Sivas I. İzzeddin Keykavus Şifahanesi ve Niğde Alaeddin Camii’nin plan kuruluşları ve
bezemeleri değerlendirildiğinde, Çin ve Orta Asya kültür çevrelerinden gelen eski inanç ve
sembollerin 13. yüzyılın İslâm dinini benimsemiş Türk toplumunda halâ canlılığını koruduğu
görülmektedir.
Bu çalışma ile sosyolojik, politik ve psikolojik bağlamlarda kullanılan simgeler yoluyla, Anadolu
Selçuklu toplumunun eski kültürel değerleriyle İslâmi değerleri sentezleyerek, yaşadıkları çağ için
olduğu kadar günümüz dünyasında da özgünlüğünü koruyan baş yapıt niteliğinde mimari eserler inşa
ettikleri gösterilmiştir.
Sivas I. İzzeddin Keykavus Şifahanesi Niğde Niğde Alaeddin Camii Simge
The patrons of the two contemporary buildings were from the same culture.The Sultan of the
Anatolian Seljuk, İzzeddin Keykavus I. built the hospital and Zeyneddin Beşare Bey, the Emir of
Sultan İzzeddin Keykavus, built the Mosque in Niğde.
Related to a cosmic diagram with its architectural structure and decorations the both buildings
represent a series of subtly used symbols.
The hospital in Sivas and the mosque in Niğde are precise two examples of Anatolian Seljuk
virtue of preserving their original cultural values. They subtly merged ali their cultural assets through
keen synthesis and fusion of the former cultural values with the Islamic values.
Sivas İzzettin Keykavus I Hospital Niğde Niğde Alaeddin Mosque symbol
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Erdem |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2004 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 14 Sayı: 41 |
ERDEM Dergisi TR Dizin, MLA International Bibliography, EBSCOhost, SOBIAD, ASI (Advanced Science Index) İSAM, DAVET, AYK Dergi Dizini ve Academindex tarafından dizinlenmektedir.
ERDEM Journal is indexed by TR Dizin, MLA International Bibliography, EBSCOhost, SOBIAD, ASI (Advanced Science Index) ISAM, DAVET, AYK Journal Index and Academindex.