Mustafa Kemal’de inkılâp düşüncesi bir anda ortaya çıkmış değildir.
Onda inkılâp düşüncesi okul sıralarında var olan bir gerçekliktir. Ondaki inkılâp düşüncesinin gelişiminde birçok faktör rol oynamıştır. Yaşadığı çevre ve çocukluk yılları bilinçli bir şekilde yetişmesini sağlamıştır.
Eğitim öğretim hayatı, arkadaşları, öğretmenleri, okuduğu kitaplar, düşünce akımları Mustafa Kemal’de inkılâp düşüncesinin oluşumuna ve
gelişimine etki eden faktörler arasındadır. Mustafa Kemal, doğuştan
getirdiği hususiyetler ile sonradan elde ettiği kazanımları harmanlayarak inkılâpçı bir karaktere sahip olmuştur. Çalışma, Mustafa Kemal’de
inkılâp düşüncesinin oluşumunu ve gelişimini irdelemektedir.
Mustafa Kemal’s idea of revolution did not emerge in a sudden and
un-rooted manner, but he had the idea of change in the system from
his early education. The evolution of the idea of revolution happened
as a result of many factors such as the place where he lived and his
early childhood, which provided him with self-conciousness. His education and schooling life, friends, teachers, the books that he read,
the currents of though are also among the factors influencing Mustafa
Kemal’s ideas about the revolution. Mustafa Kemal gained a revolutionary character as a result of a mixture of all these factors. This paper
examines the emergence and development of Mustafa Kemal’s idea of
revolution.
Mustafa Kemal revolution education military school occupational life
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Erdem |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Sayı: 53 |
ERDEM Dergisi TR Dizin, MLA International Bibliography, EBSCOhost, SOBIAD, ASI (Advanced Science Index) İSAM, DAVET, AYK Dergi Dizini ve Academindex tarafından dizinlenmektedir.
ERDEM Journal is indexed by TR Dizin, MLA International Bibliography, EBSCOhost, SOBIAD, ASI (Advanced Science Index) ISAM, DAVET, AYK Journal Index and Academindex.