fotoğrafın Ozan’ı Eski Ankara’yı özlüyor. (R. Özel, Röportaj Yapan) www.hurriyet.com. Erişim: 07. 11. 2017 http://www. hurriyet.com.tr/fotografin-ozan-i-eski-ankara-yi-ozluyor-22572585
  • Sartori, G. (2006). Görmenin İktidarı. (G. Batuş, & B. Ulukan, Çev.) İstanbul: Karakutu Yay.
  • Storey, J. (2000). Popüler Kültür Çalışmaları. İstanbul: Babil Yay.
  • Taburoğlu, Ö. (2013). Resim, Söz ve Yazı. İstanbul : Doğu Batı Yay.
  • Timuçin, A. (tarih yok). Gülmek. Erişim: 30.06.2018 insanokur.org: https://www. insanokur.org/karikatur-ve-felsefe-afsar-timucin/
  • Tokgöz, O. (1981). Temel Gazetecilik. Ankara: AÜ SBF Yay.
  • Yaylagül, L. (2008). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot Yayınları.
  • Yücel, H. (2013). İmgeden Yoruma. İstanbul: Ayrıntı Yay.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Türkçe Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Aslıhan Doğan Topçu Bu kişi benim

Onur Önürmen

Yayımlanma Tarihi 30 Temmuz 2018
Gönderilme Tarihi 7 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Topçu, A. D., & Önürmen, O. (2018). Kültür Endüstrisinin Eğlencelik Yüzleri: Fotoroman’dan Caps’e Bir Bakış. Erciyes İletişim Dergisi, 5(4), 263-283. https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.421698