Ulusal yayın yapan özel televizyon kuruluşları yoğun bir şekilde eğlence ve yarışmaprogramları yayınlamaktadır. Bu tarz program türleri tek başına eğlenceli vakit geçirme aracıolarak değerlendirilmemelidir. Bu programlar ile rekabete dayalı, bireylerin kendi çıkarlarınasahip çıkmalarına salık veren ticari ve tüketime dayalı bir süreç geliştirilmektedir. Bu türprogramlar aracılığıyla maddi bir zenginlik yaratılır ve aynı zamanda bu zenginliğinyaratıldığı toplumsal düzeni sürdüren bilinçler yeniden üretilmiş olur. Amaç küreselideolojinin pratiklerinin yayılmasıdır. Daha çok izleyiciye ulaşma isteği televizyonun kitleiletişim araçları içerisindeki önemini arttırmıştır. Çalışmamız yarışma programlarınınkü*ltürel sömürü araçları olduğu fikrine katılmaktadır. Bu çalışmada, bir kitle iletişim aracıolan televizyonun ve televizyon programcılığının özellikleri ve işlevleri ışığında 06 Şubat2008 ile 11 Şubat 2008 tarihleri arasında yayınlanan “Var mısın Yok Musun” adlı yarışmaprogramı ortaya konan sorunsal çerçevesinde belirlenen değişkenlere göre incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ocak 2011 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ocak 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 1 Sayı: 1 |