Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Media use of the Young Population in The Election Periods: March 31, 2019 Local Elections in Turkey

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 2, 989 - 1010, 24.07.2020
https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.722801

Öz

In political communication processes, election campaigns are important for the high level of contact between voters and politicians. In the election campaign, political parties carry out some activities in order to reach the voters through various methods and influence the voters’ decision. Media activities occupy an important place among these activities. The media has an important position in ensuring the flow of messages between the voter and the candidate/political party. In this framework, the purpose of the study is to determine the media use levels of the young population, the role of the media in the decision-making processes and to determine the relations between the information sources of the voters during the election periods. Within this study, during the March 31, 2019, Local Government Elections, the majority of those studying in Turkey in the age range of 17 and 26 550 university students face to face interviews were conducted for the application. With the application of the questionnaire, the influences of the participants with the media, political information sources, and voting preferences were measured during the election period. As a result of the study, it was determined that the internet and television among the information sources were among the media tools most followed by the youth during the election period, and social media was an important medium in the decision-making processes of the young population. At the same time, in the selection process, it was concluded that there is an interaction between the information obtained from the family and the immediate environment, which are among the traditional sources of information, and the information obtained from the media.

Kaynakça

  • Akyol, Mevlüt. (2015). “Seçim Kampanyalarında Sosyal Medya Kullanımı: Facebook ve 2014 Cumhurbaşkanlığı Seçimleri”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 14(55):98– 114.
  • Arklan, Ümit ve Akgül, Mahmut. (2013). Sosyal Medya Ortamında İçerik Üretim Süreci ve Etki Eden Faktörler: Sivas Örneğinde Uygulamalı Bir Çalışma, The Journal of Academic Social Science Studies, Volume 6 Issue 6, p. 53-82, June 2013
  • Aziz, Aysel. (2007). Siyasal İletişim. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Bal, Enes ve Delal, Özlem. (2019). “Siyasal Bilgilenmede Twitter Kullanımı Üzerine Panoramik Bir Değerlendirme”. Social Sciences 14(3):118–132.
  • Balcı, Şükrü. (2016). 7 Haziran’dan 1 Kasım’a Türkiye’de siyasal iletişim uygulamaları, Konya: Literatürk Academia
  • Balcı, Şükrü ve Akar, Hüsamettin. (2010). “Siyasal Bilgilenmede İletişim Araç ve Yöntemlerinin Önem Düzeyi: 29 Mart 2009 Yerel Seçimleri Konya Araştırması”. Humanities Sciences 5(2):282-305.
  • Balcı, Şükrü ve Bor, Tuğba (2015). “Siyasal Bilgilenmede Televizyonun Önem Düzeyi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir İnceleme”, Global Media Journal: Turkish Edition, 5/10, 47 70.
  • Baş, Türker (2005). Anket Nasıl Hazırlanır ? Nasıl Uygulanır ? Nasıl Değerlendirilir ?, Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Başarır, Murat. (2019). “Siyasal İletişim Sürecindeki Metaforik Üsluba İlişkin Betimleyici Bir Çalışma”. Erciyes İletişim Dergisi 6(1):625–640.
  • Bayraktutan, Günseli; Binark, Mutlu; Çomu, Tuğrul; Doğu, Burak; İslamoğlu, Gözde ve Telli Aydemir, Aslı. (2014). “Siyasal iletişim sürecinde sosyal medya ve Türkiye’de 2011 genel seçimlerinde Twitter kullanımı”. Bilig (68):59–96.
  • Blumler, Jay G. ve Kavanagh, Dennis. (1999). “The third age of political communication: Influences and features”. Political communication 16(3):209–230.
  • Borins, Sanford. (2011). “Online Adaydan Online Başkana”. içinde Seçim Kampanyalarında Geleneksel Medya, İnternet ve Sosyal Medyanın Kullanımı. Ed. Yusuf Devran. İstanbul: Başlık Yayın Grubu.
  • Çağlar, Nedret ve Köklü, Pelin Havva. (2017). “Yeni medyanın siyasal iletişim aracı olarak kullanımı: Siyasal partilerin resmi web sitelerine yönelik bir araştırma”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 5(1):148–173.
