Günümüzde haber almak için ilk başvurulan kaynağın sosyal medya olması ile vatandaşların, haber ajanslarının, politikacıların ve pek çok meslek alanındaki profesyonel kişilerin sıklıkla sosyal medya hesaplarından haber yayını yapması gazeteciliği farklı bir boyuta taşımıştır. Önceleri internet gazeteciliği için bahsedilen pek çok avantajlı özelliğin şimdilerde sosyal medya platformlarına taşınması ve sosyal ağların kendine özgü doğasıyla birleşmesi sonucunda sosyal medya gazeteciliği kavramı tartışılmaya başlamıştır. Böylece haber kuruluşlarının sosyal medya ölçümleme sitelerine kaydolarak performans takibi yapmaları ve sosyal medya hesaplarından günlük haberleri paylaşmaları yeni bir gazetecilik alanının ve çalışma şeklinin doğacağının sinyalini vermiştir. Twitter gazeteciliği, Instagram gazeteciliği, YouTube gazeteciliği ve hatta hikâye gazeteciliği gibi sosyal medya gazetecilik türlerinin toplumun haber alma ihtiyacını karşılamada yeni bir alan yarattığı görülmektedir. Bu araştırmada ülkemizde popülerliği ile bilinen üç haber ajansının sosyal medya gazeteciliği yönünden incelenmesi amaçlanmıştır. Genel tarama modeline göre yürütülen araştırmada, üç haber ajansının Facebook, Instagram, Twitter ve YouTube hesaplarındaki takipçi sayıları, haber paylaşım sıklıkları, takipçi artış oranları ve paylaştıkları ileti türleri incelenerek sosyal medya gazeteciliği açısından karşılaştırılmıştır. Böylece haber ajanslarının yeni gazetecilik anlayışına yönelik tutumlarının ileriye dönük yapacakları çalışmalara yön vereceği düşünülmektedir.
Gazetecilik Yeni medya Sosyal medya Sosyal medya gazeteciliği
Today, social media has become the number one news source; therefore, citizen journalists, news agencies, politicians, and various professionals often share news on their social media accounts, which changed journalism’s face. Many advantageous features previously associated with internet journalism can be found on social media nowadays. With the inherent connectivity of social platforms, social media journalism started to be debated as a concept. Thus, news agencies enrolled in social media measurement sites to track their performance and started to share daily news on their social media accounts, which heralded a new era of journalism and new ways of operating. New types of social media journalism such as Twitter journalism, Instagram journalism, YouTube journalism, and more specifically, Story journalism meets the needs of the online social media society for information and create new venues that are predicted to expand soon. This study aims to investigate three news agencies which are known for their popularity in Turkey, in terms of social media journalism. In the research carried out according to the general survey model, the number of followers on Facebook, Instagram, Twitter and YouTube accounts, news sharing frequency, weekly follower growth rates, and the types of shared messages of three news agencies were examined and compared in terms of social media journalism. Thus, it is believed that news agencies’ attitudes towards the new journalism approach will guide future studies.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Temmuz 2020 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 2 |