Bu araştırmanın amacı, Y kuşağının internetten alışverişe yönelik tutumlarının ne
yönde olduğunu belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada 1980-2000 yılları
arasında doğan ve Y kuşağı olarak adlandırılan yeni nesil gençlerin internetten
alışverişe yönelik tutumlarının yönünü belirlemek üzere bir araştırma planlanmıştır.
Araştırma örneklemi, Y kuşağını temsilen İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve
Tanıtım, Reklamcılık, Radyo, Televizyon ve Sinema, Gazetecilik Bölümlerinin 1.
Öğretiminde okuyan lisans öğrencilerinden olmak üzere toplam 547 öğrenciden
oluşmaktadır (n=547). Araştırmada Silkü (2009) tarafından geliştirilen “İnternette
Alışverişe Yönelik Tutum Ölçeği” (İAYTÖ) ile kişisel bilgi formu uygulanmıştır.
Araştırma verilerine; frekans, tek yönlü varyans analizi, t testi, çoklu karşılaştırma
testi analizleri yapılmıştır. Araştırma bulguları, Y kuşağını temsil eden İletişim
Fakültesi lisans öğrencilerinin internetten alışverişe yönelik tutumlarının olumlu
yönde olduğunu ve bu durumun bölümlere, yaşa, cinsiyete, aylık gelir durumuna,
internetten alışveriş yapma durumuna, internetten alışveriş yapma sıklığına,
internetten ürün/hizmet satın alma yılına, alışveriş ödeme şekline göre pozitif
yönde değiştiğini ortaya koymaktadır.
İnternetten Alışverişe Yönelik Tutum Y kuşağı İletişim Fakültesi Lisans Öğrencileri
The aim of this study is to determine the attitudes of Generation Y towards Online
Shopping. In accordance with this objective, a quantitative research has been planned
to be conducted for the young generation, born between1980 and 2000, and also
known as Generation Y, to understand how they approach to Online Shopping. A
total of 547 1st education undergraduate students from the Departments of Public
Relations and Publicity, Advertising, Radio-Television and Cinema, and Journalism
of the Faculty of Communication at Ege University, representing the Generation
Y (n=547), constitute the sample for this study. To collect data, an “Attitude Scale
Towards Online Shopping” developed by Silkü (2009) and a personal information
questionaire have been used, and to analyze data obtained, frequency, one-way ANOVA,
multiple comparisons and t tests have been employed. The research findings have
revealed that the attitudes of the Faculty of Communication undergraduate students
towards Online Shopping are positive, and change in a positive way according to
their departments, ages, sexes, monthly incomes, the state and frequency of online
shopping, the year of buying goods/services, and the method of payment.
Attitude towards Online Shopping Generation Y Faculty of Communication Undergraduate Students
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 1 |