  • Damlapınar, Zülfikar ve Balcı, Şükrü. (2014). Siyasal İletişim Sürecinde Seçimler, Adaylar, İmajlar. Konya: Literatürk Academia.
  • Gurevitch, Michael; Coleman, Stephen ve Blumler, Jay G.. (2009). “Political communication— Old and new media relationships”. The ANNALS of the American Academy of Political and Social Science 625(1):164–181.
  • Hall, Stuart. (2001). “Encoding/decoding”. Media and cultural studies: Keyworks 2.
  • İnce, Mustafa ve Koçak, Mevlüt Can. (2018). “The Use of Tv In USA Precidency Electıons As A Mass Medıa”. Electronic Turkish Studies 13(13).
  • Kalender, Ahmet. (2000). Siyasal iletişim, seçmenler ve ikna stratejileri. Konya: Çizgi.
  • Karaçor, Süleyman. (2009). “Yeni iletişim teknolojileri, siyasal katılım, demokrasi”. Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 16(2):121–131.
  • Kellner, Douglas. (2011). “Barack Obama ve Ünlü Gösterisi”. Ss. 45-84 içinde Seçim Kampanyalarında Geleneksel Medya, İnternet Ve Sosyal Medyanın Kullanımı. Ed. Yusuf Devran. İstanbul: Başlık Yayın Grubu.
  • Koçak, Mevlüt Can (2014). Siyasal Bilgilenme Sürecinde Televizyonun Rolü ve Etkileri (Konya Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Laswell, Harold. (1960). The structure and function of communication Communication In The Society. Urbana: University of Illinois Press.
  • McNair, Brain. (2011). An Introduction to Political Communication. New York: Routledge.
  • Olkun, Emre Osman; Yüksel, Esra ve Akdemir, Gizem Yıldız. (2018). “Sosyal Medya ve Siyasal Katılım: 2017 Referandumunda Bir Saha Araştırması”. Journal of International Social Research 11(60).
  • Özkan, Abdullah. (2004). Siyasal İletişim partiler,seçimler,stratejiler. İstanbul: Nesil Yayınları.
  • Paletz, David L. ve Lipinski, Daniel. (1994). “Political culture and political communication”. Working Papers (92).
  • Ryfe, David Michael. (2001). “History and Political Communication: An Introduction”. Political Communication 18(4):407-20.
  • Strömbäck, Jesper ve Kiousis, Spiro. (2014). “Strategic political communication in election campaigns”. Political communication 18:109.
  • Temel, Faruk. (2013). “Siyasal Tercihlerin Oluşum Sürecinde Kitle İletişim Araçlarının Rolü”. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (29):239–250.
  • Temel, Faruk; Önürmen, Onur ve Köprü, Mehmet. (2014). “Seçim Kampanyalarında Dijital Araçlar ve İnternetin Yeri: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma”. Global Media Journal: Turkish Edition 5(9).
  • Tokgöz, Oya. (2008). Siyasal İletişimi Anlamak. Ankara: İmge Yayınevi.
  • Tokgöz, Oya. (2010). Seçimler Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Yayınevi
  • Tunca, Elif Asude ve Avtürk Koldaş, Nurten. (2019). “İletişim Perspektifinden Siyasal İletişim ve Seçim Kampanyaları”. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi 8(4):2785-2809.
  • Ünlü, Çiğdem Yasemin. (2018). “Seçim Kampanyaları ve Politik/Kamusal Konuşmaların Gelişimi Üzerine Bir Literatür İncelemesi.” Global Media Journal: Turkish Edition 8(16).
  • Vural Akıncı, Z. Beril ve Bat, Mikail. (2009). “Siyasal Seçim Kampanyalarında Yeni İletişim Teknolojileri ve Blog Kullanımı: 2008 Amerika Başkanlık Seçimlerine Yönelik Karşılaştırmalı Bir Analiz”. Journal of Yaşar University 4(16):2745–2778.
  • West, Darrell M. (1994/1995). Television advertising in election campaigns. Political Science Quarterly, 109, 789–809.
  • www.amerikaninsesi.com. (2020). “Amerika’da Başkanlık Seçim Kampanyaları ve Medya”. Amerika’nin Sesi | Voice of America - Turkish. Geliş tarihi 13 Nisan 2020 (https://www.amerikaninsesi.com/a/amerikada-bakanlk-secim-kampanyalar-ve- medya-148735595/1207566.html).
  • www.gemius.com.tr. (2020). “Yerel Seçim 2019: İnternet meydanında en büyük kalabalığı kim topladı?” Gemius Turkey. Geliş tarihi 13 Nisan 2020 (http://www.gemius.com. tr/974/yerel-secim-2019-nternet-meydaninda-en-buyuk-kalabalgi-kim-topladi. html).
  • www.resmigazete.gov.tr. (2020). Geliş tarihi 14 Nisan 2020 (https://www.resmigazete. gov.tr/eskiler/2018/12/20181213M1-1.pdf ).
  • www.yok.gov.tr. (2020). Geliş tarihi 14 Nisan 2020 (https://istatistik.yok.gov.tr/).
  • www.ysk.gov.tr. (2020). Geliş tarihi 14 Nisan 2020 (http://www.ysk.gov.tr/tr/ istatistik/5644).

