Bu araştõrma, üniversite düzeyinde din eğitim ve öğretimi alan öğrencilerinsosyo-kültürel ve ekonomik alt yapõlarõnõ ve eğitim-öğretim sürecinde onlardameydana gelen kişisel gelişim, tutum ve davranõş değişikliklerini konu edinmektedir. Öğrencilerin yarõdan fazlasõnõn kõrsal kesim özelliği taşõyan yerleşim birimlerinden geldiği ve ekonomik olarak ise orta ve ortanõn altõnda bir gelir düzeyinesahip ailelere mensup olduklarõ görülmüştür. Eğitim-öğretim sürecine bağlõ olaraköğrencilerin kişisel gelişim, tutum ve davranõşlarõnda önemli derecede bir farklõlaşmanõn ortaya çõktõğõ saptanmõştõr. Bu değişmelerin sosyal boyutunun, cemaattürü ilişkilerden daha çok bireyleşme yönünde bir eğilim doğrultusunda olduğugözlenmiştir. Kişisel gelişim açõsõndan ise, öğrencilerin dini anlama ve yorumlamabiçimlerinde büyük bir değişimin olduğu, farklõlõklarõ algõlamada ve kabullenmedehoşgörü temelinde bir anlayõşõn ağõrlõk kazandõğõ görülmüştür
Diğer ID | JA76ZA25AN |
---|---|
Bölüm | Makaleler / Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2001 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2001 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Cilt: 1 Sayı: 11 |
ERCİYES AKADEMİ | 2021 | sbedergi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.