BibTex RIS Kaynak Göster

Self Perceptions of Quran Courses Teachers About Proficiency in Education

Yıl 2011, Cilt: 29 Sayı: 1, 109 - 142, 01.01.2011

Öz

-

Kaynakça

  • Açıkgöz, Kamile Ün; Aktif Öğrenme, Eğitim Dünyası Yay., İzmir, 2003.
  • Arlı, Mine; Nazik Hamil; Bilimsel Araştırmaya Giriş, Gazi Kitabevi, Ankara, 2001.
  • Aşıkoğlu, Nevzat Y.;“Din Hizmetleri Personelinin Yetiştirilmesi Sorununa Öğre- tim Programları Açısından Yeni Bir Yaklaşım”, Yaygın Din Eğitiminin Sorunları Sempozyumu İBAV Yay., Kayseri, 2003, (s.91-102).
  • Aydın, M. ùevki; Din Dersi Öğretmenlerinin Pedagojik Formasyonları, Erciyes Ü. Yay., Kayseri, 1996.
  • Aydın, M. ùevki; Cumhuriyet Döneminde Din Eğitimi Öğretmeni, DEM Yay., İstanbul, 2005.
  • Aydın, M. ùevki; Bir Din Eğitimi Kurumu Olarak Kur’an Kursu, DİB Yay. Ankara, 2008.
  • Bakırcıoğlu, Rasim; Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Anı Yay., Ankara, 2000.
  • Başar, Hüseyin, Eğitim Denetçisi, Pegem Yay., Ankara, 1995.
  • Bursalıoğlu, Ziya; Eğitim Yöneticisinin Yeterlikleri, Ankara Ü. Eğitim Fak. Yay., No: 93, Ankara, 1981.
  • Demirel, Özcan; Genel Öğretim Yöntemleri, Kardeş Kitabevi, Ankara, 1998.
  • Demirel, Özcan; Seferoğlu, S. Sadi ve Diğerleri; Öğretim Teknolojileri ve Mater- yal Geliştirme, PegemA yay., Ankara, 2002.
  • Doğan, Recai; Tosun, Cemal; İlköğretim 4. ve 5. Sınıflar İçin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi, PegemA Yay. Ankara, 2003.
  • Fidan, Nurettin; Erden Münire; Eğitime Giriş, Alkım Yay., İstanbul, 1998.
  • Genç, Fatih; Kur’an Kurslarında Toplam Kalite Yönetimi (Samsun ve Sivas İlleri Örneği), (Yayınlanmamış Y. Lisans Tezi, Cumhuriyet Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas, 2007.
  • İşman, Aytekin; Eskicumalı, Ahmet; Eğitimde Planlama ve Değerlendirme, Deği- şim Yay., Adapazarı, 2000.
  • Karasar Niyazi; Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yay., Ankara, 2002,
  • Kaya, Alim; Baysal ,Asuman ve Diğerleri; Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Anı Yay., Ankara, 2005.
  • Komisyon; Diyanet İşleri Başkanlığı Taşra Teşkilatında Din Hizmetlerini Yürüten- lerin Temel ve Özel Yeterlikleri, DİB Yay., Ankara, 2005.
  • Komisyon; İlahiyat Fakülteleri Öğretmen Yetiştirme ve Lisans Programları, YÖK Yay., Ankara, 1998.
  • Komisyon; Öğretmen Yeterlilikleri, Milli Eğitim Basımevi, Ankara, 2002,
  • Komisyon;, Türkiye’de Öğretmen Eğitiminde Standartlar ve Akreditasyon, YÖK Yay., Ankara, 1999.
  • Korkmaz, Mehmet; “Yaygın Din Öğretiminde Yeterlik Ölçeği Geliştirme Süreci: Kur’an Kursu Öğreticileri Eğitim-Öğretim Yeterlikleri Ölçeği Örneği”, Erciyes Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2010/1, S.1.
  • Köycü, Esin; “Araştırma Modelleri” http://www2.aku.edu.tr/~gocak/2007dersnot/ egitimbilimleri/arastirmamodelleri.pdf (26.0.2008).
  • Kuzgun, Yıldız; Rehberlik ve Psikolojik Danışma, ÖSYM Yay., Ankara, 2000,
  • Öcal, Mustafa; Kuruluşundan Günümüze Uludağ Ü. İlahiyat Fakültesi, Özal Mat- baası, İstanbul, 2006.
  • Özden, Yüksel; Öğrenme ve Öğretme, PegemA Yay., Ankara, 2000.
  • Özgüven, İ. Ethem; Bireyi Tanıma Teknikleri, Pegem Yay., Ankara, 2002.
  • Sönmez, Veysel; Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı; Anı Yay., Ankara, 1999.
  • Tosun, Cemal; Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yay., Ankara, 2005.
  • Türkiye’de Yüksek Din Eğitiminin Sorunları, Yeniden Yapılanması ve Geleceği Sempozyumu, Süleyman Demirel Ü. İlahiyat Fakültesi Yay., Isparta, 2003.
  • Yeşilyaprak, Binnur; Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yay., Ankara, 2003.
  • Yılmaz, Hasan; Sümbül, A. Murat; Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Çizgi Yay., Konya, 2003.
  • http://dogm.meb.gov.tr/program.htm (02.06.2008).
  • http://www.aof.edu.tr/2006_2007/Brosurler/Ilahiyat.pdf (02.06.2008).
  • http://www.diyanet.gov.tr/turkish/default.asp (21.05.2008).

