There are different functions of socialization in terms of the individual and society. The individual acquires human qualities thanks to socialization, becomes an ordinary member of the society, shapes his lifestyle, prevents loss of time by using the experiences of the past, and avoids the risks that may occur in different levels. He acquires and develops language, which is an essential tool of communication in the process of socialization.
Furthermore, he learns and practices the elements such as gesture, mimic, and body language, which add meaning and depth to communication in the process of socialization. When social media is considered in terms of sociality and socialization, the sociality of social media is a non-routine sociality. The sociality of social media is a ‘sociality’ that requires serious hesitations, and that will be a means of asking big questions because the relationship and communication are limited, shallow, and, more importantly, disconnected from time and space to a great extent. This research focuses on the adventure of socialization in social media channels. Its characteristics and the course of its journey have been investigated. The current literature has been examined in detail within the context of the issue.
Sosyalleşmenin birey ve toplum açısından yerine getirdiği farklı işlevler vardır. Birey sosyalleşme sayesinde insani nitelikler kazanmakta, toplumunun normal bir üyesi haline gelmekte, yaşam tarzını şekillendirmekte, geçmişin deneyimlerinden yararlanarak zaman kaybı yaşamamakta, farklı düzlemlerde söz konusu olabilecek risklerden uzak durmaktadır. İletişimin en temel aracı olan dili bile sosyalleşme sürecinde edinmekte ve geliştirmektedir. Ayrıca iletişime kapsam ve derinlik katan jest, mimik, beden dili gibi unsurları sosyalleşme sürecinde öğrenip uygulamaya aktarmaktadır. Sosyallik ve sosyalleşme açısından sosyal medya dikkate alındığında, sosyal medyanın sosyalliği, rutin dışı bir sosyalliktir. Sosyal medyanın sosyalliği ciddi tereddütleri gerektirecek, büyük sorular sormaya vesile olacak bir ‘sosyalliktir’. Çünkü ilişki ve iletişim sınırlı, sığ ve çok daha önemlisi zaman ve mekândan büyük oranda kopmuş durumdadır. Sosyal medyada sınırlı bir iletişimden bahsetmek mümkünse de ilişkiden bahsetmek çok zordur. Bu çalışma, sosyalleşmenin sosyal medya mecralarındaki serüvenini konu edinmektedir. Ne gibi özelliklere sahip olduğu ve gidişatın seyrinin ne olduğu incelenmiştir. Konu bağlamında detaylı bir şekilde mevcut literatür incelenmiştir. Araştırma ile ‘sosyalleşme’ olgusunun hem işleyiş hem de niteliksel açıdan önemli düzeyde değişime uğradığı, ‘sosyalleşmenin’ yeni bir anlam ve amaca evrildiği tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Temmuz 2020 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 2 |