Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Mustafa Necati Sepetçioğlu’nun Romanlarında Bir Anlatım Unsuru Olarak Semboller

Yıl 2007, Cilt: 17 Sayı: 49, 57 - 66, 02.12.2007

Öz

Birtakım anlatım kodları olarak tanımlanan semboller, romanlara anlatım genişliği ve zenginliği katarlar. Semboller kişisel olabileceği gibi,
zaman içinde kazandıkları anlamlarla geleneksel de olabilirler. Mustafa
Necati Sepetçioğlu sembollerden en geniş ölçüde yararlanan romancıların başında gelir. Yazar özellikle geleneksel sembolleri kullanarak
okuyucuda ortak bilinci kuvvetlendirmek ister.

Kaynakça

  • Baudrillard, Jean (2002), Simgesel Değiş Tokuş ve Ölüm, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yay.
  • Cassou, Jean (1999), Sanat Ansiklopedisi, (Çeviren: Özdemir İnce-İlhan Usmanbaş), İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Cohen, Anthony P. (1999), Topluluğun Simgesel Kuruluşu, (Çeviren: Mehmet Küçük), Ankara: Dost Kitapevi Yay.
  • Dolunay, Şenol Çevik (1994), Sembolik Etkileşim, Ankara: Belvak Yay.
  • İnan, Abdülkadir (2000), Tarihte ve Bugün Şamanizm, Ankara: TTK Yay.
  • Ögel, Bahattin (1993), Türk Mitolojisi, I. Cilt, Ankara: TTK Yay.
  • Ögel, Bahattin (2002), Türk Mitolojisi, II. Cilt, Ankara: TTK Yay.
  • Sepetçioğlu, M. N. (1972), Anahtar, İstanbul: İrfan Yay
  • Sepetçioğlu, M. N. (1973a), Kilit, İstanbul: İrfan Yay.
  • Sepetçioğlu, M. N. (1973b), Kapı, İstanbul: İrfan Yay.
  • Sepetçioğlu, M. N. (1974), Çatı, İstanbul: İrfan Yay.
  • Sepetçioğlu, M. N. (1976), Konak, İstanbul: İrfan Yay.
  • Sepetçioğlu, M. N. (1977), Bu Atlı Geçide Gider, İstanbul: İrfan Yay.
  • Sepetçioğlu, M. N. (1984), Darağacı, İstanbul: İrfan Yay.
  • Sepetçioğlu, M. N. (2002a), Yesili Hoca Ahmed (Sesler ve Işıklar), Ankara: Yeni Avrasya Yay.
  • Sepetçioğlu, M. N. (2002b), Yesili Hoca Ahmed, (Aydınlığın Mührü), Ankara: Yeni Avrasya Yay.
  • Sepetçioğlu, M. N. (2004), Ve Çanakkale (Gördüler), İstanbul: İrfan Yay.
  • Sepetçioğlu, M. N. (2006a), Ve Çanakkale (Geldiler), İstanbul: İrfan Yay.
  • Sepetçioğlu, M. N. (2006b), Ve Çanakkale (Döndüler), İstanbul: İrfan Yay.
  • Tekin, Arslan (1999), Edebiyatımızda İsimler ve Terimler, İstanbul: Ötüken Yay.
  • Türkçe Sözlük (2005), Ankara: TDK Yay.
  • Türkkahraman, Mimar (2000), Türkiye’de Siyasal Sosyalleşme ve Siyasal Sembolizm, İstanbul: Birey Yay.
  • Uraz, Murat (1994), Türk Mitolojisi, İstanbul: Düşünen Adam Yay.

Symbols in the Novels of M. N. Sepetçioğlu as Elements of Narration

Yıl 2007, Cilt: 17 Sayı: 49, 57 - 66, 02.12.2007

Öz

The symbols which are defined as codes of expression add extensiveness and fertility of narration to the novels. The symbols can be personel as it can be traditional with the meaning which it has gained in
the course of time. Mustafa Necati Sepetçioğlu leads the writers who
utilize the symbols on a vast scale. The writer wants to strenghten the
common consciousness among the readers.

