As with all disciplines, political communication discipline has entered into a change and
transformation with the developing communication technologies. The fact that parties
and politicians carry their political communication to the digital environment and direct
communication with the target group auditions in this environment brings many issues
that need to be examined. This study aims to analyze Twitter contents of repeated by
the Supreme Election Board (SEB) on June 23, 2019 Istanbul Metropolitan Mayoralty
(IMM) Public Alliance Justice and Development Party (JDP) candidate Binali Yıldırım and
the National Alliance Republican People’s Party (RPP) candidate Ekrem İmamoğlu. The
content that the candidates shared on their official Twitter accounts between 9 May-22
June 2019 during the election campaign period was collected through Maxqda qualitative
data analysis program and analyzed and examined by content analysis technique. Tweets
in the research was classified by location and activity, election campaign communication,
personal message, information and explanation, interpersonal dialogue, communication
with selected and appointed persons, and other/unknown categories. In addition, the
most frequently used hashtags were determined by the candidates, the relationship
between hashtags and tweet categories was examined and the word frequency analyzes
of the candidates were done. As a result, it can be said that candidates use Twitter more
for location and activity, election campaign communication, personal message and
information and explanation. In the study, it was revealed that the candidates did not
much attention to the interaction feature which is one of the most important benefits of
social media.
Political Communication Twitter June 23 Istanbul Metropolitan Mayoralty Election Binali Yıldırım Ekrem İmamoğlu
Gelişen iletişim teknolojileri ile birlikte tüm disiplinlerde olduğu gibi siyasal iletişim
disiplini de bir değişim ve dönüşüm içerisine girmiştir. Partilerin ve politikacıların siyasal
iletişim çalışmalarını dijital ortama taşıması ve bu ortamda hedef kitle olan seçmelerle
doğrudan iletişim kurulması incelenmesi gereken birçok konuyu da beraberinde
getirmektedir. Söz konusu bu çalışma, Yüksek Seçim Kurulu (YSK) tarafından tekrarlanan
23 Haziran 2019 İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanlığı seçiminde Cumhur
İttifakı Adalet ve Kalkınma Partisi (AK Parti) adayı Binali Yıldırım ve Millet İttifakı
Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) adayı Ekrem İmamoğlu’nun Twitter içeriklerini siyasal
iletişim açısından analiz etmeyi amaçlamaktadır. Seçim kampanyası dönemine denk
gelen 9 Mayıs-22 Haziran 2019 tarihleri arasında adayların resmi Twitter hesaplarından
paylaştıkları içerikler Maxqda nitel veri analizi programı ile toplanmış ve içerik analizi
tekniğiyle incelenerek analiz edilmiştir. Araştırmada tweet’ler; konum ve etkinlik, seçim
kampanyası iletişimi, kişisel mesaj, bilgi ve açıklama, kişilerarası diyalog, seçilmiş ve
atanmışlarla iletişim ve diğer/bilinmeyen olmak üzere toplam yedi kategori olarak
sınıflandırılmıştır. Ayrıca araştırmada, adaylar tarafından en sık kullanılan hashtag’ler
tespit edilmiş, hashtag’ler ile tweet kategorileri arasındaki ilişkiye bakılmış ve adayların
kelime sıklık çözümlemeleri gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak, adayların Twitter’ı daha
çok konum ve etkinlik, seçim kampanyası iletişimi, kişisel mesaj ile bilgi ve açıklama
için kullandıkları söylenebilir. Ayrıca çalışmada, adayların sosyal medyanın en önemli
getirilerinden birisi olan etkileşim özelliğini fazla önemsemedikleri ortaya çıkmıştır.
Siyasal İletişim Twitter 23 Haziran İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı Seçimi Binali Yıldırım Ekrem İmamoğlu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 1 |