Genç Nüfusun Seçim Dönemlerinde Medya Kullanımı: Türkiye 31 Mart 2019 Yerel Seçimleri

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 2, 989 - 1010, 24.07.2020
https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.722801

Öz

Siyasal iletişim süreçlerinde seçim kampanyaları, seçmen ve politikacıların yüksek düzeydeki teması bakımından önem arz etmektedir. Seçim kampanyasında siyasi partiler, çeşitli yöntemlerle seçmene ulaşmak ve seçmenin oy kararını etkilemek amacıyla bir takım faaliyetler yürütmektedir. Bu faaliyetler arasında medya etkinlikleri önemli yer tutmaktadır. Medya, seçmen ve aday/siyasi parti arasında mesaj akışını sağlaması bakımından önemli bir pozisyondadır. Bu çerçevede seçim dönemlerinde genç nüfusun medya kullanım düzeylerini, medyanın karar alma süreçlerindeki rolünü belirlemek ve seçmenin bilgi kaynakları arasındaki ilişkilerin tespit edilmesi çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında, 31 Mart 2019 Mahalli İdareler Seçimleri sırasında, Türkiye’de eğitim gören çoğunluğu 17 ve 26 yaş aralığındaki 550 üniversite öğrencisine yönelik yüz yüze anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Anket uygulamasıyla, katılımcıların seçim döneminde medya ile ilişkileri, siyasal bilgi kaynakları, oy verme tercihinde etkili faktörler ölçümlenmiştir. Çalışma sonucunda, seçim döneminde bilgi kaynakları arasındaki internetin ve televizyonun gençler tarafından en fazla takip edilen medya araçları arasında yer aldığı, sosyal medyanın da genç nüfusun karar alma süreçlerinde önem taşıyan bir mecra olduğu tespit edilmiştir. Aynı zamanda seçim sürecinde, daha çok geleneksel bilgi kaynakları arasında yer alan aile ve yakın çevreden edinilen bilgilerle, medyadan edinilen bilgiler arasında bir etkileşimin söz konusu olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akyol, Mevlüt. (2015). “Seçim Kampanyalarında Sosyal Medya Kullanımı: Facebook ve 2014 Cumhurbaşkanlığı Seçimleri”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 14(55):98– 114.
  • Arklan, Ümit ve Akgül, Mahmut. (2013). Sosyal Medya Ortamında İçerik Üretim Süreci ve Etki Eden Faktörler: Sivas Örneğinde Uygulamalı Bir Çalışma, The Journal of Academic Social Science Studies, Volume 6 Issue 6, p. 53-82, June 2013
  • Aziz, Aysel. (2007). Siyasal İletişim. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Bal, Enes ve Delal, Özlem. (2019). “Siyasal Bilgilenmede Twitter Kullanımı Üzerine Panoramik Bir Değerlendirme”. Social Sciences 14(3):118–132.
  • Balcı, Şükrü. (2016). 7 Haziran’dan 1 Kasım’a Türkiye’de siyasal iletişim uygulamaları, Konya: Literatürk Academia
  • Balcı, Şükrü ve Akar, Hüsamettin. (2010). “Siyasal Bilgilenmede İletişim Araç ve Yöntemlerinin Önem Düzeyi: 29 Mart 2009 Yerel Seçimleri Konya Araştırması”. Humanities Sciences 5(2):282-305.
  • Balcı, Şükrü ve Bor, Tuğba (2015). “Siyasal Bilgilenmede Televizyonun Önem Düzeyi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir İnceleme”, Global Media Journal: Turkish Edition, 5/10, 47 70.