Kaynakça

  • Baudrillard, Jean (2002), Simgesel Değiş Tokuş ve Ölüm, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yay.
  • Cassou, Jean (1999), Sanat Ansiklopedisi, (Çeviren: Özdemir İnce-İlhan Usmanbaş), İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Cohen, Anthony P. (1999), Topluluğun Simgesel Kuruluşu, (Çeviren: Mehmet Küçük), Ankara: Dost Kitapevi Yay.
  • Dolunay, Şenol Çevik (1994), Sembolik Etkileşim, Ankara: Belvak Yay.
  • İnan, Abdülkadir (2000), Tarihte ve Bugün Şamanizm, Ankara: TTK Yay.
  • Ögel, Bahattin (1993), Türk Mitolojisi, I. Cilt, Ankara: TTK Yay.
  • Ögel, Bahattin (2002), Türk Mitolojisi, II. Cilt, Ankara: TTK Yay.
  • Sepetçioğlu, M. N. (1972), Anahtar, İstanbul: İrfan Yay
  • Sepetçioğlu, M. N. (1973a), Kilit, İstanbul: İrfan Yay.
  • Sepetçioğlu, M. N. (1973b), Kapı, İstanbul: İrfan Yay.
  • Sepetçioğlu, M. N. (1974), Çatı, İstanbul: İrfan Yay.
  • Sepetçioğlu, M. N. (1976), Konak, İstanbul: İrfan Yay.
  • Sepetçioğlu, M. N. (1977), Bu Atlı Geçide Gider, İstanbul: İrfan Yay.
  • Sepetçioğlu, M. N. (1984), Darağacı, İstanbul: İrfan Yay.
  • Sepetçioğlu, M. N. (2002a), Yesili Hoca Ahmed (Sesler ve Işıklar), Ankara: Yeni Avrasya Yay.
  • Sepetçioğlu, M. N. (2002b), Yesili Hoca Ahmed, (Aydınlığın Mührü), Ankara: Yeni Avrasya Yay.
  • Sepetçioğlu, M. N. (2004), Ve Çanakkale (Gördüler), İstanbul: İrfan Yay.
  • Sepetçioğlu, M. N. (2006a), Ve Çanakkale (Geldiler), İstanbul: İrfan Yay.
  • Sepetçioğlu, M. N. (2006b), Ve Çanakkale (Döndüler), İstanbul: İrfan Yay.
  • Tekin, Arslan (1999), Edebiyatımızda İsimler ve Terimler, İstanbul: Ötüken Yay.
  • Türkçe Sözlük (2005), Ankara: TDK Yay.
  • Türkkahraman, Mimar (2000), Türkiye’de Siyasal Sosyalleşme ve Siyasal Sembolizm, İstanbul: Birey Yay.
  • Uraz, Murat (1994), Türk Mitolojisi, İstanbul: Düşünen Adam Yay.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Erdem
Yazarlar

Abdullah Şengül

Yayımlanma Tarihi 2 Aralık 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 17 Sayı: 49

Kaynak Göster

APA Şengül, A. (2007). Mustafa Necati Sepetçioğlu’nun Romanlarında Bir Anlatım Unsuru Olarak Semboller. Erdem, 17(49), 57-66.

ERDEM Dergisi TR Dizin, MLA International Bibliography, EBSCOhost, SOBIAD, ASI (Advanced Science Index) İSAM, DAVET, AYK Dergi Dizini ve Academindex tarafından dizinlenmektedir.

ERDEM Journal is indexed by TR Dizin, MLA International Bibliography, EBSCOhost, SOBIAD, ASI (Advanced Science Index) ISAM, DAVET, AYK Journal Index and Academindex.