Bu araştırmanın amacı, spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin problem çözme becerileri ile psikolojik
dayanıklılıkları ve benlik saygıları arasındaki ilişkileri incelemektir. İlişkisel modele uygun olarak tasarlanan
bu araştırmada, demografik özelliklerin lisans öğrencilerinin problem çözme becerileri, benlik saygıları
ve psikolojik dayanıklılık durumları ile olan ilişkisi araştırılmıştır. Araştırma grubunun spor bilimleri
fakültesinde öğrenim gören 100’ü kadın (%39,1), 156’sı erkek (%60,9) olmak üzere toplamda 256 öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında Kişisel Bilgi Formu, Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği, Rosenberg
Benlik Saygısı Ölçeği ve Problem Çözme Envanterleri kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22.0 paket
programı kullanılarak istatiksel olarak analiz edilmiştir.
Araştırma grubunun demografik özelliklerinin, cinsiyet konusunda “erkek”, sınıf düzeyi konusunda
“birinci sınıf ”, bölüm konusunda “Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği”, gelir düzeyi konusunda “orta”,
ailenin ikamet yeri konusunda “küçük şehir” gruplarında sıklıkla kümelendikleri ve ayrıca araştırmaya
katılan lisans öğrencilerin psikolojik dayanıklılıklarının, problem çözme becerilerinin ve benlik saygılarının
“orta düzeyde” olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma grubunun psikolojik dayanıklılıkları cinsiyetlerine
(p=0,007), sınıf düzeylerine (p=0,017), ailelerinin gelir düzeyine (kendilik algısı alt boyutu, p=0,032) ve
ailelerinin ikamet ettikleri (kendilik algısı alt boyutu, p=0,043) yere göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde
farklılaşmakta olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca problem çözme becerileri ile benlik saygısı arasında
pozitif bir ilişki olduğu bulgusuna erişilmiştir (r=0,262, p<0,01).
Araştırma sonucunda benlik saygısı düzeyi arttıkça problem çözme becerilerinin arttığı, diğer bir ifadeyle
problem çözme becerisi güçlendikçe, benlik saygılarının arttığı söylenebilir.
The aim of this research, was to investigate the relationship between problem-solving skills, psychological
resilience and self-esteem of the students of the sports sciences faculty. Relational scanning method were
used in the research. Moreover, the relationship between demographic characteristics and undergraduate
students’ problem solving skills, self-esteem and psychological resilience status was investigated. The sample
of the study consisted of 256 students in total, whom 100 are women (39.1%) and 156 are men (60.9%).
In the research, to collect the data, Personal Information form, Psychological Resilience Scale, Rosenberg
Self-Esteem Scale and Problem Solving Inventories were used. The data were analyzed statistically by using
SPSS 22.0 package program.
The demographic characteristics of the research group are frequently clustered in “male” groups on
gender, “first grade” on grade level, “Physical Education and Sports Teaching” on department, “middle”
on income level, “small city” on family residence. In addition, it was concluded that the psychological
resilience, problem solving skills and self-esteem levels of the undergraduate students who participated in
the research were at the “medium” level. The psychological resilience of the research group was statistically
significantly differs based on their gender (p = 0.007), grade levels (p = 0.017), income level of their families
(self-perception sub-dimension, p = 0.032), and the place where their families reside (self-perception subdimension,
p = 0.043). Also, a significant positive relationship was found between the problem-solving
skills and self-esteem of students (r = 0.262, p <0.01).
According to the results of the research, it can be said that as self-esteem level increases, problem-solving
skills increase, in other words, as the problem-solving skill gets stronger, self-esteem increases.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | 2020 Haziran |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 1 |