Markalar gibi ülkeler de birbiri ile rekabet içindedir ve bu rekabet yalnızca politik, ekonomik ya da kültürel alanda değil bir itibar edinme ve ülke hakkında olumlu algı oluşturma çabalarını da içermektedir. Ülke imajı kampanyalarında halkla ilişkiler, pazarlama, reklam çalışmaları medya görünürlüğün sağlanması için birincil hedeftir. Bu bağlamda mevcut çalışma ülke imajı kampanyalarında ülke değeri oluşturmayı hedefleyen ülke yönetimlerinin uluslararası platformda stratejik iletişim yönetimi uygulamalarını konu edinmektedir. Buna göre Türkiye’nin uluslararası platformda anıldığı ‘Turkey’ ismini ‘Türkiye’ olarak değiştirdiği ‘Hello Türkiye’ projesindeki imaj kampanyası değerlendirilmektedir. Böyle bir kampanya ile Türkiye’nin yurt dışında imaj algısı yükseltilmeye çalışılmaktadır. Kampanyanın planlama ve uygulama aşamaları takip edilerek incelenmiştir. Proje konusu, kampanya hedefleri, stratejik planlama, göstergeler, mesajlar, hedef gruplar, görsel kimlik, ve diğer konular PESO modeli çerçevesinde değerlendirilmektedir. Model halkla ilişkiler ve pazarlama kampanyalarında ücretli, kazanılmış, paylaşılan ve sahip olunan medya kanallarının koordineli olarak kullanılmasını ifade etmektedir. Bu model kampanyaların iletişim stratejisine değer katmakta, her bir kanal kampanya mesajlarının duyurumu için oldukça etkin bir şekilde uygulanabilme imkanı tanımaktadır. PESO çerçevesi kullanılarak Türkiye’nin ‘Hello Türkiye’ kampanyasında kullanılan iletişim araçlarına ve medya platformlarına odaklanılmaktadır. İletişim kanallarının entegre edilerek ülke imajı kampanyasının duyurulmasında kampanya planlaması ve stratejik iletişimin kampanyalardaki yeri irdelenmektedir. Araştırma verileri 2024 Haziran ayı içerisinde toplanmıştır. Veriler TC İletişim Başkanlığı web sayfası ve sosyal medya hesaplarından, haber sitelerinden elde edilmiştir. Toplanan bilgiler nitel içerik analizlerinden betimsel analiz ile açıklanmaktadır.
PESO Modeli Ülke İmajı Kampanya Planlama İletişim Stratejisi Halkla İlişkiler Medya Kanalları.
Like brands, countries are in competition with each other, and this competition includes efforts to build a reputation and create a positive perception about the country, not only in the political, economic or cultural field. Public relations, marketing and advertising activities in country image campaigns are the primary targets for ensuring media visibility. In this context, the current study focuses on the strategic communication management practices of country administrations, which aim to create country value in country image campaigns, on an international platform. Accordingly, the image campaign in the ‘Hello Türkiye’ project, in which Turkey changed its name from ‘Turkey’ to ‘Türkiye’, where it is internationally known, is evaluated. With such a campaign, Türkiye's image perception abroad is tried to be increased. The planning and implementation stages of the campaign were followed and examined. Project subject, campaign objectives, strategic planning, indicators, messages, target groups, visual identity, and other issues are evaluated within the framework of the PESO model. The model refers to the coordinated use of paid, earned, shared and owned media channels in public relations and marketing campaigns. This model adds value to the communication strategy of campaigns and allows each channel to be implemented very effectively for the announcement of campaign messages. Using the PESO framework, the focus is on the communication tools and media platforms used in Türkiye's ‘Hello Türkiye’ campaign. The role of campaign planning and strategic communication in campaigns is examined in announcing the country image campaign by integrating communication channels. Research data were collected in June 2024. The data were obtained from the web page and social media accounts of the Presidency of Communication of the Republic of Türkiye and news websites. The collected information is explained by descriptive analysis from qualitative content analysis.
PESO Model Country Image Campaign Planning Communication Strategy Public Relation Media Channels.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim Çalışmaları, Halkla İlişkiler |
Bölüm | Yabancı Dillerdeki Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 12 Sayı: 1 |