Son dönemde hızla gelişen ağ teknolojisi, birçok konunun yeniden tanımlanmasına
neden olmaktadır. Bu durumun örneklerinden bir tanesi geleneksel hikâye
anlatımının transmedya hikâye anlatımına doğru evrilmesidir. Transmedya hikâye
anlatımı bir hikâyenin, sosyal ağlar dâhil olmak üzere birçok medya platformunda
yer alarak konuya ilgi duyan kitlelerin bir araya gelmesini ve katılımcıların bu
sürece katkı sağlamasına izin vermektedir. Diğer taraftan örgütsel davranış disiplini,
örgütlerde çalışanların davranışlarını inceleyerek elde ettiği bilgileri konferans,
sempozyum, çalıştay ve akademik yayın gibi faaliyetlerle hem konuların içerik
olarak zenginleştirilmesi hem de hedef kitle tarafından anlaşılabilmesi için büyük
çaba harcamaktadır. Bu bilgileri hedef kitlelere ulaştırabilmenin ve içerik olarak
zenginleştirmenin bir yolu da hızla gelişen iletişim teknolojilerinin bir sonucu
olarak ortaya çıkan transmedya hikâyeciliği olabilir mi? Bu çalışma hem bu konuyu
aydınlatmak hem de literatürde önemli bir açık gibi görünen transmedya hikâyeciliği
ve örgütsel davranış konuları ile ilgili teorik ve uygulamalı bir çerçeve ortaya koymayı
amaçlamaktadır. Bu bağlamda çalışmada “The Devil Wears Prada” isimli kitabın
2006 yılında çevrilen aynı isimli filmi, iş yaşamında çok sık görülen kavramlarından
birisi olan “mobbing” perspektifiyle genişleyen hikâye olarak incelenmiştir.
Araştırmada hem yazılı hem de görsel dokümanlardan faydalanılarak doküman
analizi yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda transmedya hikâye anlatımının örgütsel
davranış konularının bilinmesine, anlaşılmasına, daha geniş kitlelere ulaşmasına ve
içerik olarak zenginleşmesine katkı sağlayabileceği yargısına varılmıştır.
The rapidly developing network technology has recently led to a redefinition of
many issues. One of the examples of this situation is the evolution of traditional
storytelling into transmedia storytelling. Transmedia storytelling enables a story
to take its place in various media platforms including social networks that lets a
group of people who are interested in the subject come together and contribute
to this process. On the other hand, organizational behavior discipline pays great
effort to enrich the subjects it studies in terms of content and make these subjects
understandable for the target group through representing the findings that are
obtained by examining the behaviors of the employees in conferences, symposiums,
workshops and academic publications. Can transmedia storytelling that has been
the product of rapidly developing communication technologies be another way of
transmitting the information and enriching the content? This study aims to clarify
this issue and elucidate a theoretical and practical framework related to the topics of
transmedia storytelling and organizational behavior that seems to be an important
lack in the literature. In this context, the movie “The Devil Wears Prada” which was
made into movie from the book with the same title in 2006 was examined as an
expanded story with the perspective of mobbing that is one of the most common
concepts in business life. In the research, document analysis was carried out by using
both written and visual documents. The results indicate that transmedia storytelling
can contribute to acknowledge and understand the organizational behavioral issues,
reach a wider audience and enrich its content.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 7 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 2 |