Günümüz işletmeleri hızla değişen bir çevrede faaliyetlerini sürdürmektedir. Bir işletmenin böylesi bir çevrede varlığını sürdürmesi ve büyümesi, diğerfaktörlerin yanında, hedef pazarının beklediği fiyat ve kalitede özgün ve yeni ürünleri üretme ve pazara sunma kapasitesine bağlıdır. Hedef pazarın kalite ve fiyatbeklentisini karşılayan ürünleri üretmek ve pazara sunmak için kullanılan araçlardan birisi de hedef maliyetleme yöntemidir. Bu yöntem, günümüzün rekabetçi çevresinde işletmenin rekabet gücünü artıran stratejik maliyet yönetimi yaklaşımlarından birisini oluşturmaktadır. Bu çalışmada, hedef maliyetleme yöntemi ve işletmelere rekabetçi üstünlük sağlamadaki önemi tartışılmıştır
Hedef maliyetleme rekabetçi üstünlük ürün tasarımı ve geliştirme
Today’s companies operate under a rapidly changing environment. A company’s survival and growth in such challenging environment depend among otherthings on its capacity to produce and market genuinely innovative products thatsatisfy both the levels of quality and price expected by its target market. One of thetools that can be used to produce and market products meeting the expectation ofits target market in both quality and price is target costing method. Target costingis one of the strategic cost management approaches better suited to strengthen acompany’s competitiveness in meeting today’s business challenges. In this paper,target costing and its importance for companies’ competitiveness were discussed
Target costing competitive advantage product design and development
Diğer ID | JA76ZH84KZ |
---|---|
Bölüm | Makaleler / Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2001 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2001 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Cilt: 1 Sayı: 11 |
ERCİYES AKADEMİ | 2021 | sbedergi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.