BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de Tarih Öğretiminin Sorunları ve Çağdaş Çözüm Önerileri

Yıl 2003, Cilt: 1 Sayı: 15, 181 - 190, 01.12.2003

Öz

Tarihsel araştırmaların alanı son yirmi otuz yıldır çarpıcı bir biçimde genişlemiştir, bu genişleme yalnız araştırılan grup ve bireyler açısından değil, aynı zamanda tarihçiyi ilgilendiren tema ve sorunlarda da kendini göstermiştir. Tarih öğretiminin karşılaştığı temel problemler öğrenciyi doğrudan ezber tehlikesiyle karşı karşıya bırakmaktadır. Bunun önde gelen sebeplerinden biri de tarih biliminin günümüzde, eskiden gördüğü saygıyı artık görmüyor olmasıdır. Dünyada tarih ilminin kaybettiği saygıyı yeniden kazandırmak için yapılan çalışmalara Türkiye kapılarını kapatmamalıdır. Bunun için Türkiye’de Tarih öğretiminin yeniden yapılandırılması gerekmektedir. Bu çalışmada ben tarih öğretiminin temel problemlerini eleştirel süzgeçten geçirmekle kalmayıp, bu sorunlara çağdaş çözümler üretmeyi de hedef aldım. Günümüzde, Tarih öğretiminin ülkemizde bıraktığı büyük eksikliklerden birisi öğretim yöntemlerinin profesyonel tarihçilik içine yerleştirilememiş olmasıdır. Dünyada ki son 30 yılda ki gelişmelere ayak uyduramamaktan ileri gelen tarih öğretiminin problemleri çözümsüz değildir. Bu çalışma çeşitli çözüm önerileri sunarak, bu konularda eleştiriden öteye bir şeyler yapılabileceğini gözler önüne sermek için hazırlanmıştır

Yıl 2003, Cilt: 1 Sayı: 15, 181 - 190, 01.12.2003

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA77EG87TV
Bölüm Makaleler / Articles
Yazarlar

Özgür Yıldız Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2003
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 1 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Yıldız, Ö. (2003). Türkiye’de Tarih Öğretiminin Sorunları ve Çağdaş Çözüm Önerileri. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(15), 181-190.

ERCİYES AKADEMİ | 2021 | sbedergi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.