Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Tradition of Worship in Çukurova and Ministrels’ Wrestler Worships

Yıl 2001, Cilt: 13 Sayı: 37, 1 - 52, 01.01.2001

Öz

The referees of the karakucak wrestling are called “ salâvatçı” . Salâvatçı is
actually more then a referee . He mathes the wrestlers, recite prayers, gives
information on the tradition of wrestling. He also introduces the compatitors to the
spektators . Accompained by the drum and zuma ( a local clarinette ) while reciting
prayers he takes the wrestlers to the wrestling arena.
Some of the minstrels (âşık) act as salâvatçı. Salâvatcıs who are not actually
mistrels recite the poems uttered by those mistrels . Koşma is a type of poem which
is popular around Çukurova region . Koşma recited for vvrestlers has formed into a
new type of poem . This type of koşma is called salâvatlama. Salâvatlama preise
those who keep the wrestling tradition alive.
In this work we describe salâvatlama and present the chacteristics of this form of
koşma.

Kaynakça

  • Akdemir (Rıza), 1986, Türkmenler Arasında, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınlan, Ankara.
  • Aksakal (Ali), 1990, “Türk Kültüründe Hıdrellez” Türk Dünyası Tarih Dergisi, Sayı:43, Temmuz, Ankara.
  • Alpman (Cemal), 1972, Eğitimin Bütünlüğü İçinde Beden Eğitimi ve Çağlar Boyunca Gelişimi, İstanbul.
  • Ant (Metin), 1982, Osmanlı Şenliklerinde Türk Sanatları, Ankara.
  • Artun (Erman), 1996, Günümüzde Adana Âşıklık Geleneği ve Âşık Feymani, Adana.
  • Artun(Erman),2000, “Günümüz Adana Âşıklık Geleneğinde Yiğitleme(Yiğit Üstüne Türkü)”, Adana Halk Kültürü Araştırmaları 1, Adana.
  • Atlı (İsmet), 2000, “Ramazana da Güreşe de Duayla Başlanz”, Türkiye Gazetesi, 27.11.2000, Adana.
  • Ayan (Dursun), 1994, “Spor Barışçı Olabilir mi ? Bilim Sanat Felsefe Bağlamında Bir Varlık Alanı Olarak Spor “,Türkiye ve Olimpiyat Sempozyumu Bildirileri, İstanbul, İTÜ Yayını.
  • Erkal ( Mustafa), 1992, Sosyolojik Açıdan Spor, Ankara, MEB. Yayını.
  • Evliya Çelebi, Seyahatname, C.2, Ankara.
  • Güven (Özbay), 1999,Türklerde Spor Kültürü, Ankara, 2. Baskı, AYK Atatürk Kültür Merkezi Yayını, 172.
  • Kahraman (Atıf), 1989, Cumhuriyete Kadar Türk Güreşi, Cilt 1-2, Ankara.
  • Meydan Larousse, 1969, Büyük Lügat ve Ansiklopedi, Cilt 2, İstanbul.
  • Torun(Ali), 1998, Türk Edebiyatında Türkçe Fütüvvetnameler Üzerine Bir İnceleme, Ankara.

Çukurova’da Salâvatçılık Geleneği ve Âşıkların Pehlivan Salâvatlamalan

Yıl 2001, Cilt: 13 Sayı: 37, 1 - 52, 01.01.2001

Öz

-

Kaynakça

  • Akdemir (Rıza), 1986, Türkmenler Arasında, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınlan, Ankara.
  • Aksakal (Ali), 1990, “Türk Kültüründe Hıdrellez” Türk Dünyası Tarih Dergisi, Sayı:43, Temmuz, Ankara.
  • Alpman (Cemal), 1972, Eğitimin Bütünlüğü İçinde Beden Eğitimi ve Çağlar Boyunca Gelişimi, İstanbul.
  • Ant (Metin), 1982, Osmanlı Şenliklerinde Türk Sanatları, Ankara.
  • Artun (Erman), 1996, Günümüzde Adana Âşıklık Geleneği ve Âşık Feymani, Adana.
  • Artun(Erman),2000, “Günümüz Adana Âşıklık Geleneğinde Yiğitleme(Yiğit Üstüne Türkü)”, Adana Halk Kültürü Araştırmaları 1, Adana.
  • Atlı (İsmet), 2000, “Ramazana da Güreşe de Duayla Başlanz”, Türkiye Gazetesi, 27.11.2000, Adana.
  • Ayan (Dursun), 1994, “Spor Barışçı Olabilir mi ? Bilim Sanat Felsefe Bağlamında Bir Varlık Alanı Olarak Spor “,Türkiye ve Olimpiyat Sempozyumu Bildirileri, İstanbul, İTÜ Yayını.
  • Erkal ( Mustafa), 1992, Sosyolojik Açıdan Spor, Ankara, MEB. Yayını.
  • Evliya Çelebi, Seyahatname, C.2, Ankara.
  • Güven (Özbay), 1999,Türklerde Spor Kültürü, Ankara, 2. Baskı, AYK Atatürk Kültür Merkezi Yayını, 172.
  • Kahraman (Atıf), 1989, Cumhuriyete Kadar Türk Güreşi, Cilt 1-2, Ankara.
  • Meydan Larousse, 1969, Büyük Lügat ve Ansiklopedi, Cilt 2, İstanbul.
  • Torun(Ali), 1998, Türk Edebiyatında Türkçe Fütüvvetnameler Üzerine Bir İnceleme, Ankara.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Erdem
Yazarlar

Erman Artun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2001
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 13 Sayı: 37

Kaynak Göster

APA Artun, E. (2001). Çukurova’da Salâvatçılık Geleneği ve Âşıkların Pehlivan Salâvatlamalan. Erdem, 13(37), 1-52.

ERDEM Dergisi TR Dizin, MLA International Bibliography, EBSCOhost, SOBIAD, ASI (Advanced Science Index) İSAM, DAVET, AYK Dergi Dizini ve Academindex tarafından dizinlenmektedir.

ERDEM Journal is indexed by TR Dizin, MLA International Bibliography, EBSCOhost, SOBIAD, ASI (Advanced Science Index) ISAM, DAVET, AYK Journal Index and Academindex.