Turizm birçok ülke için ekonomik gelişimin sağlanmasında önemli rol oynayan sektörlerin başında gelmektedir. Turizm potansiyeline sahip ülkeler turizmden daha fazla pay alma çabası ile yoğun bir rekabete girmişlerdir. Yaşanan bu rekabet sadece ülkeler arasında değil bölgeler arasında hatta daha yoğun bir şekilde işletmeler arasında da yaşanmaktadır. Rekabette avantaj sağlayarak satış hacimlerini artırmak isteyen işletmeler pazarlama iletişiminin en gözde araçlarından reklama daha fazla önem vermektedirler. Reklam faaliyetleri bir dizi aşamaları içeren bir süreçtir ve bu süreçte temel yaklaşımlar olarak da adlandırılan yaratıcı stratejiler özellikle ele alınması gereken bir husustur. Araştırma Türkiye'de faaliyet gösteren 121 tane beş yıldızlı otel üzerinde uygulanmıştır. İşletmelerin reklam kampanyalarında konumlandırma yaklaşımını daha yoğun bir şekilde benimsedikleri, imaj yaklaşımı ve temel satış önerisi yaklaşımından da faydalandıkları saptanmıştır. Ayrıca imaj oluşumunda genellikle ses benzerliğinden yararlanıldığı, görsel benzerliğin ikinci, işitsel benzerliğin ise konaklama işletmelerinin reklam kampanyalarında daha az oranda kullanıldığı belirlenmiştir.
Turizm Reklam Yaratıcı Strateji Temel Satış Önerisi Konumlandırma İmaj
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Mart 2012 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ocak 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 3 |