Political issues have a large place in social media. Social Media have interfered in the relationship between the media and politics as a powerful factor. Social Media have come to be a determinant of agenda in political circles and traditional media rather than an environment just consuming the agenda. In the study conducted on 410 social media users, the participants are found to share their political views even if they are not a member of any political parties, Twitter users are found to be more politicalized and political content has an impact on political choices. The study, along with the research findings, is aimed at identifying the relationship between politics and social media and at defining the altering form of political communication under the influence of social media by political communication 2.0.
Communication Politics Political Communication Social Media Political Communication 2.0
Siyasi konular sosyal medya ortamlarında geniş yer bulmaktadır. Medya ve siyaset ilişkisine sosyal medya güçlü bir aktör olarak müdahil olmaktadır. Sosyal medya sadece gündemi tüketen bir ortam olmaktan çıkmakta, siyasetin ve geleneksel medyanın gündemini belirlemektedir. 410 sosyal medya kullanıcısının katılımıyla gerçekleştirilen araştırmada, katılımcıların siyasi parti üyesi olmasalar dahi sosyal medya üzerinden siyasi paylaşımlarda bulundukları, Twitter kullanıcılarının daha çok siyasallaştığı ve sosyal medyada paylaşılan siyasi içeriklerin kullanıcıların siyasi tercihlerini etkilediği gibi sonuçlara ulaşılmıştır. Bu çalışma, yapılan araştırma bulgularının da katkısıyla, siyaset ve sosyal medya ilişkisini belirlemeye, sosyal medya etkisiyle değişen siyasal iletişimin bu yeni halini siyasal iletişim 2.0 kavramıyla açıklamaya çalışmaktadır.
İletişim; Siyaset; Siyasal İletişim; Sosyal Medya; Siyasal İletişim 2.0
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Şubat 2014 |
Gönderilme Tarihi | 24 Şubat 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 3 |