Ülkemizde en çok tercih edilen sosyal medya platformlarının platformlarının
başında, Instagram gelmektedir. Instagram platformu, özellikle akıllı telefonlar için
tasarlanmış, genellikle görsel içerikler paylaşmak üzerine geliştirilmiş, ücretsiz
olarak indirilip kullanabilme özelliği bulunan çevrimiçi ortamlardır. Bu ortamın, son
yıllarda hikayeler bölümüyle ön plana çıktığı görülmektedir. Instagram Mart 2017’de
hikayeler bölümüne reklam almaya başlamıştır. Instagram hikaye reklamları, bir
markaya ait Instagram hesabı aracılığıyla aktarılmak istenen mesajların fotoğraf
ya da video şeklinde paylaşıldığı ve kullanıcıların takip ettiği hesapların öyküleri
arasında açılan uygulamalardır. Instagram hikayelerini kullanan kitlelerin hızla
büyümesi nedeniyle bu kitlelere ulaşmaya çalışan reklamcılar ve reklamverenleri
daha fazla hikaye reklamları kullanmaya yöneltmektedir. Dolayısıyla Instagram
kullanıcılarının hikaye reklamlar hakkında nasıl bir tutum ve davranış eğilimine
sahip olduğu önem kazanmaktadır. Çünkü bu kullanıcıların hikaye reklamları
kabul ya da reddetmelerinin, yaklaşım biçimlerinin; bu hikayeleri takip etmelerini
ve hikayelerin amacına ulaşmasını doğrudan etkilediği düşünülmektedir. Bu
doğrultuda literatürdeki konuyla ilgili bilgi boşluğunun da etkisiyle bu çalışmanın
amacı, tüketicilerin Instagram hikayelerine yönelik tutum ve davranış eğilimlerini
belirlemektir. Amaca dayalı örneklem yöntemi kullanılarak Instagramın hikayeler
bölümünü takip eden katılımcılara yüzyüze ve çevrim içi ortamda anket uygulanmıştır.
423 anketin analize dahil edildiği araştırma sonucuna göre, katılımcıların hikaye
reklamlara yönelik genel olarak olumsuz tutuma sahip oldukları, beklenen
davranış tepkilerini göstermedikleri ve bu davranışların da hikaye reklama yönelik
tutumlardan doğrudan etkilendiği belirlenmiştir.
One of the most widely used social media platforms in our country is Instagram.
The Instagram platform is an online environment that especially designed for
smartphones, usually developed for sharing visual content, free to download and
use. It is seen that this environment this environment stands out with a story section
in recent years. In March 2017, Instagram began advertising in the stories section.
Instagram strory ads are applications in which brand’s messages are shared as a photo
or video through a brand’s Instagram account and seen between stories of accounts
that follows by the users. Due to the rapid growth of audiences using Instagram
stories, advertisers and advertisers seeking to reach these audiences tend to use
more story ads. Therefore, it becomes important to know how Instagram users have
a tendency to have attitude and behave towards story advertisements. It is thought
that the users’ perception, acceptance, or rejection of the Instagram story ads have
a direct impact on their choice to follow these stories, which, in return, influences
the way the stories can reach their goals. In this direction with the effect of the
information gap in the literature, the aim of this study is to determine the attitudes
and behaviors of consumers towards Instagram stories. Using objective-oriented
sampling method, a questionnaire was applied to the participants who followed the
stories section of Instagram in the face-to-face and online environment. According
to the results of 423 questionnaires included in the analysis, it was determined that
participants generally had negative attitudes towards story advertisements, did not
show expected behavioral reactions, and these behaviors were directly affected by
attitudes towards story advertising.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Sunulmuş Bildiriler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 2 |