Kur'an Kursu Öğreticilerinin Eğitim Öğretim Yeterliliklerine İlişkin Algıları

Yıl 2011, Cilt: 29 Sayı: 1, 109 - 142, 01.01.2011

Öz

Bu araştırmada Kur’an kursu öğreticilerinin eğitim-öğretim yeterliklerine ilişkin algıları ortaya konmuştur. Araştırmaya 11 farklı ilden 890 öğretici katılmış, araştırmaya ilişkin veriler anket ve mülakat yoluyla toplanmıştır. Araştırmaya katılan öğreticilerin büyük çoğunluğu eğitim-öğretim yeterliklerinin genelinde ve alt boyutlarında kendilerini yeterli görmektedirler. Mülakatlardan elde edilen bulgulara bakıldığında ise, bunların anket sonuçları ile örtüşmediği, öğreticilerin yeterlik algıları ile mülakatlarda dile getirdikleri görüşler arasında belirgin bir mesafe olduğu görülmüştür

Kaynakça

  • Açıkgöz, Kamile Ün; Aktif Öğrenme, Eğitim Dünyası Yay., İzmir, 2003.
  • Arlı, Mine; Nazik Hamil; Bilimsel Araştırmaya Giriş, Gazi Kitabevi, Ankara, 2001.
  • Aşıkoğlu, Nevzat Y.;“Din Hizmetleri Personelinin Yetiştirilmesi Sorununa Öğre- tim Programları Açısından Yeni Bir Yaklaşım”, Yaygın Din Eğitiminin Sorunları Sempozyumu İBAV Yay., Kayseri, 2003, (s.91-102).
  • Aydın, M. ùevki; Din Dersi Öğretmenlerinin Pedagojik Formasyonları, Erciyes Ü. Yay., Kayseri, 1996.
  • Aydın, M. ùevki; Cumhuriyet Döneminde Din Eğitimi Öğretmeni, DEM Yay., İstanbul, 2005.
  • Aydın, M. ùevki; Bir Din Eğitimi Kurumu Olarak Kur’an Kursu, DİB Yay. Ankara, 2008.
  • Bakırcıoğlu, Rasim; Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Anı Yay., Ankara, 2000.
  • Başar, Hüseyin, Eğitim Denetçisi, Pegem Yay., Ankara, 1995.
  • Bursalıoğlu, Ziya; Eğitim Yöneticisinin Yeterlikleri, Ankara Ü. Eğitim Fak. Yay., No: 93, Ankara, 1981.
  • Demirel, Özcan; Genel Öğretim Yöntemleri, Kardeş Kitabevi, Ankara, 1998.
  • Demirel, Özcan; Seferoğlu, S. Sadi ve Diğerleri; Öğretim Teknolojileri ve Mater- yal Geliştirme, PegemA yay., Ankara, 2002.
  • Doğan, Recai; Tosun, Cemal; İlköğretim 4. ve 5. Sınıflar İçin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi, PegemA Yay. Ankara, 2003.
  • Fidan, Nurettin; Erden Münire; Eğitime Giriş, Alkım Yay., İstanbul, 1998.
  • Genç, Fatih; Kur’an Kurslarında Toplam Kalite Yönetimi (Samsun ve Sivas İlleri Örneği), (Yayınlanmamış Y. Lisans Tezi, Cumhuriyet Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas, 2007.
  • İşman, Aytekin; Eskicumalı, Ahmet; Eğitimde Planlama ve Değerlendirme, Deği- şim Yay., Adapazarı, 2000.
  • Karasar Niyazi; Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yay., Ankara, 2002,
  • Kaya, Alim; Baysal ,Asuman ve Diğerleri; Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Anı Yay., Ankara, 2005.
  • Komisyon; Diyanet İşleri Başkanlığı Taşra Teşkilatında Din Hizmetlerini Yürüten- lerin Temel ve Özel Yeterlikleri, DİB Yay., Ankara, 2005.
  • Komisyon; İlahiyat Fakülteleri Öğretmen Yetiştirme ve Lisans Programları, YÖK Yay., Ankara, 1998.
  • Komisyon; Öğretmen Yeterlilikleri, Milli Eğitim Basımevi, Ankara, 2002,
  • Komisyon;, Türkiye’de Öğretmen Eğitiminde Standartlar ve Akreditasyon, YÖK Yay., Ankara, 1999.
