Amaç:
Bu çalışmanın amacı disleksili çocuklarda reaksiyon hızı ile motor planlama
arasındaki ilişkinin incelenmesidir.
Gereç ve yöntemler: Çalışma
Hacettepe Üniversitesi Sağlık bilimleri Fakültesi Ergoterapi Bölümü Pediatri
ünitesinde, Aralık 2017-Mart 2018 tarihleri arasında gerçekleştirildi. Çalışmaya
yaşları 7- 12 arasında olan, disleksi tanılı 30 çocuk alındı. Çalışmaya katılan
çocukların motor planlama becerisini değerlendirmek için Dinamik Ergoterapi
Kognitif Testi-Çocuk (DOTCA-Ch) testi kullanıldı. Reaksiyon hızı ise Bruininks
Oseretsky Motor Yeterlilik Testi (BOMYT) ile değerlendirildi.
Sonuçlar: Reaksiyon
hızı ile motor planlama arasında anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur.
(p<0,05) Çalışmanın sonucunda reaksiyon hızı ile obje kullanımı ve sembolik eylemların,
motor taklit becerisine göre daha ilişkili olduğu sonucuna ulaşıldı.
Tartışma: Çalışmadan
elde edilen veriler ışığında motor planlama problemi olan çocukların reaksiyon
hızlarının daha düşük olduğu bulunmuştur. Bu nedenle disleksili çocukların
rehabilitasyonunda müdahale stratejileri oluşturulurken bu ilişkiye odaklanmak
önemlidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International