BibTex RIS Kaynak Göster

Türkçe Basında İlk “Marka” Rekabeti

Yıl 2004, Cilt: 1 Sayı: 16, 27 - 36, 01.06.2004

Öz

Avrupa’da tarıma ve zanaatlara dayalı bir ekonomiden, sanayinin ve makine üretiminin egemen olduğu bir ekonomiye geçiş süreci, ister istemez Avrupa ülkelerini yeni pazarlar arama ve bulma yoluna sevketti. Bu bağlamda geniş coğrafyası, büyük nüfusu olan, ancak ekonomik ve teknolojik olarak geri kalmış Osmanlı İmparatorluğu toprakları vazgeçilemez bir pazar konumundaydı. Bu pazarı elde etmek için Avrupa ülkeleri önce Osmanlı ile gümrük sözleşmeleri imzalayarak, Batı mallarının serbestçe ve imtiyazlı bir şekilde Osmanlı ülkesinde dolaşımını sağladılar. Ardından bu pazar payını artırmak için Türkçe basın yoluyla bir tüketim toplumu yaratma çabalarına giriştiler. Bu süreç içerisinde ister istemez ithal ürünlerle yerli ürünler arasında bir “marka” rekabeti başladı. Bu yazımızda Avrupa’dan ithal edilen ve toplumda yaygın bir kullanım alanı bulan feslerle, Devletin büyük bir gelir kaynağı sağlayacağı düşüncesiyle kurduğu “Feshane” arasındaki ilk ciddi “marka” rekabetinin basına yansıyış öyküsünü ele alacağız

Yıl 2004, Cilt: 1 Sayı: 16, 27 - 36, 01.06.2004

Öz

The transition from an economic system based on agriculture and crafts to an economic system where industry and machine producing was more important forced European countries to search new markets. In this context, economically and technologically underdeveloped ,the Ottoman Empire with a huge population and vast geography was an indispensable market.European countries, to have a share in this market, first obtained free and privileged circulation of the Western goods in the Ottoman lands by making customs agreements, then , to expand this share, initiated a campaign so as to create a society of consumption through the Turkish Press. Consequently a competition of “Trademark” between home products and imports got started inevitably. Here is told the story of the first significant trademark competition in the Turkish Press between the fezes imported from Europe, which were quite popular in the society, and the fezes made in FESHANE, a factory established by the Ottman government and expected to bring a good amount of income

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA77EU25CH
Bölüm Makaleler / Articles
Yazarlar

Hamza Çakır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2004
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 1 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Çakır, H. (2004). Türkçe Basında İlk “Marka” Rekabeti. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(16), 27-36.

ERCİYES AKADEMİ | 2021 | sbedergi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.