  • Baş, Türker (2005). Anket Nasıl Hazırlanır ? Nasıl Uygulanır ? Nasıl Değerlendirilir ?, Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Başarır, Murat. (2019). “Siyasal İletişim Sürecindeki Metaforik Üsluba İlişkin Betimleyici Bir Çalışma”. Erciyes İletişim Dergisi 6(1):625–640.
  • Bayraktutan, Günseli; Binark, Mutlu; Çomu, Tuğrul; Doğu, Burak; İslamoğlu, Gözde ve Telli Aydemir, Aslı. (2014). “Siyasal iletişim sürecinde sosyal medya ve Türkiye’de 2011 genel seçimlerinde Twitter kullanımı”. Bilig (68):59–96.
  • Blumler, Jay G. ve Kavanagh, Dennis. (1999). “The third age of political communication: Influences and features”. Political communication 16(3):209–230.
  • Borins, Sanford. (2011). “Online Adaydan Online Başkana”. içinde Seçim Kampanyalarında Geleneksel Medya, İnternet ve Sosyal Medyanın Kullanımı. Ed. Yusuf Devran. İstanbul: Başlık Yayın Grubu.
  • Çağlar, Nedret ve Köklü, Pelin Havva. (2017). “Yeni medyanın siyasal iletişim aracı olarak kullanımı: Siyasal partilerin resmi web sitelerine yönelik bir araştırma”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 5(1):148–173.
  • Damlapınar, Zülfikar ve Balcı, Şükrü. (2014). Siyasal İletişim Sürecinde Seçimler, Adaylar, İmajlar. Konya: Literatürk Academia.
  • Gurevitch, Michael; Coleman, Stephen ve Blumler, Jay G.. (2009). “Political communication— Old and new media relationships”. The ANNALS of the American Academy of Political and Social Science 625(1):164–181.
  • Hall, Stuart. (2001). “Encoding/decoding”. Media and cultural studies: Keyworks 2.
  • İnce, Mustafa ve Koçak, Mevlüt Can. (2018). “The Use of Tv In USA Precidency Electıons As A Mass Medıa”. Electronic Turkish Studies 13(13).
  • Kalender, Ahmet. (2000). Siyasal iletişim, seçmenler ve ikna stratejileri. Konya: Çizgi.
  • Karaçor, Süleyman. (2009). “Yeni iletişim teknolojileri, siyasal katılım, demokrasi”. Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 16(2):121–131.
  • Kellner, Douglas. (2011). “Barack Obama ve Ünlü Gösterisi”. Ss. 45-84 içinde Seçim Kampanyalarında Geleneksel Medya, İnternet Ve Sosyal Medyanın Kullanımı. Ed. Yusuf Devran. İstanbul: Başlık Yayın Grubu.
  • Koçak, Mevlüt Can (2014). Siyasal Bilgilenme Sürecinde Televizyonun Rolü ve Etkileri (Konya Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Laswell, Harold. (1960). The structure and function of communication Communication In The Society. Urbana: University of Illinois Press.
  • McNair, Brain. (2011). An Introduction to Political Communication. New York: Routledge.
  • Olkun, Emre Osman; Yüksel, Esra ve Akdemir, Gizem Yıldız. (2018). “Sosyal Medya ve Siyasal Katılım: 2017 Referandumunda Bir Saha Araştırması”. Journal of International Social Research 11(60).
  • Özkan, Abdullah. (2004). Siyasal İletişim partiler,seçimler,stratejiler. İstanbul: Nesil Yayınları.
