1970'li yıllarla birlikte yaşanan ekonomik yapılanmanın ve küreselleşmenin medyaalanındaki yansımaları izlerkitlenin medya tüketim alışkanlıklarının değişmesine neden olmuştur.Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımından hareketle bu çalışmada Eskişehirli izlerkitlenin medyakullanmama nedenleri ve medya kullanım sıklığı araştırılmıştır.
Eğitim değişkeni ve medya kullanımı arasındaki ilişkiyi irdeleyen çalışma Eskişehir ilindeyapılmıştır. Devlet İstatistik Enstitüsü'nden alınan Eskişehir nüfus bilgileri doğrultusunda evrenitemsil eden dört yüz kişi kotalı örneklem yolu ile belirlenmiştir. Anket yolu ile elde edilen verilerSPSS programı ile analiz edilmiştir. İzlerkitlenin İnternet, cep telefonu, radyo, televizyon vegazeteyi kullanma sıklığı ve kullanmama nedenleri incelenmiştir.
Araştırmanın sonucuna göre, eğitim düzeyi arttıkça izlerkitlenin kitle iletişim araçlarıseçkisi genişlemektedir. Televizyon eğitimli ya da eğitimsiz farkı olmaksızın izlerkitle tarafındankullanılmaktadır. Eğitim düzeyi azaldıkça radyo dinleme oranı artmaktadır. İzlerkitleilgilenmiyorum, evimizde radyo yok ve zaman ayıramıyorum gerekçeleri ile radyodinlememektedir. Cep telefonu eğitimsiz izlerkitlenin bile medya seçkisinde yaygın bir biçimdeyer almaktadır. Cep telefonu kullanmama nedenleri ise ekonomik nedenler ve ilgi duymamakolarak belirtilmiştir. Ortaöğretim düzeyinde eğitim alan izlerkitle, üniversite düzeyinde eğitimalan gruptan daha sık gazete okumaktadır. Eskişehir'deki izlerkitle ekonomik nedenler, zamanayıramama ve ilgilenmeme nedeni ile gazete okumamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ocak 2011 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ocak 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 1 Sayı: 2 |