Amaç:
Çalışmamızın amacı disleksili çocuklarda dans ve hareket terapisinin somatodispraksi
, bilateral integrasyon, sıralama
eksikliği ve dengeye etkisini incelemektir. Gerekçe ve yöntem: Çalışmaya dahil
edilme kriteri 6-14 yaş arası disleksi tanısı almış çocuklar olmak olarak
belirlendi. Çalışma süresi boyunca yapılan duyurulara dört çocuk katılmaya
gönüllü olarak cevap verdi. Çalışma kapsamında bireylerin praksis becerileri Ayres
duyu bütünleme testinin parametreleri kullanılarak değerlendirildi. Çalışmaya
katılan bireyler müdahale öncesi ve 5 seanslık müdahale sonrası iki defa
değerlendirildi. Sonuçlar: Çalışmaya 4 kişi ile başlamış olup, 2 kişinin
bırakması nedeniyle 2 kişi ile çalışma sonlandırıldı. Bireylerin sonuçlarında
olumlu artış en fazla sağ-sol ayrımı ve postür taklidi parametresinde görüldü.
Tartışma: Uygun müdahale teknikleri disleksi çocuklarda motor performansını
artırabilir. Çalışmamız dans ve hareket terapisinin iki vakada praksis becerilerinde
artış yarattığını gösterdi. Ayrıca çocukların duygusal gelişim, iletişim ve
beden farkındalığı açısından dans terapisinden yararlandıkları gözlemlendi. Katılımcı
sayısının az olması çalışmamızın sonuçlarının genellenebilirliğini
etkilemektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Olgu Sunumu |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International