  • Paletz, David L. ve Lipinski, Daniel. (1994). “Political culture and political communication”. Working Papers (92).
  • Ryfe, David Michael. (2001). “History and Political Communication: An Introduction”. Political Communication 18(4):407-20.
  • Strömbäck, Jesper ve Kiousis, Spiro. (2014). “Strategic political communication in election campaigns”. Political communication 18:109.
  • Temel, Faruk. (2013). “Siyasal Tercihlerin Oluşum Sürecinde Kitle İletişim Araçlarının Rolü”. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (29):239–250.
  • Temel, Faruk; Önürmen, Onur ve Köprü, Mehmet. (2014). “Seçim Kampanyalarında Dijital Araçlar ve İnternetin Yeri: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma”. Global Media Journal: Turkish Edition 5(9).
  • Tokgöz, Oya. (2008). Siyasal İletişimi Anlamak. Ankara: İmge Yayınevi.
  • Tokgöz, Oya. (2010). Seçimler Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Yayınevi
  • Tunca, Elif Asude ve Avtürk Koldaş, Nurten. (2019). “İletişim Perspektifinden Siyasal İletişim ve Seçim Kampanyaları”. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi 8(4):2785-2809.
  • Ünlü, Çiğdem Yasemin. (2018). “Seçim Kampanyaları ve Politik/Kamusal Konuşmaların Gelişimi Üzerine Bir Literatür İncelemesi.” Global Media Journal: Turkish Edition 8(16).
  • Vural Akıncı, Z. Beril ve Bat, Mikail. (2009). “Siyasal Seçim Kampanyalarında Yeni İletişim Teknolojileri ve Blog Kullanımı: 2008 Amerika Başkanlık Seçimlerine Yönelik Karşılaştırmalı Bir Analiz”. Journal of Yaşar University 4(16):2745–2778.
  • West, Darrell M. (1994/1995). Television advertising in election campaigns. Political Science Quarterly, 109, 789–809.
  • www.amerikaninsesi.com. (2020). “Amerika’da Başkanlık Seçim Kampanyaları ve Medya”. Amerika’nin Sesi | Voice of America - Turkish. Geliş tarihi 13 Nisan 2020 (https://www.amerikaninsesi.com/a/amerikada-bakanlk-secim-kampanyalar-ve- medya-148735595/1207566.html).
  • www.gemius.com.tr. (2020). “Yerel Seçim 2019: İnternet meydanında en büyük kalabalığı kim topladı?” Gemius Turkey. Geliş tarihi 13 Nisan 2020 (http://www.gemius.com. tr/974/yerel-secim-2019-nternet-meydaninda-en-buyuk-kalabalgi-kim-topladi. html).
  • www.resmigazete.gov.tr. (2020). Geliş tarihi 14 Nisan 2020 (https://www.resmigazete. gov.tr/eskiler/2018/12/20181213M1-1.pdf ).
  • www.yok.gov.tr. (2020). Geliş tarihi 14 Nisan 2020 (https://istatistik.yok.gov.tr/).
  • www.ysk.gov.tr. (2020). Geliş tarihi 14 Nisan 2020 (http://www.ysk.gov.tr/tr/ istatistik/5644).
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Türkçe Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Faruk Temel 0000-0001-7103-0790

Yayımlanma Tarihi 24 Temmuz 2020
Gönderilme Tarihi 18 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Temel, F. (2020). Genç Nüfusun Seçim Dönemlerinde Medya Kullanımı: Türkiye 31 Mart 2019 Yerel Seçimleri. Erciyes İletişim Dergisi, 7(2), 989-1010. https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.722801