Main public relations purposes of non – governmental organizations are to tell target audiences vision and mission of non – governmental organizations, to band together individuals who have shared interest and to provide resources for activities of organizations. It is known that non – governmental organizations attain economic resources to carry out their functions in social system by membership fees and contribution of donors. For non – governmental organizations it is not possible to have enough funds for their activities only with low membership fees. Therefore, it is significant to manage non – governmental organization – donor relationships and to provide funds as a consequence of positive relations with donors. As a new public relations tool, corporate web pages open up an opportunity to interact with target audiences. If corporate web pages are designed in compliance with some principles, they can be used to lead target audiences to make donation. Herewith, corporate web pages come into prominence as a fund – raising tool. Within the frame of the study, web pages of foundations are decided to be examined since they are one of the forms of non – governmental organizations. Through a pre-test including 30 individuals, sixteen foundations were determined. Corporate web pages of these foundations were analyzed in accordance with some principles which are put forth by Sergeant et al. (2007), and also some other criteria are determined for analysis. Findings were achieved through the analyzing of the corporate web pages and indicated that non – governmental organizations do not take advantage of corporate web pages capacities adequately as a fundraising tool
Non – governmental organizations public relations donor relationships corporate web pages fundraising
Sivil toplum kuruluşlarının en temel halklailişkiler amaçları arasında, kurumun vizyonunu ve misyonunu hedef kitlelereanlatabilme, ortak ilgileri paylaşan kişilerin kuruluşa üye olma yoluyladesteğini sunmasını sağlama ve gerçekleştirilmesi planlanan faaliyetlereilişkin kaynak oluşturma yer almaktadır. Bu türdeki kuruluşların toplumsal sistemiçindeki fonksiyonlarını yerine getirebilmeleri için ihtiyaç duydukları maddikaynakları, üyelik aidatları ve bağış yoluyla sağlanan katkılar olmak üzere ikişekilde elde ettiği bilinmektedir. Düşük miktardaki üyelik aidatları yoluylasivil toplum kuruluşlarının faaliyetleri için yeterli kaynağa ulaşması pekmümkün olamamaktadır. Bu nedenle sivil toplum kuruluşlarında bağışçıilişkilerinin yönetilmesi ve bağışçılarla kurulacak olumlu ilişkiler ilekuruluşun ihtiyaç duyduğu kaynaklara ulaşmasının sağlanması önem taşımaktadır.Yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeler sonucu halkla ilişkilerdisiplininin kullanımına giren yeni bir araç olarak kurumsal web sayfalarıhedef kitlelerle etkileşim sağlanmasına olanak sunmakta ve çeşitli prensiplereuygun biçimde tasarlanmaları halinde, hedef kitleleri sivil toplum kuruluşunabağış yapmaya sevk ederek fon sağlama aracı olarak ön plana çıkmaktadır. Çalışmakapsamında; Türkiye'de faaliyet gösteren vakıflardan eğitim, sağlık, çevre veşiddet alanlarındaki toplumsal sorunların çözümü için çalışanların kurumsal websayfalarının incelenmesine karar verilmiş; 30 kişinin katıldığı ön test sonucubelirlenen 16 adet sivil toplum kuruluşunun kurumsal web sayfasının analizinde,Sargeant ve arkadaşları tarafından ortaya konan (2007) prensipler temel alınıp,bu prensipler doğrultusunda çeşitli kriterler belirlenmiştir. İnceleme ile eldeedilen bulgulardan yola çıkarak, sivil toplum kuruluşlarının fon sağlama aracıolarak kurumsal web sayfalarının kapasitesinden tam olarak faydalanmadığısonucuna ulaşılmıştır.
sivil toplum kuruluşları; halkla ilişkiler; bağışçı ilişkileri; kurumsal web sayfası; fon sağlama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Temmuz 2014 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 4 |