  • Korkmaz, Mehmet; “Yaygın Din Öğretiminde Yeterlik Ölçeği Geliştirme Süreci: Kur’an Kursu Öğreticileri Eğitim-Öğretim Yeterlikleri Ölçeği Örneği”, Erciyes Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2010/1, S.1.
  • Köycü, Esin; “Araştırma Modelleri” http://www2.aku.edu.tr/~gocak/2007dersnot/ egitimbilimleri/arastirmamodelleri.pdf (26.0.2008).
  • Kuzgun, Yıldız; Rehberlik ve Psikolojik Danışma, ÖSYM Yay., Ankara, 2000,
  • Öcal, Mustafa; Kuruluşundan Günümüze Uludağ Ü. İlahiyat Fakültesi, Özal Mat- baası, İstanbul, 2006.
  • Özden, Yüksel; Öğrenme ve Öğretme, PegemA Yay., Ankara, 2000.
  • Özgüven, İ. Ethem; Bireyi Tanıma Teknikleri, Pegem Yay., Ankara, 2002.
  • Sönmez, Veysel; Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı; Anı Yay., Ankara, 1999.
  • Tosun, Cemal; Eğitimi Bilimine Giriş, PegemA Yay., Ankara, 2005.
  • Türkiye’de Yüksek Din Eğitiminin Sorunları, Yeniden Yapılanması ve Geleceği Sempozyumu, Süleyman Demirel Ü. İlahiyat Fakültesi Yay., Isparta, 2003.
  • Yeşilyaprak, Binnur; Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yay., Ankara, 2003.
  • Yılmaz, Hasan; Sümbül, A. Murat; Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Çizgi Yay., Konya, 2003.
  • http://dogm.meb.gov.tr/program.htm (02.06.2008).
  • http://www.aof.edu.tr/2006_2007/Brosurler/Ilahiyat.pdf (02.06.2008).
  • http://www.diyanet.gov.tr/turkish/default.asp (21.05.2008).
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Korkmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 29 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Korkmaz, M. . (2011). Kur'an Kursu Öğreticilerinin Eğitim Öğretim Yeterliliklerine İlişkin Algıları. Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 29(1), 109-142.
AMA Korkmaz M. Kur'an Kursu Öğreticilerinin Eğitim Öğretim Yeterliliklerine İlişkin Algıları. Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. Ocak 2011;29(1):109-142.
Chicago Korkmaz, Mehmet. “Kur'An Kursu Öğreticilerinin Eğitim Öğretim Yeterliliklerine İlişkin Algıları”. Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 29, sy. 1 (Ocak 2011): 109-42.
EndNote Korkmaz M (01 Ocak 2011) Kur'an Kursu Öğreticilerinin Eğitim Öğretim Yeterliliklerine İlişkin Algıları. Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 29 1 109–142.
IEEE M. . Korkmaz, “Kur'an Kursu Öğreticilerinin Eğitim Öğretim Yeterliliklerine İlişkin Algıları”, Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, c. 29, sy. 1, ss. 109–142, 2011.
ISNAD Korkmaz, Mehmet. “Kur'An Kursu Öğreticilerinin Eğitim Öğretim Yeterliliklerine İlişkin Algıları”. Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 29/1 (Ocak 2011), 109-142.
JAMA Korkmaz M. Kur'an Kursu Öğreticilerinin Eğitim Öğretim Yeterliliklerine İlişkin Algıları. Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2011;29:109–142.
MLA Korkmaz, Mehmet. “Kur'An Kursu Öğreticilerinin Eğitim Öğretim Yeterliliklerine İlişkin Algıları”. Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, c. 29, sy. 1, 2011, ss. 109-42.
Vancouver Korkmaz M. Kur'an Kursu Öğreticilerinin Eğitim Öğretim Yeterliliklerine İlişkin Algıları. Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2011;29(1):109-42.