Öz
Amaç: Çalışmamızın amacı işitme engelli bireylere yönelik bel okulu programını oluşturmak ve bu programın
etkinliğini değerlendirmektir. Gereç ve Yöntem: Çalışmamız dört basamaktan oluşmaktadır; ilk basamakta
Bel Okulu eğitim programının oluşturulması, ikinci basamakta eğitim programının işaret diline uygun kelime
ve cümle yapısına çevrilmesi, üçüncü basamakta eğitimin video çekimleri ve videoların düzenleme işlemlerinin
yapılması ve son olarak eğitim programının pilot olarak uygulanması. Sonuçlar: İşitme engellilere yönelik bel
okulu eğitim programı oluşturuldu, Ortadoğu İşitme Engelliler Derneğinde 22-50 yaş arasında, yaş ortalaması
31.7 olan 10 işitme engelliye pilot uygulama yapıldı. Tartışma: İşitme engelli bireylere yönelik oluşturduğumuz
özel eğitim programının bu tip engelli bireyler ile çalışacak kişilere bir örnek olacağı görüşündeyiz. Birçok farklı
tip eğitimden faydalanmak durumunda olan bu grup için daha fazla benzer çalışma yapılması gereklidir.