Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul Öğrencilerinin Fiziksel Aktiviteye Yönelik Tutumları

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 1, 56 - 63, 26.06.2021

Öz

Amaç: Ortaokul öğrencilerinde fiziksel aktivitelere katılımın, fiziksel aktiviteye yönelik tutumlarına etkisini belirlemek amacı ile çalışılmıştır.
Yöntem: Araştırma için 2019/2020 eğitim öğretim yılında Gaziantep Büyükşehir Belediyesi tarafından uygulanan "Okulda Şenlik Var" projesine katılan Ortaokul öğrencilerinin fiziksel aktiviteye yönelik tutumlarını belirlemek amacı ile "Fiziksel Aktiviteye Yönelik Tutum Ölçeği"kullanılmış ve 16 haftalık yapılan fiziksel aktivite çalışma öncesi ve çalışma sonrası çalışmaya katılan öğrencilerden veriler alınmış ve verilerin değerlendirilmesinde SPSS 23.0 istatistik programından pairedsamples t-testi yapılarak analiz yapılmıştır. Karşılaştırmalar için anlamlılık düzeyi olarak p<0.05 değeri seçilmiştir.
Bulgular ve Sonuç: Çalışmaya katılan öğrencilerin fiziksel aktivite tutumlarında (ölçeğin tüm alt boyutlarında) pozitif yönde gelişim olduğu görülmektedir. Bu sonuca göre fiziksel aktivitenin çocukların gelişimine olumlu katkılar sağlayacağı söylenebilir.

Destekleyen Kurum

YOK

Proje Numarası

YOK

Kaynakça

  • 1. Alparslan, S. (2008). Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Sergilediği Öğretim Davranışlarına İlişkin Algıları ve Öğrencilerin Bu Derse Karşı Geliştirdikleri Tutumları. Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • 2. Bakker, F.C. (1990). Whiting HTA, Van der brug H. SportPsychology: Concepts and Applications. NewYork, John WileyandSons.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm 2021 Haziran
Yazarlar

Hüseyin Öztürk 0000-0002-4968-586X

Proje Numarası YOK
Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Öztürk, H. (2021). Ortaokul Öğrencilerinin Fiziksel Aktiviteye Yönelik Tutumları. Eurasian Research in Sport Science, 6(1), 56-63.